Ikkunat huurtuu Golf IV

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tunkki
-
Viestit: 24
Liittynyt: 14.7.2009 10:35

Ikkunat huurtuu Golf IV

ViestiKirjoittaja tunkki » 13.12.2012 9:00

Niin, Golf IV ikkunat ei pysy auki. Jäähdytysnesteen pinta ei mielestäni liiku (=siis vähene) yhtään minnekkään, joten tosi pienestä vuodosta lämppärin kennossa lienee kyse. Koska olen antanut itseni ymmärtää että koko auto on suurinpiirtein kasattu lämppärin kennon ympärille eikä edes volkkarin huolto suostunut antamaan kustannusarviota kennon vaihdosta, niin ajattelin kokeilla siellätäällä jopa hyväksikin mainostettua Motonetin Thurmoa.

Mistäs kohtaa letkuviidakkoa Thurmo kannattaa lisätä? Paisariin sitä ei kaiketi kannata laittaa.

Pääseekö tuota kennoa muuten edes käpälöimään ettei tarvi puolta autoa hajottaa? Ketuttaa aivan tarpeeksi joten en viittisi ruuviakaan avata vaan heittää thurmot kehiin, mutta jos nyt kuitenkin edes sormituntumalla pääsisi kennolle.

Niin joo, kohteessa on automaatti-ilmastointi jos se vaikuttaa asiaan mitenkään.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 13.12.2012 10:31

lämppärin kennoon pääsee käsiksi kun purkaa koko kojelaudan pois edestä.

mutta onko nyt sit varma että kennosta tulee kosteus autoon?

ettei esim raitisilmasuodatin ole syypää tai muuten vain tukossa olevat poistoreiät tuulilasin vierestä.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 13.12.2012 10:52

Eikös jäähdytysnesteen tunnista helpostikin jos huudattaa lasille puhallusta niin varmasti tulee tahnainen huuru laseihin, eri asia kun kosteus vesi.

Mikey?
-
Viestit: 263
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 13.12.2012 12:21

Myös jumittava sisäilmakierron läppä aiheuttaa huurtumista - siis jos kerran muuten matkustamo läpeää...

tunkki
-
Viestit: 24
Liittynyt: 14.7.2009 10:35

ViestiKirjoittaja tunkki » 13.12.2012 13:11

Joo, nyt on ollut ajatus meikäläisellä jäässä. Kyllähän tuulilasi aukeaa kun sinne laittaa puhaltamaan täysillä ilmaa (eli se tuulilasin aukaisunappula ilmastoinnista päälle), mutta jos kenno olisi rikki niin sehän huurtuisi entisestään.

Ja huuru on tosiaankin enemmän sellaista vesihuurua eikä mitään glykolitatinaa.

Raitisilmasuodattimen vaihdoin jokunen aika sitten kun epäilin sitä syylliseksi eli siinä ei ole nyt vikaa.

Jos ilmastointi on automaatilla, niin kaikki hytin ikkunat kyllä huurtuvat ennenpitkää eli viittaisiko tämä nyt sitten kuitenkin ilman poistumiseen tai tuohon sisäilmankiertoon. Mistäs tuon sisäilmankierron läpän löytää? Entä missä tarkalleenottaen ovat nuo veksun mainitsemat poistoreiät tuulilasin vieressä?

Onko variantissa jossakin tavatilan sivuilla jotkin poistoilmaluukut?

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 13.12.2012 15:17

Täällä kanssa havaittu, että ihan paska tuo ilmankierto Golffissa.
Vinkkejä otetaan vastaan. Suodattimen vaihdolla ei vaikutusta...
On tosin manuaali ilmastointi, mutta puhallin noissa kaiketi sama?

--Make--
-
Viestit: 47
Liittynyt: 29.5.2010 12:30

ViestiKirjoittaja --Make-- » 13.12.2012 15:57

Voisin melkein 100% sanoo, että vika on tässä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=174347&highlight=

Vac Com pukkas vikakoodia vasta, kun teki tämän:
-08- Heater/A.C
-04- Basic settings
Channel 000 (leave for 30 Secs) - Values go to zero
Channel 001 (leave for 30 Secs) - Value should be zero
Channel 002 (leave for 30 Secs) - Value should be zero

Tuli sitten jälkeenpäin avattua tuo mokoma rasia ja olihan sieltä yksi muoviratas halki booriakselilta, jotenka sähkömoottori kyllä pyöri, mutta ei välittänyt eteenpäin :)

tunkki
-
Viestit: 24
Liittynyt: 14.7.2009 10:35

ViestiKirjoittaja tunkki » 21.12.2012 13:06

Otin hanskalokeron irti ja niinhän se on että tuo sisäilmakierron läppä jumittuu toiseen laitaan eli siihen jossa sisäilmankerto on päällä. En kerinnyt paljoa ajelemaan/testailemaan että pysyykö ikkunat nyt auki kun tönäsin luukut kepillä auki-asentoon.

Mutta tuo nyt ainakin on rikki, kiitokset vinkistä!

Onko hyviä ideoita miten tuon saa vaihdettua? On tosiaan aika ahtaassa kolossa. Mitä tuosta pitää oikeasti purkaa ennenkuin sen saa irti?

Entä onko hyviä pointtereita, mistä noita saa halvalla? Saksasta tms?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa