Seat Toledo 1.9tdi 150hv kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Seat Toledo 1.9tdi 150hv kysymyksiä
Haulla ei löytynyt apuja, eli paljonko tuollaisen -02 150hv Toledon pitäisi vakiona ahtaa?
Omani piikittää 1.9bar ja sitten asettuu jonnekin 1.7bar tietämille, tuntuu aika paljolta?
Tosin mittarina on autogauge ja nehän taitaa olla vähän suuntaa-antavia?
Ostin auton vasta ja otin siitä evry-modin pois, laitoin irtiolevan coolerin ahtoputken kiinni ja vaihdoin vikakoodia antavan N75-venttiilin ja tein muscle-pesun turbolle ja auto alkoi toimimaan selkeästi paremmin ja vetää hienosti mutta nyt vaan kummeksuttaa nuo paineet, ettei säry niiden takia mitään.
Olisiko mahollista että entinen omistaja olis säätäny vnt-kellon tankoa ja sen takia ahtoja on paljon?
Hieno homma jos joku vois neuvoa alottelevaa vagi-harrastelijaa !
Omani piikittää 1.9bar ja sitten asettuu jonnekin 1.7bar tietämille, tuntuu aika paljolta?
Tosin mittarina on autogauge ja nehän taitaa olla vähän suuntaa-antavia?
Ostin auton vasta ja otin siitä evry-modin pois, laitoin irtiolevan coolerin ahtoputken kiinni ja vaihdoin vikakoodia antavan N75-venttiilin ja tein muscle-pesun turbolle ja auto alkoi toimimaan selkeästi paremmin ja vetää hienosti mutta nyt vaan kummeksuttaa nuo paineet, ettei säry niiden takia mitään.
Olisiko mahollista että entinen omistaja olis säätäny vnt-kellon tankoa ja sen takia ahtoja on paljon?
Hieno homma jos joku vois neuvoa alottelevaa vagi-harrastelijaa !
moi,
itsekin uusi harrastaja olen, mutta kyllä täällä apuja saa,,
korkeilta kyllä paineet kuulostaa. En ole varma mutta mielestäni vakio paineet olis alle 1,5bar(viisaammat oikokoon)
Itse vasta painiskelin yli 2bar ahtojen kanssa,,,http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=172343
tässä ketjussa on melkoisen tyhjentävästi etsitty vikaa.
Mulla oli juurikin toi vnt ohjaustanko liian lyhyt ja siitä johtui noi korkeat ahtopaineet. sieltä pitäisi löytyä maalitäppä, siitä säätömutterin kohdalta siitä näkee onko säätöön koskettu.
Vian löytymisen jälkeen olen autolla ajellut 200km ilman ongelmia ahtojen noususta.
itsekin uusi harrastaja olen, mutta kyllä täällä apuja saa,,
korkeilta kyllä paineet kuulostaa. En ole varma mutta mielestäni vakio paineet olis alle 1,5bar(viisaammat oikokoon)
Itse vasta painiskelin yli 2bar ahtojen kanssa,,,http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=172343
tässä ketjussa on melkoisen tyhjentävästi etsitty vikaa.
Mulla oli juurikin toi vnt ohjaustanko liian lyhyt ja siitä johtui noi korkeat ahtopaineet. sieltä pitäisi löytyä maalitäppä, siitä säätömutterin kohdalta siitä näkee onko säätöön koskettu.
Vian löytymisen jälkeen olen autolla ajellut 200km ilman ongelmia ahtojen noususta.
Joo tuo ketju oli jo apuna kun nuita muita vikapaikkoja haettiin. Auto kyllä pelaa ok eikä temppuile mutta hirvittää että kestääkö se tuommosia paineita..
kellon tankoa ihmettelin jo ja siinä ei ollu maalitäppää eli sitä on varmaan ruuvailtu.
Jos menen sitä nyt rukkaamaan niin paljoonko säätelen paineet?
kellon tankoa ihmettelin jo ja siinä ei ollu maalitäppää eli sitä on varmaan ruuvailtu.
Jos menen sitä nyt rukkaamaan niin paljoonko säätelen paineet?
Se maalitäppä löytyy TEHDAS turbosta. Olisko sinne joku näppärä edellinen omistaja vaihtanu turbon ja sitäkautta olis säätö pepullaan? Tai jospa sitä kelloa on joku säätäny kompensoimaan evryä? Onnistuuko sähkösesti huijaamaan mappia, eli onnistuuko niinko jakopumppuvehkeissä vastuksella mapin johdossa. Jos onnistuu niin koneella ja mittarilla näkyy eri lukemat.
Tässä jotain mahollisuuksia mitä voit kattoa.
Egr tulppaus ei isosti vaikuta. Kylmänä ehkä niinki mutta lämpimänä se ei päästä paljoa läpi, pitäis kai olla jopa tiivis.
Tässä jotain mahollisuuksia mitä voit kattoa.
Egr tulppaus ei isosti vaikuta. Kylmänä ehkä niinki mutta lämpimänä se ei päästä paljoa läpi, pitäis kai olla jopa tiivis.
Joo aasinlakin saa lähetellä tänne, minähän justeerasin sitä ensin väärään suuntaan..
Ei logiikka oikein vissiin ensin pelannu ku oli kolminkerroin auton alla ja käsi neljästä kohtaa nivellettynä siellä koneen ja tulipellin välissä ja meisselillä nitkutin sitä säätöä ja poltin käet ja jalat ja naaman kuumaan koneeseen ja turboon, oli aika viheliäistä hommaa..
Mutta kyllä se nyt selkeästi paremmin toimii, nyt piikittää 1.7 ja kierrosten noustessa laskee siihen 1.5 ja vetoja on ihan mukavasti, saattaa olla että huomenna vielä vähän jatkan sitä tankoa kunhan on paikat jäähtyny.
Kiitoksia avusta !
Ei logiikka oikein vissiin ensin pelannu ku oli kolminkerroin auton alla ja käsi neljästä kohtaa nivellettynä siellä koneen ja tulipellin välissä ja meisselillä nitkutin sitä säätöä ja poltin käet ja jalat ja naaman kuumaan koneeseen ja turboon, oli aika viheliäistä hommaa..
Mutta kyllä se nyt selkeästi paremmin toimii, nyt piikittää 1.7 ja kierrosten noustessa laskee siihen 1.5 ja vetoja on ihan mukavasti, saattaa olla että huomenna vielä vähän jatkan sitä tankoa kunhan on paikat jäähtyny.
Kiitoksia avusta !
ettet vaan vääntäny väärään suuntaan ja nyt menis sitte vikatilaan. jso se piikki 1.7 tuli kiekoissa alaspäin niin meni väärään suuntaan. toisaalta jos jatkoit liikaa niin saa sen vikatilaan silläki. kerroppa lisää mitä se nyt tekke milläki jengoilla niin ihmetellään sitä suuntaa mihin pitää vääntää.
Joo, kertoilkeepa sitten mitä ootte tehny kun saatte toimimaan.
Itsellä hajos tuo alipainekello totaalisesti noin kuukausi sitten, tilasin latviasta uuden kellon ja säädin tangon tarkalleen samaan mittaan alkuperäisen kanssa. Samalla vaihdoin N75:en,alipaineletkut ja tein 2x mister musceli käsittelyn ja siivet liikkuu nyt ihan oikein.
Nytten tänään sain ahtopainemittarin asenneltua paikalleen (EGR tulpattuna niin porasin EGR-venan kylkeen vapaaseen kohti reiän ja laitoin siihen letkun kiinni ihan siis oikeanlaisella letkuliittimellä, 1/8" kierteellä) niin eka käynnistyksessä tyhjäkäynnillä ku kaasua polkas niin ahdot tapitti noin 1.5bar eli ihan liikaa ilman vedätystä. No sitten kone rupes kummasti rynkyttämään. Auton uudelleen käynnistämällä vika hävis.
Kävin sitten testilenkin ajamassa ja kokoajan vedätyksessä tapittaa yli 2bar :S todelakin liikaa...
No päätin sitten testata tuon ahtomittarin, minulla on kompurassa atlas copcon paineensäärin (todella laadukas) niin laitoin siitä paineet ensin 1bar ja puhalsin painetta kellolle. näyttää 1bar. Testasin samalla vielä 2bar paineella ja mittari näyttää 2bat. Eli ahtomittari näyttää oikein.
Nyt taitaa joutua sitten jatkamaan alipainekellon tankoa? Auto on IV Golf 150hp ARL koneella jossa on Oettingerin 175hp ohjelma.
Itsellä hajos tuo alipainekello totaalisesti noin kuukausi sitten, tilasin latviasta uuden kellon ja säädin tangon tarkalleen samaan mittaan alkuperäisen kanssa. Samalla vaihdoin N75:en,alipaineletkut ja tein 2x mister musceli käsittelyn ja siivet liikkuu nyt ihan oikein.
Nytten tänään sain ahtopainemittarin asenneltua paikalleen (EGR tulpattuna niin porasin EGR-venan kylkeen vapaaseen kohti reiän ja laitoin siihen letkun kiinni ihan siis oikeanlaisella letkuliittimellä, 1/8" kierteellä) niin eka käynnistyksessä tyhjäkäynnillä ku kaasua polkas niin ahdot tapitti noin 1.5bar eli ihan liikaa ilman vedätystä. No sitten kone rupes kummasti rynkyttämään. Auton uudelleen käynnistämällä vika hävis.
Kävin sitten testilenkin ajamassa ja kokoajan vedätyksessä tapittaa yli 2bar :S todelakin liikaa...
No päätin sitten testata tuon ahtomittarin, minulla on kompurassa atlas copcon paineensäärin (todella laadukas) niin laitoin siitä paineet ensin 1bar ja puhalsin painetta kellolle. näyttää 1bar. Testasin samalla vielä 2bar paineella ja mittari näyttää 2bat. Eli ahtomittari näyttää oikein.
Nyt taitaa joutua sitten jatkamaan alipainekellon tankoa? Auto on IV Golf 150hp ARL koneella jossa on Oettingerin 175hp ohjelma.
Mulla ois sitte tuommonen uus turbon painekello jouten ku tilasin vahingossa kaks.. persnetolla 60euroa, laita yv jos tarttee.
GT1749V Turbocharger Actuator 434855-0015, käy varmaan muihinki 1.9tdi:hin.
Omassa ainaki jumitti tuo kello aika hyvin ku vetelin sitä tankoa irrallaan ja sisältä tuli semmosta ruostehilua ku sitä ravisteli.
GT1749V Turbocharger Actuator 434855-0015, käy varmaan muihinki 1.9tdi:hin.
Omassa ainaki jumitti tuo kello aika hyvin ku vetelin sitä tankoa irrallaan ja sisältä tuli semmosta ruostehilua ku sitä ravisteli.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 24 vierailijaa