Moi,
Viikonloppuna oli heikko hetki ja ostaa täräytin Ransetin, upeecupee vuodelta 1989 ja moottorina iki-ihana 2,5Di. Nyt pieneksi ongelmaksi on muodustunut käyntiinlähtö. Kaikenlaisia kumilutkupumppuja olen jo säädellytkin ja saanut auton syöttämään soppaa ja tuottamaan savua.
Perusongelmana vehjaksessa vaikuttaisi olevan väljähkö kone + pumppu. Auto on kuitenkin epätoivoinen saksanuitto (tullut vahingossa Suomeen Afrikan sijasta) joten pumpussakaan ei ole ennakonsäätöä kylmäkäynnistystä varten. Kyseessä siis Boschin pumppu, tarkkaa tyyppiä en edes tiedä. Onkohan mahdollista rakentaa se ennakonsäätäjä tuollaiseen itse?
Pumpussa on kyllä "luukku" sille ennakonsäätömekanismille jopa, tosin runko noissa kai on yleensä identtinen. Tälleen ihan mielenkiinnosta kyselen lähinnä, purkaamot taitavat vähitellen hukkua tämän ikäisiin ransetteihin, joten uusvanhaa varaosaa on tarjolla suht edullisesti.
Oikeastaan toinen kysymys vielä tuohon ennakonsäätäjään liittyen.. Tarvitseeko koko laite edes ennakonsäätöä, jos olisi tiptop-kunnossa kaikin puolin muuten? Nythän tuo vaan siis ei ole tiptop :)
Boschpumpun ennakonsäätäjän "korjaus"?
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa