Vw Golf IV 1.9 PD jarruvalokytkin vika ja puutuneisuus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Vw Golf IV 1.9 PD jarruvalokytkin vika ja puutuneisuus

ViestiKirjoittaja gryger » 8.12.2012 17:22

Autoa startatessa jalka jarrulle ja jarruvalot palaa. Käynnistyy mutta rajaa kierrokset rpm 1100.

Jalka edelleen jarrupolkimella ja kun kaasupolkimen päästää ylös ja painaa uudelleen niin ottaa kierroksia???

Perusongelmana tässä 85kw raketissa kaasun vastaamattomuus. Petaalin kun painaa pohjaan niin laiskasti kerää rpm 2000 asti kierrokset. Tästä eteenpäin kyllä kiertää punaiselle asti kuin pitääkin.

Onko nyt niin että jarruvalokytkin aihettaa puutuneiusuuden olemalla osittain sökö?

Vw lainattua tekstiä 1.9TDI PD kuvauksesta koskien juuri jarrukytkintä.


Brake Pedal Sensors
The brake pedal sensors are integrated
into a single module that is mounted on the
brake pedal bracket.
• Brake Light Switch F
• Brake Pedal Switch F47

Signal application
Both switches supply the Diesel Direct
Fuel Injection Engine Control Module J248
with the “brake activated” signal.
The engine speed is regulated when the
brake is activated for safety reasons,
since the Throttle Position Sensor G79
could be defective.

Effects of signal failure
If one of the two switches fails, Diesel
Direct Fuel Injection Engine Control Module
J248 reduces the fuel quantity.
Engine performance drops.
Viimeksi muokannut gryger, 10.12.2012 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.12.2012 14:18

Jalka edelleen jarrupolkimella ja kun kaasupolkimen päästää ylös ja painaa uudelleen niin ottaa kierroksia?

Tämä on normaalia

Onko nyt niin että jarruvalokytkin aihettaa puutuneiusuuden olemalla osittain sökö?

Effects of signal failure
If one of the two switches fails, Diesel
Direct Fuel Injection Engine Control Module
J248 reduces the fuel quantity.
Engine performance drops
.

Niin minäkin tuon selostuksen ymmärrän...

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

ViestiKirjoittaja gryger » 10.12.2012 16:55

Uusi hieno vihreäksi muuttunut alkuperäisosa paikoillaan, ei muutosta edelliseen ;) perusongelman selvitys jatkuu...

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.12.2012 17:02

Tapahtuihan asennus oikealla tavalla, että säätö menee kohdalleen?

Tokihan laiskuuteen voi olla monta muutakin syytä..
esim:
-maf
-n75
-ahdin jumii tai ei ole säädöissä
-nokka-akseli kulunut
jne...

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

ViestiKirjoittaja gryger » 10.12.2012 17:08

Suoraan paketista paikoilleen. En vetänyt pihalle sielua ennen asennusta. Kyllähän tuo arvioalta noin sentin liikkuu polkimen liikkeestä.
Oliko tässä joku jippo vielä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.12.2012 17:20

Oliks se niin että toi uudempi ei tarvi sen kummempaa kun että painetaan paikalleen ja se on siinä?

Paljonko maksoi? 18,5 €?

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

ViestiKirjoittaja gryger » 10.12.2012 17:46

Näin ohjeistivat Laakkosella asennuksen suhteen, olisko ollut 18e luokkaa tinkaamisen jälkeen ;)

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

ViestiKirjoittaja gryger » 10.12.2012 17:52

uudet alkuperäisosat;
Map,Maf,N75,kaikki alipaineletkut ja takaisku alipainelinjaan.
Polttoaineanturi,jäähdytysnesteen anturi.

Tandempumppu tuliterä ja väliputki tehostajalle
Jakopää juuri tehty
Tuliterä AR-10+cooleri
Nokka ja nostajat ajettu muutaman tuhannen
Hehkut juuri uusittu

Suuttimet avf motin käyttärit ja ovat isoin kysymysmerkki koska vain kuparitivisteet vaihdettu asennuksen yhteydessä, vanhat 0-kumirenkaat oli jätetty koska olivat näyttäneet hyviltä.
säädetty 180asteeseen.Korjausarvot hyvinkin kärtalla max arvoihin nähden.

Suuttimien johtosarja vielä hyllyssä odottamassa vaihtoa

Jako merkeissä mutta tiedä sitten pitäisikö nokan säätöön puuttua? Tästä puuttuu se dieselin terävyys ja petaalin kun lyö lattiaan niin kerää todella hitaasti kierrokset rpm2000 asti josta eteenpäin kyllä vetää.

Suuttimiin vaihdan tiivisteet ja nuo natsat päihin ja jatkan sitten ihmettelyä jotta pääsisi joskun säätöönkin tällä rysällä ;)))


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa