Pikainen apu egr venttiilin tulppaukseen, passat ajm
Valvoja: ffp jäsenet
Pikainen apu egr venttiilin tulppaukseen, passat ajm
Suunnitteilla ton egr venttiilin alipaineletkun tulppaus. Yrittänyt etsiä koko viikonlopun aiheesta juttua mutta sellanen kysymys vielä epäselvä että kun letku on tulpattu päästä niin jätetäänkö se irti venttiilistä vai pitääkö laittaa vielä takaisin kiinni? Mikä soveltuu tulppaukseen parhaiten?Toiveissa olisi että saisi vääntöä matalille kierroksille parannettua. Niin auto passat on -01 1.9tdi 85kw ajm. Kiitos vastauksista
Paras vaihtoehto on lastuttaa auto samalla poistaa erg toiminnasta.
toinen useasti käytetty on laittaa umpi tiiviste egr ja pakosarjan väliin.
tietysti voi tuollakin tulpata, jokin sopiva esine pultti tms. letkuun ja pätkä letkua ja tulppa egr puolelle ettei mene paskat sisälle (ainakin jos joskus laittaa takaisin käyttöön esim. myydessä)
toinen useasti käytetty on laittaa umpi tiiviste egr ja pakosarjan väliin.
tietysti voi tuollakin tulpata, jokin sopiva esine pultti tms. letkuun ja pätkä letkua ja tulppa egr puolelle ettei mene paskat sisälle (ainakin jos joskus laittaa takaisin käyttöön esim. myydessä)
Joo kattelin tota mun alotusviestiä ja oli vähän heikosti valittu sanat. Siis tarkoitus olisi nimenomaan jos väännöt sattuisi palaamaan sinne normitasolle. Jostain 1500 kierroksesta 2000 tonniin tuntuu että vääntö olisi hukassa mutta heti ton jälkeen rupee taas toimimaan normaalisti. Vikakoodit katottu mutta ei löytyny. Tietenkin jos jollain on antaa jotain vinkkiä niin otetaan vastaan ilomielin.
Eilen illalla tuli tutkittua tota passattia taas ja ihmetelly pidempään tyhjäkäynnillä kuuluvaa "piereskelyä" ja otin sen egr venttiilin alipaineletkun irti niin se ääni loppu siihen. Mistä toi johtuu? Tossa linkissä hyvä demonstraatio
http://www.youtube.com/watch?v=2Y4MbB5IMas
Ja noita lastutuksia ei ole tarkoitus tehdä, autolla on ajettu jo 300 000 joten noi alkuperäiset tehot saavat riittää. Kunhan saisin vaan ton egr alipaineletkun nyt alkuun tulpattua jos se auttaisi tohon matalien kierroksien tukkoisuuteen.
http://www.youtube.com/watch?v=2Y4MbB5IMas
Ja noita lastutuksia ei ole tarkoitus tehdä, autolla on ajettu jo 300 000 joten noi alkuperäiset tehot saavat riittää. Kunhan saisin vaan ton egr alipaineletkun nyt alkuun tulpattua jos se auttaisi tohon matalien kierroksien tukkoisuuteen.
Ainakin AHU:ssa tein ruostumattomasta teräksestä "umpinaisen" laipan, jonka laitoin pakosarjasta EGR:lle tulevaan pakokaasuränniin. Samalla otin tulpan pois ohjausletkusta ja laitoin venttiilille takaisin kiinni. Saapahan yrittää säädellä ja liikutella turhaan sitä venttiiliä.
Tossa on jotain http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=158763&highlight=egr
Tossa on jotain http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=158763&highlight=egr
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa