1Z muutama kysymys
Valvoja: ffp jäsenet
1Z muutama kysymys
Onko kyseistä moottoria valmistettu ahdonalaisella syötöllä vai onko moottoriin sellainen laitettu jälki käteen, miten egr voiko sen poistaa ja onko sillä suurta vaikutusta että cooleri on poistettu.
Joo mutta nyt kun tilanne on se että moottori on mk1 caddyssä kiinni, eli siinä on 1.9td joka on passatista peräisin. Vaihtoehtoja on aaz, 1z tai afn. Mutta ainakin tdi mallista siihen kävi venttiilinkopan tiiviste mutta aaz taas ei. Moottorin koodia lohkosta etsinyt mutta sitä en ole siitä löytänyt.
Kyllähän se vaikuttais olevan m-TDI, eli 1Z moottori AAZ pumpulla, imusarjalla ja ilman cooleria.
Sähkömokkula on kylmäkäynnistysventtiili. Venttiilin tarkoitus lienee ollut (uudessa tiiviissä pumpussa) päästää kammiopaine ennakonsäätimen vastapuolelle ja eliminoida täten ennakon säätyminen väkisin kammiopaineella. Käytännössä vanhassa pumpussa lienee tarpeeton keksintö, mikäli kylmäkäynnistyshantaaki jaksaa pysyä ulosvedettynä omin voimin. (Viisaammat oikokaa jos on puutaheinää)
Bytheway... tuo pumpunkannesta lähtevä LDA:n letku lähtee kyllä aivan vikasuuntaan ... mihin menee ?
Edittiä... Ei näy EGRrää tuosta kuvakulmasta...
Sähkömokkula on kylmäkäynnistysventtiili. Venttiilin tarkoitus lienee ollut (uudessa tiiviissä pumpussa) päästää kammiopaine ennakonsäätimen vastapuolelle ja eliminoida täten ennakon säätyminen väkisin kammiopaineella. Käytännössä vanhassa pumpussa lienee tarpeeton keksintö, mikäli kylmäkäynnistyshantaaki jaksaa pysyä ulosvedettynä omin voimin. (Viisaammat oikokaa jos on puutaheinää)
Bytheway... tuo pumpunkannesta lähtevä LDA:n letku lähtee kyllä aivan vikasuuntaan ... mihin menee ?
Edittiä... Ei näy EGRrää tuosta kuvakulmasta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa