Lämpömittari ei toimi..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Okka_
-

Lämpömittari ei toimi..

ViestiKirjoittaja Okka_ » 29.11.2012 20:51

Vaihdoin autoon samanaikaisesti laturin, termarin ja lämpötila-anturin(g62). Tämän rempan jälkeen ei lämpömittari toiminut!
Olen vaihtanut oikean anturin autoon eli sen vihreän. Olen kokeillut kahta uutta OEM anturia kärryyn mutta ei toimi ni ei toimi.
Nyt on tullut mieleen, että olisiko jäähytynestettä mennyt anturin pistotulppaan vaihdon aikana ja tehnyt jonkinlaisen oikosulun? Vika on ollut jo kuukauden ajan. Voisiko vcds:llä testata jotenkin tuota ongelmaa? Yleismittarilla testasin, että lämpöanturin pistotulpalle tulee virta kahdelle pinnille ja se oli n. 5V luokkaa. Foorumeita olen yrittänyt selailla asian tiimoilta, mutta kaikilla ongelma hävinnyt g62 anturin vaihdolla. Ennen remppaa mittari toimi.

Vcds antaa tämmöisen vikakoodin: 17664- Engine coolant Temp sensor (g62)
p1256-35-10- open or short to plus-intermittent
Auto on 1.9tdi ahf.

MJ
-

ViestiKirjoittaja MJ » 30.11.2012 9:04

Noilla tiedoilla veikkaisin johdon kärsineen ja vaihdon yhteydessä saaneen viimeisen niitin. Eli on poikki. Ja vaikka sieltä jännitteen saat niin voihan se irti ollessaan ja mittausta tehdessä taipua juuri sopivasti että johtimet taas kohtaa ja jännite löytyy. Mittari kiinni uudestaan ja katso saatko katkoksen aikaiseksi johtoa kääntelemällä, jos ei silmävaraisesti mitään näy. Ja vaikka arvasinkin melko varmaan pieleen, niin helpoin tarkistuskohde tuo on :)

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”