Mistä nokkalevy AFN+12mm pää?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

Mistä nokkalevy AFN+12mm pää?

ViestiKirjoittaja Anagonda » 26.11.2012 17:28

Alkaa toi oma proggis olemaan niin pitkällä että pumppupuoleen pitäis perehtyä. Ihan tuntematonta juttua bensamiehelle...

Proggiksena on siis AFN+2260 yms. joten nokkalevykin sais olla kohdallaan.

Eli mistä saan nokkalevyn ja mikä olisi hyvä? 12mm pää jo löytyy tallista.
Onko suositella jotain muuta mitä vaihtaa?
Tietty jos jollain on ylimääräisenä hyvä niin saa tarjota.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 26.11.2012 18:10

Laita alkuperäinen 11mm pumppu. Toimii varmasti paremmin ja pitempään, kuin joku räpelletty pumppu. Tietenkin jos teettää nestepään vaihdon ym jossain diesel pajassa.
Mutta ihan joka pajaan ei kannata viedä laitettavaksi. Itse joskus lähetin pumpun eräälle "tunnetulle dieselpajalle". Pumppu tuli sitten aikanaan takas ihan hyvän laskun kanssa, asensin paikalleen niin ei käyntiin millään. Tarkistin ajoituksen moneen kertaan, oli kyllä kohdallaan. Ammattimiehillä oli nokkalevy 180' pielessä.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.11.2012 18:28

Mikä on tämä "tunnettu dieselpaja"?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.11.2012 20:23

Mikä on tehotavoite? AFN:n pumpussa on jo kohtuullisen hyvä DE110 nokkalevy, joka riittää 12mm nestepään kanssa yli 300hv tehoihin. Rajumpi nokkalevy vaan rasittaa pumppua ja etenkin jakohihnaa vaan entisestään. Ainakaan AFN:n hihnalla en laittaisi yhtään vakiota rajumpaa nokkalevyy 12mm pään kanssa.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 26.11.2012 21:12

Leikkimielinen 200kw on tavoite. En tiedä pääseekö siihen, mutta toivottavasti lähelle.

Ok, eli jakohihnan takia ei kannata levyä vaihtaa? Vaihdoin hihnan samalla kun vaihdoin portatun kannen ja mietin kanssa, että onpas hepponen hihna.

Toisaalta toi mun pumppu on reippaasti veivattu, että uskon että siitä tää homma jää mutenkin kiinni.

Minkälaista pöllyttelyä lupaa 2260:n ja 12mm pää ja jotkut 520:t vakio softalla? Voiko sillä ajaa "päivittäistä" ajoa? Että voinko aikani kuluksi ropailla tota pumppua vaikka en ihan vielä pääse softaajalle? Niin ja siis kärjet vaihdetaan vielä isompiin, mutta vasta sitten softan kanssa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.11.2012 21:27

Kyllä sen pitäs toimii sen verran vakio softalla että voi ajella. Joo ei tarvii nokkalevyy noille tehoille. Suuttimet jää tosiaan pieneksi, mutta kyllä niillä nyt jonnekin 250hv pintaan pääsee tolla pumpulla.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 26.11.2012 21:57

Vakiokannella vaan ei oikein noille tehoille pääse, eikä oikein noilla suuttimillakaan, mutta kyllähän noista sen 220-230 irtoaa joka on jo ihan hyvä peruspiristys jokapäiväiseen ajoon. Itse olen hajottanut pari apuakselia 12mm päällä ja tuolla afn-tyylisellä kevyellä pumpun hihnapyörällä, apuakseleiden hajoilu loppui kun vaihtoi painavemman uudemman sukupolven pumpun hihnapyörineen. Hihnaakin säästää.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.11.2012 22:03

Viestien perusteella on kyse kuitenkin portatusta kannesta, pitäisi riittää vaikka ois vakio venttiileilläkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa