Noniiin elikkäs tuli ostettua tuollainen pikku projekti golffin käppyrä, joka on keittänyt kuulemma vanhan omistajan mukaan, jonka jälkeen omistaja laskenut nesteet pihalle ja pistännyt auton myyntiin...
Kuulemma kone ollut Eko-turbo 44kw1v mutta joskus vaihdettu 1.6 gt td stä, tosin ei ole muutoskatsastettu niin tiedä häntä .... ja ahdin kuulema garrett kkk k24(ns.paras pikkuviri ahdin), tarkistan kohan saan auton pihaan.
Mistä mahtaisi löytyä koneen kyljestä tyyppi nro. Niin saisi varman tiedon onko tämä huhu totta...
Kun olisi tiedossa vw jetta jossa olisi 1.6 td joka luovuttaisi joko pelkän kannen taikka koko tekniikan... jetassa jos oikein lueskelin papereita ja muistan oikein olisi 51kw/JR kone joka mahtaa olla juuri gt td: kone tyyppi...vai ymmärränkö ihan väärin....
Jos sattuisi niin että jetassa olisi kumminkin ns.Eko-turbo 44kw/1V kone niin mahtaako koneesta käydä pelkkä kansi tähän 51kw/JR koneeseen
Olisi tarkoitus hieman viriä laitella niin tulisi "ukkospilvi" takana ja kulkisi hieman pirteämmin..
Mikäköhän kytkin olisi ns.paras tämmöiseen pikkuviriin käyttis/harraste peliin joka kestäisi paremmin kuin vakio kytkin... Esim. Olisiko g3 vr6 kytkin käypäinen tai g2 gtin??
Kertokaa omia kokemuksia/ Neuvoja tulee vielä jossain vaiheessa tuonne projekti osioon juttua kohan saan auton pihaan ja kerkiää laittelemaan...
vw golf 1.6 td
Valvoja: ffp jäsenet
tehu tavoite.
Jos semmoiset vähän yli 100 kaakkia niin kestää ehkä vanhat koneen laakerit sun muut....Vai???
RA ja SB (80hv) koneita taisi olla noiden gtd kaverina. Niissä taisi erona olla ainakin korkeammat ahdot. Kirjainsarja näkyy moottorin lohkossa etupuolella muistaakseni oikealla. Se on sellainen syvennys joka on luultavasti lian peitossa :)
Sorry mainostus, mutta mulla olis tasohiottu kansi hydraulisilla nostajilla. Tuosta on nokka ja venttiilit irti vielä, mutta ne on helppo laittaa paikoilleen. Lähtee 25e tuossa kunnossa. Pelkkä tasohionta oli 40e.
Venaväleissä on halkeamat, kuten lähes kaikissa, mutta on tiivis. Jos haluat budjettikorjauksen niin tästä kansi. Laita samalla 1.9TD metallinen kansipahvi niin kestää paremmin.
Heitä priva jos kiinnostaa, itsellä oli varakantena 1.6TD caddyyn. Nyt alla vaan volvoja niin ei ole käyttöä.
Kerava
Asiaan vielä. Itselläni oli 1.6TD caddy josta dynotettiin 119hp. Budjettiluokkaan 210mm vauhtipyörä ja vaikka moposportin sintterilevy, kalliimmalla sachs sre kytkinpaketti. Isot pojat on noihin vaihtanut 02A laatikkoakin jolloin alkaa laatikkokin kestämään.
Perusjuttujahan on syötön lisäys ja ahtokaran kääntäminen jyrkempään asentoon. Mahdollinen pop-up venttiili kannattaa myös tilkitä tai vaihtaa jousen tilalle metalliputken pala.
Sorry mainostus, mutta mulla olis tasohiottu kansi hydraulisilla nostajilla. Tuosta on nokka ja venttiilit irti vielä, mutta ne on helppo laittaa paikoilleen. Lähtee 25e tuossa kunnossa. Pelkkä tasohionta oli 40e.
Venaväleissä on halkeamat, kuten lähes kaikissa, mutta on tiivis. Jos haluat budjettikorjauksen niin tästä kansi. Laita samalla 1.9TD metallinen kansipahvi niin kestää paremmin.
Heitä priva jos kiinnostaa, itsellä oli varakantena 1.6TD caddyyn. Nyt alla vaan volvoja niin ei ole käyttöä.
Kerava
Asiaan vielä. Itselläni oli 1.6TD caddy josta dynotettiin 119hp. Budjettiluokkaan 210mm vauhtipyörä ja vaikka moposportin sintterilevy, kalliimmalla sachs sre kytkinpaketti. Isot pojat on noihin vaihtanut 02A laatikkoakin jolloin alkaa laatikkokin kestämään.
Perusjuttujahan on syötön lisäys ja ahtokaran kääntäminen jyrkempään asentoon. Mahdollinen pop-up venttiili kannattaa myös tilkitä tai vaihtaa jousen tilalle metalliputken pala.
golf kone vaihdettu
Joo nyt tässä kävin auton hakemassa 2.7 ja muutamana päivä tuli golffin kimpussa ährättyä tuloksena : Jetan eko td laitettu paikalleen väli-aikaiseksi koneeksi ja sisusta purettu kokonaan pois hitsausta ja siistimistä varten....
Vanha kone vuosi nesteet kannen ja lohkon välistä lorottamalla pihalle...
Semmoinen kysymys olisi, että käykö 1.9 td g3 kansi tuohon 1.6 gt td:n lohkoon heittämällä ja käykö 1.6 td:n pakosarjat ja imusarjat 1.9 td:n kanteen...?! Kun olisi tiedossa 1.9 kansi jonka voisi tuohon vanhaan 1.6 td lohkoon laitella.. :) jos virikonetta rupeisi tuosta vanhasta lohkosta tekemään
Vanha kone vuosi nesteet kannen ja lohkon välistä lorottamalla pihalle...
Semmoinen kysymys olisi, että käykö 1.9 td g3 kansi tuohon 1.6 gt td:n lohkoon heittämällä ja käykö 1.6 td:n pakosarjat ja imusarjat 1.9 td:n kanteen...?! Kun olisi tiedossa 1.9 kansi jonka voisi tuohon vanhaan 1.6 td lohkoon laitella.. :) jos virikonetta rupeisi tuosta vanhasta lohkosta tekemään
Mitenkäs kannet käyvät keskenään D-->TD?
Itsellä on VW Caddy johon on vaihdettu JR (1.6d 70hp) tekniikka. Kansi on pääsi halkeamaan viime kesänä eräässä ajosuoritteessa. Pihassa olisi varaosina JP (1.6d) moottorinen kakkis jossa on ehjä kansi.
Voiko tuon vaparin kannen laittaa suoraan TD:n kannen tilalle vai tuleeko ongelmaa esim venttiiilien kestossa.
JR:ssä on ahdot nostettu hieman reiluun 1bar joten pitäisikö vaparin kannen kanssa ahtoa hieman laskea. Välijäähdytintäkään ei ole tekniikan vaihdossa asennettu.
Itsellä on VW Caddy johon on vaihdettu JR (1.6d 70hp) tekniikka. Kansi on pääsi halkeamaan viime kesänä eräässä ajosuoritteessa. Pihassa olisi varaosina JP (1.6d) moottorinen kakkis jossa on ehjä kansi.
Voiko tuon vaparin kannen laittaa suoraan TD:n kannen tilalle vai tuleeko ongelmaa esim venttiiilien kestossa.
JR:ssä on ahdot nostettu hieman reiluun 1bar joten pitäisikö vaparin kannen kanssa ahtoa hieman laskea. Välijäähdytintäkään ei ole tekniikan vaihdossa asennettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa