4-motion moottorin vaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

samoksan
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.11.2012 16:06

4-motion moottorin vaihto

ViestiKirjoittaja samoksan » 8.11.2012 16:12

Moro,

Moottori sano hei hei seuraavasta vehkeestä -00 VW Golf 1,9tdi 4-motion AGR koneella.

Nytten siis hakusessa uutta konetta ja tuntuuhan noita AGR koneita löytyvänkin.

Mutta kysymyksenä siis, mitä pitäisi ottaa huomioon konetta etsittäissä. Lähinnä onko eroa jos tuleva AGR kone ei ole 4-motionista?

Olen hyvin kiitollinen, jos saisin pikaisia ja asiantuntevia vastauksia.

-Sami

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 8.11.2012 17:36

Etuvetoisissa tuo AGR on ainakin poikittain, oliko omasi pitkittäiskone? Onko noita samalla moottorikoodilla pitkin poikin ylipäätään tietääkö joku?

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 8.11.2012 17:37

Onkos golffeissa ylipäätään pitkittäin koneita?

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 8.11.2012 17:42

Niin ei taida ainakaan neloskoppasissa olla. Joten siinä mielessä varmaan lohkon/kannen yms. osalta AGR käy kun koodi on sama. Kytkinosasto taitaapi olla erilainen mutta tuolla ei taida aloittajalle olla merkitystä jos vain koneessa vika.

samoksan
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.11.2012 16:06

ViestiKirjoittaja samoksan » 8.11.2012 19:47

Jeps, kone sano sopimuksen irti, kun suutin katkesi ja laitto venttiilit paskaksi ja sitä kautta sitten vielä alakerrankin... Muuten pitäisi kunnossa laitteet siis olla.

Mitenkäs noi kytkimet menee, mahtaako käydä päikseen vaihtamalla entisestä? Lähinnä mitä ite kuullut, että 4-motionissa ilmeisesti hieman erilainen.

Ja hyvä kuulla, että AGR koneet pitäisi käydä siis suoraan vaihtamalla vain. Toki ainahan sitä yllätyksiä tulee, mutta jospa niistä selvittäis!

Mites loota, meneeköhän se suorilta?

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 8.11.2012 19:56

Eikö oo helpompi vaihtaa kansi, mäntä ja kiertokanki? Ei tarvi irrotella konetta ja laatikkoa. Vai onko sieltä alakerrasta menny jotaki katastrofaalisempaa?

samoksan
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.11.2012 16:06

ViestiKirjoittaja samoksan » 8.11.2012 20:16

Jälet sen verta pahasti lohkoonki, lisäksi melkovarmasti aikalailla tuusana on alakerta. Joten järkevintä on jo vaihtaa koko helv. kone siihen.

Toki varmaan siitä pelin sais, jos kaiken vaihtas, mutta sama siis vaihtaa jo kone...

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 8.11.2012 20:22

Vaihda vaan se motti jos et ole ennen ropannu noita. Tulee varmaan halvemmaksiki ku alkaa ostaan/ kunnostaan kantta ja alakerran hiluja mitä nyt sattuu oleen sökönä.

Siihen sitte käy mikä vaan ainaki seuraavista perusmoottoresita: AGR,ALH,ASV, AHF. Perusmoottorit käy ristiin. Pumppu, pakosarja, turbo jne on ehjää niin hommaat "nakun" perusmoottorin jostaki vain Ihan sama onko pitkittäin, poikittain vai päällekkäin kun saat omasta rikkinäisetä kaikki tarvittavat osat. Ei pitäis olla kovin monen sadan tikki. Jos ei menny kolmossuutin sököksi niin muut maksaa romiksella "ei mitään". en ole koskaan vaihtanu imusarjan, pakosarjan enkä oikeastaan muitakaan tiivisteitä ja aina on pitänyt. Näin itse tekisin.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 8.11.2012 21:44

AGR koneisessa neloskopassa on sama kytkin sekä etuvetoisessa, että nelivetoisessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa