AGR koneinen IV Golf. Tekee nyt sellaista että kun vähän enemmän vedättää niin tiputtaa tehot alas. Sammuttaaa ja taas kaikki toimii kunnes uudestaan taas vaikkapa rekkaa ohittaessa pudottaa tehot.
Seuraavanlaisia vikakoodeja antaa. Mikähän mahtaa aiheuttaa tuollaisen oireen?
Auttakaa tietämätöntä.
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 K
Component: 1,9l R4 EDC 0100SG 2811
Coding: 00002
Shop #: WSC 01317
3 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Address 17: Instruments
Controller: 1J0 920 801 E
Component: A4-KOMBIINSTR. VDO V22
Coding: 05142
Shop #: WSC 42500
IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0X2096089
2 Faults Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01176 - Key
07-10 - Signal too Low - Intermittent
Menee Golf IV vikatilaan
Valvoja: ffp jäsenet
etsi täältä foorumilta noilla 17 ja 19 alkuisilla koodeilla, niin löytyy muita samantyylisiä... tässä jotain...
tuolta tämä teksti: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=163851
17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode
Possible Causes
Boost Pressure too High
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
Charger Pressure Control defective
VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
Check / Clean mechanism for variable nozzles
tuolta tämä teksti: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=163851
17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode
Possible Causes
Boost Pressure too High
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
Charger Pressure Control defective
VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
Check / Clean mechanism for variable nozzles
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Moottori menee vikatilaan yliahtamisen vuoksi. Todennäköisesti N75 venttiili rikki (ovat kulutustavaraa).
Mulla seatissa kolmas tai neljäs menossa...
Tuolta ohjeet tarkempaan tutkimiseen: http://www.msi-motor-service.com/ximage ... EN_WEB.pdf
Tuosta uusi: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-3290
osan saa minkä tahansa varaosaliikkeen kautta tuolla pierburgin numerolla.
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
01176 - Key
Nuo liittyy ajonestoon, on joskus estänyt käynnistyksen.
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
Lämpömittarin anturia herjaa.. onko joskus vaihdettu ja koodi nollaamatta vai vielä vika päällä? Näyttääkö järkeviä lämpölukemia... Kokeile lukea lämpötilaa sekä mittaristosta että moottorista (molemmista koneella/testerillä). Näyttääkö samaa? lukemat tulee eri anturilta..
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
Ilmeisesti sammutinläpän venttiili, sijaitsee imusarjan päällä. Sammuuko kone siivosti vai ravistaako sammuessaan?
Kokeile nollata koodit ja katsele mitä tulee takaisin
Moottori menee vikatilaan yliahtamisen vuoksi. Todennäköisesti N75 venttiili rikki (ovat kulutustavaraa).
Mulla seatissa kolmas tai neljäs menossa...
Tuolta ohjeet tarkempaan tutkimiseen: http://www.msi-motor-service.com/ximage ... EN_WEB.pdf
Tuosta uusi: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-3290
osan saa minkä tahansa varaosaliikkeen kautta tuolla pierburgin numerolla.
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
01176 - Key
Nuo liittyy ajonestoon, on joskus estänyt käynnistyksen.
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
Lämpömittarin anturia herjaa.. onko joskus vaihdettu ja koodi nollaamatta vai vielä vika päällä? Näyttääkö järkeviä lämpölukemia... Kokeile lukea lämpötilaa sekä mittaristosta että moottorista (molemmista koneella/testerillä). Näyttääkö samaa? lukemat tulee eri anturilta..
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
Ilmeisesti sammutinläpän venttiili, sijaitsee imusarjan päällä. Sammuuko kone siivosti vai ravistaako sammuessaan?
Kokeile nollata koodit ja katsele mitä tulee takaisin
Toi positive deviation voidaan aukasta niin, että ahdin ahtaa enemmän kuin map-anturi pyytää sitä tekemään. Rosstechin vikakorjaussetti on täysin oikein. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin tässä autossa ei ole vnt-ahdinta, jolloin vika paikallistuu helposti ahtopaineensäätösolenoidiin (N75) ja/tai sen käyttämiin letkuihin. Itse tsekkaisin letkut ensin lävitse jos niitä ei vielä ole uusittu. Monesti löytyy melko paljon sontaa letkuista, jotka heikentävät olennaisesti sitten toimintaa. Tarkasta myös ahtopaineletkut vuotojen varalta. Vuotokohdan tunnistaa helposti mikäli pukkaa huohotusöljyä pintaan mistään kohdasta. Liitoskohdat pitäis olla täysin puhtaat (eli pölyssä näillä säillä) eikä yhtään kosteutta sais olla.
Lämpöanturi G62 on tyyppivikakamaa ja kannattaa hakea volkkarilta uus, niin kestää taas toisen kymmenen vuotta melko helposti. Aiheuttaa huonosti toimiessaan epämääräistä lämpömittarin toimintaa.
Noiden koodien mukaan sulla on tai on ollut ongelmaa avainten kanssa, eli sen vuoksi merkinnät key signal too low ja engine start blocked by immobilizer. Lukon puhdistus auttaa monesti tai sitten toinen avain käyttöön ja kattoo tuleeko koodeja enää. Monesti on sen verran skeidaa vuosien aikana kertynyt lukkoon, että ryytyy toiminta.
Vähän toistoahan tämä oli edellisen postauksen kanssa, mutta ehkä aukes hieman enempi.
Lämpöanturi G62 on tyyppivikakamaa ja kannattaa hakea volkkarilta uus, niin kestää taas toisen kymmenen vuotta melko helposti. Aiheuttaa huonosti toimiessaan epämääräistä lämpömittarin toimintaa.
Noiden koodien mukaan sulla on tai on ollut ongelmaa avainten kanssa, eli sen vuoksi merkinnät key signal too low ja engine start blocked by immobilizer. Lukon puhdistus auttaa monesti tai sitten toinen avain käyttöön ja kattoo tuleeko koodeja enää. Monesti on sen verran skeidaa vuosien aikana kertynyt lukkoon, että ryytyy toiminta.
Vähän toistoahan tämä oli edellisen postauksen kanssa, mutta ehkä aukes hieman enempi.
Yli ahtamista minäkin ounastelen. Joskus 3 vuotta sitten oli tällaiset oireet mutta sitten katosivat ennenkuin mitään ehdittiin korjata.
Missäs toi N75 konkreettisesti sijaitsee konehuoneessa ja onkos kuinka iso mokkula?
Joo, ton ajoneston tunnistan. Joskus tehnyt sitä että sammuttaa samantien kuin käynnistyy ja näyttöön jää avaimenkuva vilkkumaan.
Missäs toi N75 konkreettisesti sijaitsee konehuoneessa ja onkos kuinka iso mokkula?
Joo, ton ajoneston tunnistan. Joskus tehnyt sitä että sammuttaa samantien kuin käynnistyy ja näyttöön jää avaimenkuva vilkkumaan.
Siinä se on pieni molikka rintapellissä, edestäpäin katsottuna oikealla. Muistaakseni 2 ohutta ja 1 vähän paksumpi alipaineletku + sähköliitin menee.
Jos motonetistä haet, niin itselläni ei ainakaan ollut sähköliitin käypänen, vaikka vanhan numerolla hain ja myyjän mukaan piti olla oikea. Varmaan olisi ollut juuri se toinen vaihtoehto. En jaksanut lähteä vaihtamaan vaan näytin vähän rautasahaa ja puukkoa, niin sain paikalleen.
Omassa agr:ssä oli juuri samaa vikaa ja korjaantui tuolla.
Jos motonetistä haet, niin itselläni ei ainakaan ollut sähköliitin käypänen, vaikka vanhan numerolla hain ja myyjän mukaan piti olla oikea. Varmaan olisi ollut juuri se toinen vaihtoehto. En jaksanut lähteä vaihtamaan vaan näytin vähän rautasahaa ja puukkoa, niin sain paikalleen.
Omassa agr:ssä oli juuri samaa vikaa ja korjaantui tuolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa