Morjesta!
Itselläni on 3B neliveto Passatti 1.9TDI AFN-koneella ja itseäni todella häiritsee tehonpuute. Auto on lastutettu, mutta silti moottoritehoja olis mukava saada reilusti lisää. Itselleni osui henk.kohtasesti kiva rahasampo tähän keväälle, joten oon tässä muutamina päivinä miettiny pitäiskö vaihtaa auto johonkin oikeesti tehokkaampaan vai kutkutella Passatista lisää tehoo. Nelivedossa haluan kyllä pysyä monesta syystä.
Joten mistä kannattaa lähtee kutitteleen? Budjetti pitäis pysyä muutamissa tuhansissa euroissa ja hevosia 200-300hv on tavotteena. Hyvää kun ei tunnu saavan halvalla, niin mieluummin laatuosia laittaisin sitten samantien autooni.
Todellinen tehonlisäys AFN-Passattiin
Valvoja: ffp jäsenet
Pumpparin bv43 menee tosiaan melko suoraan, mutta commarikoneesta peräisin olevassa joutuu hiukka taittamaan öljyn tulopuolta, paluupuolen joutuu modaamaan öljynkestävällä kumiletkulla, pakoputken lähtöä pikkuisen muuttamaan parin prikan ja hitsauskoneen muodossa, painepuolelta ahtimesta teurastettava "tötterö" ja pakosarjaan kiinnitys menee vinkua ja akkukonetta käyttäen.
Erittäin hyvä ja kompaktin kokoinen ahdin peruskäyttikseen tuonne 180- hv lukemiin.
Tuohon sitten ultime 1 tai 2 kaveriksi, niin alkaa AnttiFaaraoNiilokin liikkumaan.
Itsellä ATJ koneellisessa 4motion pasuunassa kyseinen ahdin ja 115hv vakiopumppusuuttimet ruokkii sen, mitä ikinä vain pystyvät....
70 000km taivalta takana eikä vielä murheita... vakio kytkin ja kaksoismassa vielä ( 300tkm ajettu), toisaalta softa tehty hivenen ylävetoiseksi nimenomaan vauhtipyörää ja kytkytintä ajatellen...
Erittäin hyvä ja kompaktin kokoinen ahdin peruskäyttikseen tuonne 180- hv lukemiin.
Tuohon sitten ultime 1 tai 2 kaveriksi, niin alkaa AnttiFaaraoNiilokin liikkumaan.
Itsellä ATJ koneellisessa 4motion pasuunassa kyseinen ahdin ja 115hv vakiopumppusuuttimet ruokkii sen, mitä ikinä vain pystyvät....
70 000km taivalta takana eikä vielä murheita... vakio kytkin ja kaksoismassa vielä ( 300tkm ajettu), toisaalta softa tehty hivenen ylävetoiseksi nimenomaan vauhtipyörää ja kytkytintä ajatellen...
Kuulostaa ihan lupaavalta vermeeltä, mites toi Garretin 1749va muuttuvasiipinen kapistus mitä pienemmässä pumpparissa on käytössä. Se ilmeisesti menee ilman modauksia paikalleen. Mitä olen kuullut että painepuoleen pitää joku kumiadapteri tehdä, mutta se nyt ei ole homma eikä mikään. 1749va ei taida riittää kumminkaan niin "hyviin" tehoihin kun tuo bv43?
Oletko edisoni päässyt penkittään autoosi? Tai mitannut mitään kiihtyvyyksiä tms. arvoja? Jos nyt ensimmäiseksi juurikin asetettais 200hv tavotteeksi ja kesän aikana sitten enemmän hevosta kehiin. Kannattanee varmaankin ostaa nyt turbo millä saa isommatkin tehot ulos, näin jatkoa ajatellen.
Oletko edisoni päässyt penkittään autoosi? Tai mitannut mitään kiihtyvyyksiä tms. arvoja? Jos nyt ensimmäiseksi juurikin asetettais 200hv tavotteeksi ja kesän aikana sitten enemmän hevosta kehiin. Kannattanee varmaankin ostaa nyt turbo millä saa isommatkin tehot ulos, näin jatkoa ajatellen.
Konna tullu näemmä jututtamaan taas.... Näistä on sen kanssa juteltu jo viime syksyllä jne...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=84 ... ht=#841057
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=84 ... ht=#841057
Jep juurikin viime syksynä 1749VA:n ostin, mutta en sitä missään vaiheessa autooni saanu istutettua. Jäi kiinni lähinnä rahoituksesta ja sen takia myin ahtimen eteenpäin. Nyt paremmalla rahatilanteella uusi yritys. BV43 on nyt ostoslistalla, jos jollain on jäänyt ylimääräiseksi niin yksityisviestillä tavoittaa. Saattaa olla, jos ei hyväkuntoista ahdinta löydy käytettynä niin täytyy kääntyä Tammer-Dieselin tai Fin-Turbon puoleen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa