T5 Syö öljyä
Valvoja: ffp jäsenet
T5 Syö öljyä
Tuota tollanen VW Transporter 1.9TDI M5 2007
On pääynyt käyttöön ja kaverilla on jotai ongelmia kun öljyä palaa kun bensaa.
Eli auto huolletaan 15tkm välein (öljynvaihto) ja tässä välissä joutuu lisäämään VÄHINTÄÄN kerran kun alkaa ilmoittelemaan jo että lopussa on.
Kaasua painettaessa pölläyttää, mutta auto on ilman hiukaassuodatinta, joten onko ihme
Onkos ehdotuksia mitä tolle mokomalle vois tehdä
Auttakaa nyt avutonta
Ja kilometrejä kaveri on niellyt reilu 80tkm.
Ja nyt olen miettinyt että pitäskö näillä pakkasilla nokka tukkia ?
Renek
On pääynyt käyttöön ja kaverilla on jotai ongelmia kun öljyä palaa kun bensaa.
Eli auto huolletaan 15tkm välein (öljynvaihto) ja tässä välissä joutuu lisäämään VÄHINTÄÄN kerran kun alkaa ilmoittelemaan jo että lopussa on.
Kaasua painettaessa pölläyttää, mutta auto on ilman hiukaassuodatinta, joten onko ihme
Onkos ehdotuksia mitä tolle mokomalle vois tehdä
Auttakaa nyt avutonta
Ja kilometrejä kaveri on niellyt reilu 80tkm.
Ja nyt olen miettinyt että pitäskö näillä pakkasilla nokka tukkia ?
Renek
No aika normaalia tuo kulutus,et maininnut että paljonko joudut öljyä lisäämään mutta taitaa tuo ylä ja alamerkin väli olla 0,5 ltr.
Jos vielä longlife öljy kyseessä niin en ihmettele yhtään..jos tuo kulutus haittaa sinua niin kannattaa vaihtaa öljy joka ei ole longlife esim Castrol Magnatec 5W-40.omaan golfiini vaihdan tuon öljyn seuraavassa öljyn vaihdossa.
Ja jos volkkarilla meinaa ajaa niin saa tottua tuohon öljyn lisäämiseen
Jos vielä longlife öljy kyseessä niin en ihmettele yhtään..jos tuo kulutus haittaa sinua niin kannattaa vaihtaa öljy joka ei ole longlife esim Castrol Magnatec 5W-40.omaan golfiini vaihdan tuon öljyn seuraavassa öljyn vaihdossa.
Ja jos volkkarilla meinaa ajaa niin saa tottua tuohon öljyn lisäämiseen
Taidan jatkaa omaa öljynsyöntiongelmaani samaan topicciin..
Ongelma on vain jo hiukan suuremmassa mittakaavassa:
Eli 1.9 AAZ 430tkm jo rullailtu..
Kone vetää öljyä litra/200km!!
Auto toimii aivan normaalisti muuten, ei mitään vaivoja, ei savuta, ei vuoda öljyä, lähtee hyvin käyntiin.. Mutta minne noin suuri määrä öljyä voi hävitä?!?!?
Turbo tuntuis akselin päästä ihan normaalilta, ei välystä..
Uuden koneen hankinta on pyörinyt tiukasti mielessä kun ei enää huvittaisi kovin paljoa mottiin sijoittaa..
Mutta olisiko jonkinlaista vinkkiä mitä kannattaisi vilaista?
Ongelma on vain jo hiukan suuremmassa mittakaavassa:
Eli 1.9 AAZ 430tkm jo rullailtu..
Kone vetää öljyä litra/200km!!
Auto toimii aivan normaalisti muuten, ei mitään vaivoja, ei savuta, ei vuoda öljyä, lähtee hyvin käyntiin.. Mutta minne noin suuri määrä öljyä voi hävitä?!?!?
Turbo tuntuis akselin päästä ihan normaalilta, ei välystä..
Uuden koneen hankinta on pyörinyt tiukasti mielessä kun ei enää huvittaisi kovin paljoa mottiin sijoittaa..
Mutta olisiko jonkinlaista vinkkiä mitä kannattaisi vilaista?
"Uuden koneen hankinta on pyörinyt tiukasti mielessä kun ei enää huvittaisi kovin paljoa mottiin sijoittaa.."
Tuolla sivuilla käyt jos remontoida meinaat!
Löytyy käytettyjäkin hyvin, mutta älä laita lottokonetta, vaan TESTATUN.
Voi puhaltaa enemmän kuin vanha, purkamot myyvät HYVIÄ ja VAHTO takuulla, eihän siinä montaa päivää vaihtaessa mene.
http://holysmoke.fi/phpBB3/viewforum.ph ... 3dbe979c43
Tuolla sivuilla käyt jos remontoida meinaat!
Löytyy käytettyjäkin hyvin, mutta älä laita lottokonetta, vaan TESTATUN.
Voi puhaltaa enemmän kuin vanha, purkamot myyvät HYVIÄ ja VAHTO takuulla, eihän siinä montaa päivää vaihtaessa mene.
http://holysmoke.fi/phpBB3/viewforum.ph ... 3dbe979c43
Viimeksi muokannut sa, 21.12.2010 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viesti:
Voisiko huohotinputki olla jäässä / tukossa?
Silloin ilmeisesti paine nousee ja öljy häviää johonkin, mulla se tuli ulos öljytikun reiästä...
Onko kellään kokemusta / kuvia / ohjeita huohotinputkien avaamisesta ja putsaamisesta?
Niin ja kyseessä T5 -10 ajettu 88tkm, hinurimies oli sitä mieltä että huohotinputki jäässä... pakkasta oli liki 30 ja ilma todella kosteaa (sumuista)
Nyt auto sulattelemassa...
Silloin ilmeisesti paine nousee ja öljy häviää johonkin, mulla se tuli ulos öljytikun reiästä...
Onko kellään kokemusta / kuvia / ohjeita huohotinputkien avaamisesta ja putsaamisesta?
Niin ja kyseessä T5 -10 ajettu 88tkm, hinurimies oli sitä mieltä että huohotinputki jäässä... pakkasta oli liki 30 ja ilma todella kosteaa (sumuista)
Nyt auto sulattelemassa...
Niin mutta eikös vesi ole silloin väärässä paikassa, kun se on öljyn seassa? Eli ei putsaamisesta ainakaan haittaa ole...
Mistäs tollasen lämmittimen saisi hankittua, vai pitääkö viritellä itse?
Onko jollain neuvoa miten ton kuvan mukaisen huohotinputken venttiilikoppaan liittävän kiekon saa auki / putsattua? En alkanut vielä vääntelemään, jos jollakulla on vaikka tietoa...
Kiitos!
Niin ja Pertille selvennykseksi...
Mun ongelma on uus, löysin vain sopivan ketjun...
Eli mulla jääty huohotinputki ja öljyt tuli ulos öljytikun reiästä...
Jälkihoito meneillään...
Mistäs tollasen lämmittimen saisi hankittua, vai pitääkö viritellä itse?
Onko jollain neuvoa miten ton kuvan mukaisen huohotinputken venttiilikoppaan liittävän kiekon saa auki / putsattua? En alkanut vielä vääntelemään, jos jollakulla on vaikka tietoa...

Kiitos!
Niin ja Pertille selvennykseksi...
Mun ongelma on uus, löysin vain sopivan ketjun...
Eli mulla jääty huohotinputki ja öljyt tuli ulos öljytikun reiästä...
Jälkihoito meneillään...
Viimeksi muokannut lukjaka, 11.12.2013 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”