Afn antureista?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

Afn antureista?

ViestiKirjoittaja Mizaa » 1.2.2012 21:07

juu eli yritin haulla kattoa mutta niin sanottua vastausta en jaksanu alakaa mettästään näistä kaikista keskusteluista, eli afn -98 ei ahda, tänään vaihdon n75 venttiilin vedot parani mutta ei vieläkään ahda yli 0,3bar en tosin käyttänyt akun kenkää irti vaihdon yhteydessä vai mitenkä se vikatila sitten nollataa..katsoin myös johdot ilmamäärämittarilta, ja siltä anturilta mikä on tulipellin vieressä ahtoputkessa onko se maffi sitten, mutta mikäs anturi se ahtimen ja putsari kotelon välisessä putkessa on?? ahin myös tarkastettu kallo kunnossa eikä siivet ole jumissa..mikä siellä sitten onko mitään kotikonstia selvittää mikä aiheuttaa vian ja mite ite kunkin anturi kokeillaan että toimiiko?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 1.2.2012 21:28

Ilmamäärämittari (=MAF) on heti ilmanputsarikotelon jälkeen, ennen ahdinta siis...
Tarkistitko tuleeko ahtimen säätökellolle asti alipainetta? Entä n75 venttiilille? Toimiiko jarrutehostin normaalisti, myös tyhjäkäynnillä jarrua useasti peräkkäin painettaessa?
Ellei alipainepuoli ole kunnossa niin ahtimen säätö ei toimi kunnolla eikä ahtopaineet nouse normaalisti...
Vikakoodien luku olis paikallaan, jotta saisi paremmin vihiä vian aiheuttajasta :)

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 2.2.2012 19:01

no niinku tossa juuri kerroin ni en näitä alipaine jutskia oo kattonu ku ei tiiä miten..ja eräänlaisessa vikakoodin lukijassa auto on käynyt eikä se silloin antanu kuin laturille impulssi piuhan vikaa ja se oli kannasta poikki..tämä tuskin vaikuttaa.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 8.2.2012 16:45

nyt on vikakoodit luettu ja se ehotti just sitä keulalla olevaa magneetti venttiiliä eli lie n75, mutta se kyl imi normaalisti..mutta voisiko olla että jos tämä sama osa antoi liika painetta vuotta vanhempaan autoon ni täsä ei nyt sitten anna ees vakio painetta..MITÄ VITTUA!!??

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 8.2.2012 19:27

Kokeile liikutella vag-comin output testillä vnt-siipiä, ja katso totteleeko N75 ja kello tähän.

mutta voisiko olla että jos tämä sama osa antoi liika painetta vuotta vanhempaan autoon ni täsä ei nyt sitten anna ees vakio painetta.


Vialliset osat voi tehdä kaikenlaisia kummallisuuksia, vaihda ne alipainelinjat nyt kuitenkin ensin uusiin josko se vika olisi niissä.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 9.2.2012 10:26

no sitä täsä mietittiin että voisko ne letkut olla huonot ku yksi meni poikki tuota n75 vaihtaessa..ei mulla itellä ole sitä vag.comia tuossa yhellä pajalla käytin töpselissä..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 9.2.2012 16:06

Voi.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 17.2.2012 10:41

vaihoin pienemmät ja uudet laipaine letkut n75:selle ja lähi maastoon, samalla lyhensin tankoa niin paljon ku mahollista..ni johan alako painetta ilmestyy..1,5-2.0 bar kevyesti..pitää vielä vnt tanko säätää takasin normaaliin ni näkee oliko vika n75:sessa vai niissä letkuissa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa