Vähävikaisimmat 2-litraiset poikittaiskoneet 2006-2009?
Valvoja: ffp jäsenet
Vähävikaisimmat 2-litraiset poikittaiskoneet 2006-2009?
Vanha sotaratsu GIV ALH:lla alkaa olla sen verran vanha, ahdas ja ruostunut, että jotain tilalle. 7,5v takana ja kilsat rullaanneet 150tkm->413tkm. Kerran ei lähtenyt käyntiin aamulla, jostain syystä ajonesto sekoili. Toimi illalla taas eikä ole koskaan toistunut. Kuluvaa, filsuja ja öljyjä vaihdeltu. Melko huoleton peli, tuntuu siltä, että kone nakuttaisi maailman tappiin asti. "Ruuvari" pysyy kädessä ja lähes kaikki ropaamiset autoon tehnyt itse mukaanlukien kolme jakopääremppaa. Nyt olen kauhulla lueskellut uudempien vikoja. Manuaalia tykkään hämmentää eli DSG:n ruksiminen listalta ei kirpaise.
Mutta asiaa - löytyykö mitään periaatteessa vähävikaista 2-litraista pataa Passatin keulalta (Ocu ja Golf plan-B:nä vaggineista, samaa huttuahan nuo lienevät)? Eli onko jotain "turvallisia" moottorikoodeja suutin (jos PD), öljypumppu ja nokka/paininkuppi yms -asioiden suhteen? Vahimmat cr:t pitäisivät olla siellä budjetin rajoissa kyllä. Sellaista 150-250tkm väliin ajettua farkkua olisi tarkoitus katsella.
Vai pitääkö ottaa Wolfsburgista hatkat ja mennä Baijeriin? Ongelmansa tietysti e61:ssäkin, mutta jos läpät poistaa ja kompuraletkun vaihtaa, niin halpoja vikoja versus tämänkin palstan kauhutarinat. Patonkeihin en sorru - ensimmäinen, viimeinen ja ainut pommi riitti.
Mutta asiaa - löytyykö mitään periaatteessa vähävikaista 2-litraista pataa Passatin keulalta (Ocu ja Golf plan-B:nä vaggineista, samaa huttuahan nuo lienevät)? Eli onko jotain "turvallisia" moottorikoodeja suutin (jos PD), öljypumppu ja nokka/paininkuppi yms -asioiden suhteen? Vahimmat cr:t pitäisivät olla siellä budjetin rajoissa kyllä. Sellaista 150-250tkm väliin ajettua farkkua olisi tarkoitus katsella.
Vai pitääkö ottaa Wolfsburgista hatkat ja mennä Baijeriin? Ongelmansa tietysti e61:ssäkin, mutta jos läpät poistaa ja kompuraletkun vaihtaa, niin halpoja vikoja versus tämänkin palstan kauhutarinat. Patonkeihin en sorru - ensimmäinen, viimeinen ja ainut pommi riitti.
Tätä juttua itsekin mietin tuossa kesällä ja täältä, dieselguruilta ja merkkiliikkeen henkilökunnalta saadun gallup-tiedon mukaan taloon tuli BKD-moottorinen Jetta. Kaikki olivat samaa mieltä: "Etsi BKD".
Vähän on itsellä vasta kokemusta tuosta (reilu 3tkm takana), joten omakohtaisia kokemuksia ei oikeastaan ole. Todella tyytyväinen olen ollut ostokseeni, ainakaan vielä ei ole mitään murheita ollut tekniikan suhteen *koputtaa puuta*.
Mittarissa kilsoja tosiaan 198tkm ja edellinen omistaja oli vaihdattanut rikkoutuneen kaasuläpän. Muita ihmeempiä vikoja ei ko. yksilössä tietääkseni ole ollut.
Vähän on itsellä vasta kokemusta tuosta (reilu 3tkm takana), joten omakohtaisia kokemuksia ei oikeastaan ole. Todella tyytyväinen olen ollut ostokseeni, ainakaan vielä ei ole mitään murheita ollut tekniikan suhteen *koputtaa puuta*.
Mittarissa kilsoja tosiaan 198tkm ja edellinen omistaja oli vaihdattanut rikkoutuneen kaasuläpän. Muita ihmeempiä vikoja ei ko. yksilössä tietääkseni ole ollut.
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Täälläkin päädytty BKD-moottoriin suositusten perusteella. 40tkm takana ilman murheita, kilometrit 85-125tkm. Tarkoitus pitää autoa useita vuosia ja toiset 125tkm.
Edit:toiset 40tkm rullattu eli mittarissa 165tkm, öljyt vaihdettu 15tkm välein. Ahtopaineen ylityksestä vikatilaa ja koodia (turbo), puhdistuksella toistaiseksi selvitty, muuten ei vikaa.
Edit:toiset 40tkm rullattu eli mittarissa 165tkm, öljyt vaihdettu 15tkm välein. Ahtopaineen ylityksestä vikatilaa ja koodia (turbo), puhdistuksella toistaiseksi selvitty, muuten ei vikaa.
Viimeksi muokannut dosetti, 8.5.2014 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jonkin verran tärinäjuttuja BKD:stä löytyi ja kansihalkeiluakin ilmeisesti joillain ilmennyt. Kertaluokkaa vähemmän valitusta kuitenkin kuin monista muista.
No viatonta moottoria ei vielä ole keksittykään.
Mutta mites nuo Cxxx eli common railit? Onko niistä täällä miten kokemuksia? Vai onko ne niin ongelmattomia, että kukaan ei valita?
No viatonta moottoria ei vielä ole keksittykään.
Mutta mites nuo Cxxx eli common railit? Onko niistä täällä miten kokemuksia? Vai onko ne niin ongelmattomia, että kukaan ei valita?
238 tkm ajettu bkd alla. Edellinen omistaja päästellyt 50 tkm ongelmitta. Tai niin hän ainakin vielä kauppojen jälkeenkin sanoi että aikuisten oikeesti ongelmatonta ollut.
Ja niin taas myös kuulema se eka omistaja (taksi) ajanut vailla huolen häivää 180 tkm, kunnes meni lunastukseen.
Minä olen nyt kolmas omistaja ja 4 tkm mennyt ongelmitta. Ainoa pieni havainto on 45 kmh nopeudessa pieni nykiminen kun kierrokset n. 1200 rpm. Tämä tapahtunut muutamia kertoja. Ilmeisesti egr?
Ja niin taas myös kuulema se eka omistaja (taksi) ajanut vailla huolen häivää 180 tkm, kunnes meni lunastukseen.
Minä olen nyt kolmas omistaja ja 4 tkm mennyt ongelmitta. Ainoa pieni havainto on 45 kmh nopeudessa pieni nykiminen kun kierrokset n. 1200 rpm. Tämä tapahtunut muutamia kertoja. Ilmeisesti egr?
Voi olla EGR, kaasuläppä tai vähän likaa suuttimissa. Noita nykimisiä ja muita epämääräisyyksiä on moni saanut polttoainejärjestelmän puhdistusaineilla (ihan niillä tankkiin kaadettavilla) häviämään.
Tosiaan, omalla BKD:lla on nyt 198tkm rullattu ja eipä tuossa ole muuta vikaa ollut koko elinkaaren aikana, kuin kaasuläppä ja vissiin kaksi hehkua.
Kylmällä koneella/vaihteistolla vähän alkanut viimeaikoina ääntämään vauhtipyörä, mutta lämmetessään vielä hiljenee, joten akuuttia tarvetta ei tälle remontille vielä onneksi ole.
Mutta muistakaa myöskin se, että ei se BKD:kaan autuaaksi tee. Kaverilla parisataa tonnia rullattu BKD-moottorinen Golf, menossa toinen moottori ja kolmas ahdin... Ensimmäisen moottorin särki hajonnut ahdin -> öljyt imupuolelle -> kävi itsensä hengiltä. DSG kun vielä oli, niin ei paljoa kytkimellä sammuteltu.
Tämän jälkeen vaihtomoottorista hajosi turbo parin tuhannen kilometrin ajon jälkeen.
Nyt Golf seisoo taas, kun vaihteisto ei pelaa kunnolla ja vauhtipyöräkin pitää pirun mielenkiintoisia ääniä.
Melkein voisi sanoa, että maanantaimalli on sattunut kyseisen herran alle. :D
Tosiaan, omalla BKD:lla on nyt 198tkm rullattu ja eipä tuossa ole muuta vikaa ollut koko elinkaaren aikana, kuin kaasuläppä ja vissiin kaksi hehkua.
Kylmällä koneella/vaihteistolla vähän alkanut viimeaikoina ääntämään vauhtipyörä, mutta lämmetessään vielä hiljenee, joten akuuttia tarvetta ei tälle remontille vielä onneksi ole.
Mutta muistakaa myöskin se, että ei se BKD:kaan autuaaksi tee. Kaverilla parisataa tonnia rullattu BKD-moottorinen Golf, menossa toinen moottori ja kolmas ahdin... Ensimmäisen moottorin särki hajonnut ahdin -> öljyt imupuolelle -> kävi itsensä hengiltä. DSG kun vielä oli, niin ei paljoa kytkimellä sammuteltu.
Tämän jälkeen vaihtomoottorista hajosi turbo parin tuhannen kilometrin ajon jälkeen.
Nyt Golf seisoo taas, kun vaihteisto ei pelaa kunnolla ja vauhtipyöräkin pitää pirun mielenkiintoisia ääniä.
Melkein voisi sanoa, että maanantaimalli on sattunut kyseisen herran alle. :D
Onko CR-koneisissa volkkareissa ollut paljonkin nuita korkeapainepumppuvikoja? Nuo pari tapausta on tullut kauhulla luettua tuolta vagarenan ja audiclubin puolelta, mutta muuten nuista on ainakin suomalaisilla foorumeilla aika vähän raportoitu. Liekkö ulkomaisilla foorumeilla sitten enemmän juttua?
Eilen käytin Passattia ohjaustehostimen päivityksessa SAH:ssa, ja kysyin samalla onko nuita korkeapainepumppuvikoja tullut heillä vastaan. Totesivat siellä että ei heillä ole sellaisia vikoja näkynyt.
Eilen käytin Passattia ohjaustehostimen päivityksessa SAH:ssa, ja kysyin samalla onko nuita korkeapainepumppuvikoja tullut heillä vastaan. Totesivat siellä että ei heillä ole sellaisia vikoja näkynyt.
Onko tuo BKD:n kestävyys verrattavissa saman ikäluokan 1.9 pumppareihin?
On tullut katseltua alkunpään 2 octavioita ja 2.0tdi koneisia olisi hyvin tarjolla, sehän olisi aika paljon tehokkaampikin kuin 1.9 77kw BXE kone.
Onko BKD öljypumppu ratasvetoinen? Sama öljypumpun kuusiovetoakselin pätkähän sieltä kuitenkin taitaa löytyä kuin muistakin? Eikös tuo kuusiovetoakseli ole helposti vaihdettavissa, kunhan sen vaihtaa ajoissa?
On tullut katseltua alkunpään 2 octavioita ja 2.0tdi koneisia olisi hyvin tarjolla, sehän olisi aika paljon tehokkaampikin kuin 1.9 77kw BXE kone.
Onko BKD öljypumppu ratasvetoinen? Sama öljypumpun kuusiovetoakselin pätkähän sieltä kuitenkin taitaa löytyä kuin muistakin? Eikös tuo kuusiovetoakseli ole helposti vaihdettavissa, kunhan sen vaihtaa ajoissa?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Tuo shimmausvika ilmeni siten että, risteyksissä käännyttäessä jyrkästi oikealle tai vasemmalle niin auton sisälle kuului tuon käännöksen aikana pienehkö ujellus, ääni ei kuulunut läheskään aina vaan oli aika hankala saada kuulumaan, veto pitää olla päällä käännyttäessä.
Saman äänen kuulin myös eräässä -09 Skodassa
Olihan muuten temppu saada vaihteisto takuuseen kun kukaan ei uskonut että laatikko on rikki.
uusi laatikko ei sen parempi ollut, kotiin kun sain auton niin akselitiiviste kusi öljyä ja muutaman viikon päästä alkoi 3 vaihteen synkronointi vittuilla, laittoivat tappelun jälkeen uuden stefan mutta synkronointia eivät luvanneet korjata koska kuulemma kalliita osia.
Aikamoista paskaa tuo volkkarin laatu nykyään.
Saman äänen kuulin myös eräässä -09 Skodassa
Olihan muuten temppu saada vaihteisto takuuseen kun kukaan ei uskonut että laatikko on rikki.
uusi laatikko ei sen parempi ollut, kotiin kun sain auton niin akselitiiviste kusi öljyä ja muutaman viikon päästä alkoi 3 vaihteen synkronointi vittuilla, laittoivat tappelun jälkeen uuden stefan mutta synkronointia eivät luvanneet korjata koska kuulemma kalliita osia.
Aikamoista paskaa tuo volkkarin laatu nykyään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa