Golf IV kylmä kone ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Doomster
-

Golf IV kylmä kone ongelma

ViestiKirjoittaja Doomster » 24.3.2011 19:00

Iha tällei kysyn että onko kellää ollu 1.9TDI 85kw koneessa kylmällä koneella veto ongelmia?

tai jos joku tietää mikä mahtaa olla kyseessä, ongelmat on ollut näillä -1 ja -10 pakkasien välillä, keskitalvella ei ollu mitn ongelmia, mut nyt taas näillä säillä mitä suomessa on nyt
ni ainaku aamulla lähen ni tuntuu ettei oo mitn vetoa, kierrokset ei taho nousta kunnolla ajossa vaikka kaasu ois pohjassa. Sitte jonkin ajan päästä ku lähtee taas vedot normille.

normaalisti ku aamulla lähen töihin ni ei ole vetoja ja se työpäivän on pihassa ja ilma lämpenee ni sen jälkee taas kaikki vedot.

Erittäin epäselvästi kerrottu mutta jos joku sai nyt jotai päähänsä ja keksii missä vika ni vois kirjotella jotai.

voiko johtua tästä välilaatu diiselistä? kun kerta keskitalvella talvi diiselillä ei ollu mitn ongelmia.
mutta nyt tällä perkeleen välilaadul on.

Patu
-

ViestiKirjoittaja Patu » 24.3.2011 20:59

Se jäätyy se ahtimien siipiä säätävä alipainekello, kun ajaa jonkun matkaa ja kone lämpee niin se sulaa ja siipien toiminta herää. Luulisin näin, etkä oo ainut.

Voi olla toki muutakin vikaa mutta oireet viittais siihen.

Doomster
-

ViestiKirjoittaja Doomster » 25.3.2011 9:16

Oon kuullu tosta. Tänä aamulla sitä vikaa ei ollu ku pidin reilu 12h testillä Lohkolämppärissä. Toimi normaalisti.

Jusu
-

ViestiKirjoittaja Jusu » 25.3.2011 15:08

Mulla oli samanlaiset oireet AJM 85kw:ssa ja siipien säätökello siellä jumi. Se kello on siellä akseli ylöspäin ja roiskuva kura menee suoraan kellon akselin juuresta kelloon ja tekee siellä tehtäviänsä.
Ebaysta löytyy siihen kelloa, mutta jos optimaaliseksi haluaa toiminnan niin pitäisi säätää turbo penkissä tuolla uudella kellolla (näin sanottiin turbohuollosta).
Itse päädyin ostamaan korvausahtimen joka ei ole enää garretti.

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”