Golf iv 1.9 TDI
Valvoja: ffp jäsenet
Golf iv 1.9 TDI
kuinkas kestäviä pelejä nämä vehkeet oikein ovat? olen nyt näytä ktsellut ja tuo 81kw versio kiinnostaisi. Milloin tämä auto on paljon ajettu? onko 400tkm vielä paljon tuolle koneelle vai mitä nuo oikein kestävät? tuntuu kauheissa hinnoissa olevan vaikka kilometrejä aika lailla. olen vain kuullut että nämä olisit kestäviä koneita. pitääkö paikkansa?
Keskity mieluummin tutkimaan huoltohistoriaa, tekniikan ja korin kuntoa. Sen verran noita on tullut nähtyä, että se kilometrilukema on ei paljon auton kunnosta kerro. Ihan hyvin sen hyvän yksilön mittaristossa voi olla 250 tai 400tkm kilsaa.
300tkm ajetuista valitsisin mieluummin sen jossa on kansipoka jo valmiiksi tehtynä. Muutenhan toi kone menee aikalailla normi huolloilla.
300tkm ajetuista valitsisin mieluummin sen jossa on kansipoka jo valmiiksi tehtynä. Muutenhan toi kone menee aikalailla normi huolloilla.
"kansipoka" eli kansiremontti olisi ainakin venttiilinohjureiden ja painimien osalta aiheellista tuossa 300-400tkm ... riippuen tietenkin monesta asiata esim. öljynvaihtovälit yms...
mutta esim 400tkm ei koneen alakerralle pitäisi olla vielä matka eikä mikään tietenkin riippuen tämäkin siitä muusta huoltohistoriasta.
turbon ja kytkimen vaihto voi edessä olla jossain vaiheessa. 300-400tkm välillä tai käytöstä riippuen voi kestää pidempäänkin. turbokin vois kestää hyvin jos suodattimet yms. on vaihdettu tarpeeksi usein.
mutta esim 400tkm ei koneen alakerralle pitäisi olla vielä matka eikä mikään tietenkin riippuen tämäkin siitä muusta huoltohistoriasta.
turbon ja kytkimen vaihto voi edessä olla jossain vaiheessa. 300-400tkm välillä tai käytöstä riippuen voi kestää pidempäänkin. turbokin vois kestää hyvin jos suodattimet yms. on vaihdettu tarpeeksi usein.
omassa ATD:ssa oli mennyt vissiin eka ahdin 280tkm kohilla ja sitten oli laitetttu huono vaihtis joka kesti 80tkm. nyt paikalla PD150 mutka ja pelaa hyvin.
380tkm kohilla loppui sitten kytkimestä pito, homma ei sinänsä ollut paha edes nelikossa toki aikaa meni vähän.
vauhtipyörä kestää vielä ainakin toistaiseksi.
että seuraavaa vikaa odotellessa voikin huoltaa opelin kuntoon jotta pääseepi töihin. ;D
380tkm kohilla loppui sitten kytkimestä pito, homma ei sinänsä ollut paha edes nelikossa toki aikaa meni vähän.
vauhtipyörä kestää vielä ainakin toistaiseksi.
että seuraavaa vikaa odotellessa voikin huoltaa opelin kuntoon jotta pääseepi töihin. ;D
Taas tätä longlife jeesustelua. Voiko joku näyttää tilastoa siitä, miten huolto/korjaus kustannukset jakaantuu LL ja normi öljyhuollon suhteen ajettuja kilometrejä kohden ? Suurin osa ihmisistä joiden kans keskustelee kun tuntuu olevan " aina on vaihettu öljyt 10k välein, menee moottori poaskaksi jos ajaa LL... ainaki siskon veljen kaiman sedällä oli menny kuulemma ". Itsellä tällähetkellä 220k ajettu ATD ja LL käytössä. Toistaseksi pelaa ku unelma, tarkoituksena nyt onki kattoa ja testata että miten käy. Paljon vaikuttaa toki ajotapa, itsellä suurimmaksi osaksi maantie ajoa, eikä lyhyttä ajoa juuri koskaan, + että aina roikassa auto pakkasilla. Raskaalla kalustollahan on käsittääkseni aivan toista luokkaa öljynvaihtovälit, nyt joku noheva heti sanoo että ajokin on aivan erilaista, ehkä joillekki... kuten sanoin itelläki pitkää ajoa suurimmaksi osaksi... nykyään kai enimmäkseen raskaalla kalustolla n. 100k kilometriä / kerran vuodessa.
-
- -
Pimeässä jos paljon ajelee,niin jonkunlaiset lisävalot olisi poikaa.
Jousien katkeamisia ollut ainaskin minulla,varsinkin nelikon takajousia ja etujousia mennyt.
Rele 109 joskus temppuillut.
Käsijarruvaijerit jumittaa mulla tällä hetkellä,kun kuori mennyt rikki.
Ei noi osat hirveen hintasia ole,paljon saa tarvikkeena,eikä marmorillakaan kaikki maltaita maksa.
Ruoste ei suuremmin kiusaa,tosin maalit irtoilee pyöränkaarista takaa.
Itse vaihdan öljyt ja suodattimen kymppitonnin välein.
Itsellä tällä hetkellä Tdi nelikko ja aikasemmin jo ollut yksi vastaava,jonka ostin uutena v.1999
Volkkareilla tullut ajettua vuosien mittaan n.1,5 milj km.
Jousien katkeamisia ollut ainaskin minulla,varsinkin nelikon takajousia ja etujousia mennyt.
Rele 109 joskus temppuillut.
Käsijarruvaijerit jumittaa mulla tällä hetkellä,kun kuori mennyt rikki.
Ei noi osat hirveen hintasia ole,paljon saa tarvikkeena,eikä marmorillakaan kaikki maltaita maksa.
Ruoste ei suuremmin kiusaa,tosin maalit irtoilee pyöränkaarista takaa.
Itse vaihdan öljyt ja suodattimen kymppitonnin välein.
Itsellä tällä hetkellä Tdi nelikko ja aikasemmin jo ollut yksi vastaava,jonka ostin uutena v.1999
Volkkareilla tullut ajettua vuosien mittaan n.1,5 milj km.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”