Olen tuollaista tdi boraa ostamassa. Montako erityyppistä tdi konetta noihin on tarjolla? Onko jotain moottorikoodia mitä kannattaa välttää tai jotain toista mitä katsella sopivaa ehdokasta etsiessä? Paljon tuntuu olevan vaihtoehtoja, AGR, ALH, AHF jne.
Paljonka näissä on jakopään vaihtoväli, ja mihin hintoihin olette remontin tehneet liikkeissä? Onko miten suuri työ vaihtaa itse? Vanhoihin tullut vaihdeltua hihnoja, mutta ei uudempiin autoihin.
Ahdin/kytkin/n75/jotain releitä/niveliä,puslia varmaan suurimpia remontteja, mitä näissä menee jossain vaiheessa. Onko muuta erityisen kallista ja hajoamisaltista osaa?
Halvimpia saa reilulla parilla tonnilla jo, tosin reilusti on ajettu mutta haitanneeko se jos edellä mainitut kalliimmat remontit on jo tehty. Jossain ~300tkm ajetussa nämä saattavat olla pikapuoliin edessä.
Bora tdi:n ostossa huomioitavaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Alla 1.9 TDI PD, kone ATD, ajettu n. 130tkm asti Longlifeilla, senjälkeen myös longlife öljyllä mutta kiinteällä 15tkm vaihdolla. Jos ajaa LL öljyllä, niin pitää olla 506.01 öljy. Tämä siis on vain ATD:n ominaisuus.
Mittarissa nyt 178tkm, ja remmivaihto edessä eli 90tkm välein. Katsastettu joka vuosi ilman sen kummempia, kerran oli rekisterivalon polttimo hajonnut, ja nyt viimeksi en muistanut katsoa, että sumuvalon polttimo oli hajonnut. Kohta taas edessä. Levyt ja palat olen vaihtanut kerran. Kytkin tahtoo välillä vähän luistaa, mutta autossa on käynnyt tuollainen BSR-lisähevosia tarjoava laite. Jarrutehostajan muoviletku/putki halkesi, tilasin uuden Slamit:ilta, hinta oli jotain 40egee.
Auto on vm. 2003, ollut eka kolme vuotta leasing, silloin isän käytössä, pääasiassa matka-ajoa. Minulla ollut siitä asti.
Mittarissa nyt 178tkm, ja remmivaihto edessä eli 90tkm välein. Katsastettu joka vuosi ilman sen kummempia, kerran oli rekisterivalon polttimo hajonnut, ja nyt viimeksi en muistanut katsoa, että sumuvalon polttimo oli hajonnut. Kohta taas edessä. Levyt ja palat olen vaihtanut kerran. Kytkin tahtoo välillä vähän luistaa, mutta autossa on käynnyt tuollainen BSR-lisähevosia tarjoava laite. Jarrutehostajan muoviletku/putki halkesi, tilasin uuden Slamit:ilta, hinta oli jotain 40egee.
Auto on vm. 2003, ollut eka kolme vuotta leasing, silloin isän käytössä, pääasiassa matka-ajoa. Minulla ollut siitä asti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”