vw passat 1.9tdi vm99 häviää tehot

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Theme
-
Viestit: 32
Liittynyt: 27.3.2012 19:41

vw passat 1.9tdi vm99 häviää tehot

ViestiKirjoittaja Theme » 28.6.2012 0:16

eli autolla pääsee normaalisti 110km/h asti ja sen jälkee auto nytkähtää vähän ja ei jaksa mennä..
ei hyydy kokonaan mutta ei kiihdy yhtään.uudelleen käynnistys auttaa mutta vika tulee aina uudelleen

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 28.6.2012 0:46

vit* vika ja moni on tuon kanssa otellut.. itse vieläkin.
onko millä moottorilla auto?

tässä lista mitä voi lähtee tekemään.
vikakoodit (ahtoraja ylittynyt tod.näkösesti)
alipaine letkuissa murtuma,tarkista huolella tai vaihda kaikki kerralla.
n75 venttiili voi olla viallinen (tätä voi testata n18 venttiilillä joka säätelee egr)
map anturi voi myös tehdä kyseisen vian joka imu putkesta paisarin vierestä.
maf voi myös,mutta sen tuntee jo ajossa laiskuutenakin
vnt ahtimen siivet jumissa (81-85kw moottorit) putsaus/turbon vaihto.

vehmasto
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.5.2010 23:49

ViestiKirjoittaja vehmasto » 28.6.2012 10:29

luultavasti jos kyseessä on vnt ahtin niin siellä siivet jumittaa. silloin lähtisin heti suosiolla sitä aukaisemaan, varsinkin jos kyseessä on vähän enemmän ajettu tdi niin varmasti joka tapauksessa toimenpiteestä on hyötyä. jos auto oireilisi jo pienissä nopeuksissa niin vika voisi hyvin olla muuallaki. se ali/ylipaine kello siinä ahtimen kyljessä voi olla syynä jos autossa ei ole vnt ahdinta, miksei tietysti vnt ahtimessakin muttei niin todennäköisesti. ahtimelle riittää hyvä puhdistus. kelloja ei myydä suomessa erikseen, että sen joutuisi sit tilaamaan ulkomailta tai etsimään jostain romuttamosta. ei sitten ole mikään helppo homma sekään, ovat aika haluttuja :) hyllystä löytyis sellainen jos tarviit ja sopii. katsotaan lisää kun se moottorityyppi selviää.

Theme
-
Viestit: 32
Liittynyt: 27.3.2012 19:41

ViestiKirjoittaja Theme » 28.6.2012 11:50

koneen tarkempaa mallia en tiedä mutta 90hv ja 380tkm ajettu

vehmasto
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.5.2010 23:49

ViestiKirjoittaja vehmasto » 28.6.2012 16:14

sitten se muistaakseni on joko alh,agr tai ahu, mutta tuolta huoltovihosta, takakontin pehmusteen alta se ainakin löytyis. noin paljon ajetusta veikkaisin että on alh, joka on noista ainut jossa on muuttuva siipinen ahdin ja noilla kilometreillä varmasti jo aika likainen tuo ahdin..

janiman
-
Viestit: 51
Liittynyt: 15.12.2006 10:34

ViestiKirjoittaja janiman » 28.6.2012 23:53

Sulla on Ahu-koneinen siellä, hukkaportillinen ahdin. Afn olisi vnt-ahtimella(110hv).

Theme
-
Viestit: 32
Liittynyt: 27.3.2012 19:41

ViestiKirjoittaja Theme » 2.7.2012 15:48

no jos se on tuo Ahu-koneinen nii onko niissä jotain tämmösiä vikoja normaalisti ja mikä tähän auttas?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 2.7.2012 16:05

Samantapainen N75 sieltäkin löytyy mikä alkaa jumittelemaan iän myötä. Ei aukene enää kunnolla, paine ei pääse avaamaan hukkaporttia ja tämän takia ahdot ylittyy ja menee vikatilaan.
Kannattaa uusia kaikki paineletkut mitkä N75:lle menee ja aluksi kokeilla vaikka crc:llä liotella venttiiliä auttaako. N75 napoihin voi naputella 12V on off on off niin kuulee solenoidin naksumisen ja samalla ruiskuttelee lähtöihin crc:tä niin voitelee ja irrottaa mujuja....
Ja N75 asustelee Passatissa ihan alhaalla keulassa turbon kohdilla palttiarallaa. Seurailee minne ne pienet paineletkut meneepi turbosta.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 2.7.2012 16:36

itseasiassa ehjä n75 saattaa myös olla äänetön.

voit vaihtaa n75 päikseen n18 kanssa joka ohjaa egr sillä ne ovat lähes identtisiä ja molemmilla toimii. ei sitten suotta tarvitse ostaa uutta osaa turhaan jos vika ei siinä olekkaan.

aikaisemmin jo postasin että ne vikakoodit ja alipaine letkut kannattaa kattoo.
ei siel tarvi olla ku yks reikä niin ei toimi.

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 3.7.2012 6:40

Isäpapan AHU passatti tekee kanssa ko. hommaa mutta riittää että kaasun nostaa ylös ja painaa takas niin meno jatkuu. Mistä moinen saattaisi johtua

Jakkeri
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.8.2010 20:20

ViestiKirjoittaja Jakkeri » 4.7.2012 0:37

AVQ koneinen Tourani 74kw, alkoi myös harrastamaan tuota hyytymistä kiihdyttäessä. Sammuttaminen ja uudelleen käynnistys poistaa vikatilan. Onkohan tuossa vnt-ahdin?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 4.7.2012 11:42

eikös toi vnt ole?voit kurkata löytyykö sieltä vnt liikuttavaa tankoa turbon läheisyydestä niin varmistuu asiasta. jos löytyy niin siinä samalla kannattaa tarkistaa sen liikerata.

rr
-
Viestit: 113
Liittynyt: 21.6.2004 16:17

ViestiKirjoittaja rr » 19.7.2012 6:44

Passat -99 TDi (AHU): Tuo n75 toimi satunnaisesti, kun sitä testailin. Tilasin uuden ja vika poistui. Samalla uusin kovettuneet letkut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa