Päätin aloittaa ihan uuden ketjun koskien -96 TDI passattini käyntimurheita.
Tässä hieman taustoja:
-400 000 km
-Ei vikakoodeja
-Uusittu: hehkut, lämpöanturi, n75.
Pakkasella, kun hehkuttaa kauan, lähtee suht nätisti.
Pienen ajomatkan jälkeen n.1-2km saa hangata vallan mahdottomasti ja lopulta savuten sillätavalla saattelemalla lähtee käymään.
Kuumana lähtee hyvin.
Kun irrottaa lämpöanturin johdon, että hehkuttaa kauan, saa käyntiin myös puolilämpimänä.
Auto kävi ammattikoululla korjauksessa, jossa vaihtoivat jakohihnan ja säätivät toivomuksestani ruiskutusennakon (heittokellolla vissiin olivat homman tehneet).
Paluulinjojen letkut ovat päällisinpuolin kuivat, pitää nyt vielä tarkistella.
Ei tuo nyt luulis vielä väljä olevan kun mittarissa vasta rapiat 400tkm..
Onko noissa mennyt kampiakselin asentotunnistimia? Ystävälläni oli hiukan vastaava vika 10 vuotta uudemmassa skodassa poistunut tunnistimen vaihdolla.
Ajoin auton kotiin n.90km.
Seuraavat omituisuudet olivat tulleet autooni:
Moottorijarrutuksen jälkeen pöllyyttää sinistä utua pirusti ja kun polkee kaasua, niin vain poksaa ja ääntelee kummallisesti ja savuaa. Kun palauttaa joutokäynnille niin yleensä korjautuu ja lähtee sitten vetämään normaalihkosti.
Vikakoodi edellämainitun esityksen jälkeen: 00550. Ruiskun ajoituksen säätö (injektion commencement regulation)
nim. "passatti myynnissä"
1Z temppuilee sinnikkäästi (ratkaistu säätämällä ennakkoa)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 101
- Liittynyt: 31.3.2008 9:32
1Z temppuilee sinnikkäästi (ratkaistu säätämällä ennakkoa)
Viimeksi muokannut persetinpersetti, 4.5.2012 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuolla vastaavanlaista probleemaa jos apua http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=489620
-
- -
- Viestit: 101
- Liittynyt: 31.3.2008 9:32
Kiitos vihjeestä!
Ei vaan ollut apua, vaihdoin polttonesteen lämpötilatunnistimen ja jäähdytysnesteen anturin vielä kerran. Vika ei korjaantunut miksikään..
Yritän vielä kampiakselin asentotunnistinta ja laitan polttoaineletkuun takaiskuventtiilin.
Jos ei auta, niin säädän raakasti korvakuulolta ennakkoa reilulle ja kattoo korjaantuuko sit.
Amiksella käynnin jälkeen käynnistyminen huononi entisestään ja tuli toi moottorijarrutussavutussyndrooma eli varmaan vähensivät ennakkoa.
Paalauskone taitaa kutsua..
Ei vaan ollut apua, vaihdoin polttonesteen lämpötilatunnistimen ja jäähdytysnesteen anturin vielä kerran. Vika ei korjaantunut miksikään..
Yritän vielä kampiakselin asentotunnistinta ja laitan polttoaineletkuun takaiskuventtiilin.
Jos ei auta, niin säädän raakasti korvakuulolta ennakkoa reilulle ja kattoo korjaantuuko sit.
Amiksella käynnin jälkeen käynnistyminen huononi entisestään ja tuli toi moottorijarrutussavutussyndrooma eli varmaan vähensivät ennakkoa.
Paalauskone taitaa kutsua..
-
- -
- Viestit: 101
- Liittynyt: 31.3.2008 9:32
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa