Apua mk3 golf vetarin tunnistukseen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vanisti
-
Viestit: 3
Liittynyt: 22.12.2010 20:26

Apua mk3 golf vetarin tunnistukseen

ViestiKirjoittaja vanisti » 22.12.2010 20:38

Eli vaihdoin -97 Td golffiin "uuden" laatikon entisen jollottavan tilalle ja huomasin vasta sitten kun aski oli paikallaan että vetarin kiinnitys ei ole samankokoinen kun alunperin=> vetarit ei käy. Laatikon päässä vetarin kiinnityksen "pulttijako" on 84mm kun mitataan tönärillä pultinreikien ulkoreunasta (oikea jako varmaan jotain 80mm) ja alkuperäisessä laatikossa tämä oli n.92,5mm (tod. näk. oikea jako jotain 90mm). Onko missään jotain listaa minkä perusteella voin kattoa minkä auton/laatikon/moottorin perusteella pystyn ettimään "uudet" vetarit? Laatikkokin hommattiin purkaamolta otteen kanssa ja silti tuli väärä, ainakin vetarien suhteen... Sanoivat purkaamolla että laatikko on myös vw:n turbodieselistä... tiedä sitten mistä.... :-) Voiko tuo laatikko olla jostain mk3 golfin alkuaikoijen td versiosta?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.12.2010 20:53

Vaihda vanhasta laatikosta siihen vetolaipat? Samalla saat ne vuotavat stefat vaihdettua.

vanisti
-
Viestit: 3
Liittynyt: 22.12.2010 20:26

ViestiKirjoittaja vanisti » 22.12.2010 23:31

Mites ne on kiinni siinä vanhassa laatikossa? koitin vänkäraudalla ja annoin vähän vasaraakin mut en sit kait käyttäny tarpeeks voimaa??

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.12.2010 23:51

siinä vetarinlaipan kupissa on semmonen sokea lätkä. se vaan pois niin alla paljastuu kanta (muistaakseni kuusiokolo?) niin se auki ja sitten pitäis lähteä laippa poies

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.12.2010 23:56

Laippahan oli muistaakseni rengas-sokalla kiinni akselissa. Sen sokean tulpan alla näkyy akselin pää, jossa on M8 kierre. Kierretangon, mutterin, lattaraudan (missä kierretangon mentävä reikä), sekä meisselin kanssa sokan saa pois. Laipan alla on jousi, mikä vänkää laippaa kokoajan ulospäin, joten sitävarten joutuu tämän puristimen tekemään. Itse oikein hitsasin kolmijalan mokomaan hommaan, jotta sokka oli mahdollisimman helppo irroittaa ja kasata. Laatikkona oli 90mm vetoakselin laipoilla varustetta Seat Toledon 020-laatikko. 100mm laipat otin -96 vuosimallin Golfin vastaavasta laatikosta.

Minulla muuten btw jossain nuo 90mm laipat on jos joku tarvii...

vanisti
-
Viestit: 3
Liittynyt: 22.12.2010 20:26

ViestiKirjoittaja vanisti » 23.12.2010 0:03

Hieno homma! :-) meinasin huomenna käydä pikasesti ettimässä noita vetareita, mut jos kerran lähtee tollein irti ni käyn kysymässä vaan noi stefat ja pistän uudet öljyt lootaan... mitä öljyä ja paljon tohon menee? ja Kiitoksia avusta :-)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.12.2010 1:37

Mobil VS200 1,9...2,1 litraa vaihteistosta riippuen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa