T5 Syö öljyä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

T5 Syö öljyä

ViestiKirjoittaja Renek » 18.12.2010 22:48

Tuota tollanen VW Transporter 1.9TDI M5 2007

On pääynyt käyttöön ja kaverilla on jotai ongelmia kun öljyä palaa kun bensaa.
Eli auto huolletaan 15tkm välein (öljynvaihto) ja tässä välissä joutuu lisäämään VÄHINTÄÄN kerran kun alkaa ilmoittelemaan jo että lopussa on.

Kaasua painettaessa pölläyttää, mutta auto on ilman hiukaassuodatinta, joten onko ihme

Onkos ehdotuksia mitä tolle mokomalle vois tehdä

Auttakaa nyt avutonta

Ja kilometrejä kaveri on niellyt reilu 80tkm.


Ja nyt olen miettinyt että pitäskö näillä pakkasilla nokka tukkia ?


Renek

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 20.12.2010 13:06

No aika normaalia tuo kulutus,et maininnut että paljonko joudut öljyä lisäämään mutta taitaa tuo ylä ja alamerkin väli olla 0,5 ltr.

Jos vielä longlife öljy kyseessä niin en ihmettele yhtään..jos tuo kulutus haittaa sinua niin kannattaa vaihtaa öljy joka ei ole longlife esim Castrol Magnatec 5W-40.omaan golfiini vaihdan tuon öljyn seuraavassa öljyn vaihdossa.

Ja jos volkkarilla meinaa ajaa niin saa tottua tuohon öljyn lisäämiseen

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 20.12.2010 13:24

Koneessa ei enää ole longlife öljyjä. mutta kyllä sinne aina semmonen vajaa litra tuntuu humpsahtavan

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 20.12.2010 16:53

Taidan jatkaa omaa öljynsyöntiongelmaani samaan topicciin..
Ongelma on vain jo hiukan suuremmassa mittakaavassa:

Eli 1.9 AAZ 430tkm jo rullailtu..

Kone vetää öljyä litra/200km!!

Auto toimii aivan normaalisti muuten, ei mitään vaivoja, ei savuta, ei vuoda öljyä, lähtee hyvin käyntiin.. Mutta minne noin suuri määrä öljyä voi hävitä?!?!?
Turbo tuntuis akselin päästä ihan normaalilta, ei välystä..

Uuden koneen hankinta on pyörinyt tiukasti mielessä kun ei enää huvittaisi kovin paljoa mottiin sijoittaa..

Mutta olisiko jonkinlaista vinkkiä mitä kannattaisi vilaista?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.12.2010 17:14

huohottaako?

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 20.12.2010 17:26

entä pölläyttääkö käynnistettäessä (sinistä) jos näin on ahdin lähes varmaankin tullut tiensä päähän, tietysti jos sylinterinrenkaat on mennyt niin en ihmettelisi moista kulutusta

Onko vedot tallella (silloin kun ahdot nousee)

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 20.12.2010 20:10

Tehot tuntis kyllä olevan tallessa!
joo tosiaan huohottaa aivan pirusti !
Käynnistettäessa ei savua..
Männnänrenkaita ei oikein huvittais enää tuohon toosaan investoida :/

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.12.2010 20:14

no eiköhän se mene siinä huohotuksessa se öljy :)

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 20.12.2010 20:23

Eli männänrenkaat loppu ?

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 21.12.2010 14:24

Huohotuksen uusiminen tai sitten koneremppa edessä, pelkään hiukan.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 21.12.2010 15:01

Venttiilivarren kumitkin varmaan aika valmiit.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 21.12.2010 17:39

"Uuden koneen hankinta on pyörinyt tiukasti mielessä kun ei enää huvittaisi kovin paljoa mottiin sijoittaa.."

Tuolla sivuilla käyt jos remontoida meinaat!
Löytyy käytettyjäkin hyvin, mutta älä laita lottokonetta, vaan TESTATUN.
Voi puhaltaa enemmän kuin vanha, purkamot myyvät HYVIÄ ja VAHTO takuulla, eihän siinä montaa päivää vaihtaessa mene.

http://holysmoke.fi/phpBB3/viewforum.ph ... 3dbe979c43
Viimeksi muokannut sa, 21.12.2010 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 21.12.2010 18:15

vai olisiko helpompi tehdä vaan kunnon koneremppa uusilla osilla jos perustekniikka kunnossa ?

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 22.12.2010 14:58

Muu tekniikka on kyllä hyvässä kunnossa.
Samaan hintaan tai itseasiassa varmaan halvemmalla sais kyllä uuden koneen kun ruveta entistä remontoimaan, äkkiä osissa ja työssä tulee se koneen hinta. ja konetta kun ei tosiaan kauan vaihda..

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

TOTTA

ViestiKirjoittaja Renek » 22.12.2010 15:48

Jos vaan saa vähän ajetun ja hyväkuntoisen koneen, niin ei sitä kauaa vaihtele, Eli se voi olla paras vaihtoehto, ja jos on intoa niin vanhan motin voi laitella kuntoon ja myydä eteenpäin =)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.12.2010 20:15

tosin mistä löytyy vähän ajettu ja hyväkuntoinen melkein 20vuotta vanha kone? sokealta mummolta saaresta?

ei tuo koneremppakaan maksa monia kiloeuroja jos ei oo peukalo keskellä kämmentä ja vähänki suhteita firmoihin tai joku tuttu joka osaa

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 22.12.2010 22:03

niin.. Vähän ajetut motit tosiaan on aika vähässä.. Pitää nyt vähän etsiskellä ja jos ei löydy niin pakko kai se on kätensä liata ja aloittaa projekti..
Mitäs kaikkea sitä kannattaisi vaihtaa kun moisen homman aloittaa?
Saattaa itku päästä jos suuren remontin tekee ja öljynsyönti vain jatkuu =D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.12.2010 22:06

Laakerit, tiivisteet, venttiilinvarret ja männänrenkaat?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.12.2010 22:46

männät

lukjaka
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.12.2013 12:11

ViestiKirjoittaja lukjaka » 10.12.2013 12:19

Voisiko huohotinputki olla jäässä / tukossa?

Silloin ilmeisesti paine nousee ja öljy häviää johonkin, mulla se tuli ulos öljytikun reiästä...

Onko kellään kokemusta / kuvia / ohjeita huohotinputkien avaamisesta ja putsaamisesta?

Niin ja kyseessä T5 -10 ajettu 88tkm, hinurimies oli sitä mieltä että huohotinputki jäässä... pakkasta oli liki 30 ja ilma todella kosteaa (sumuista)

Nyt auto sulattelemassa...

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 10.12.2013 16:17

Sehän puhdistuu ihan sillä että on lämpimän puolella. Vettä se kuitenki vaan on mikä sen tukki. Kannattas varmaan laittaa siihenki huohottimen lämmitin. Se sinun litra per tuhansia kilometrejä on sitte ihan muuta ku tuo huohotin. Sieltä tulee kerralla kaikki ulos.

lukjaka
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.12.2013 12:11

ViestiKirjoittaja lukjaka » 11.12.2013 10:23

Niin mutta eikös vesi ole silloin väärässä paikassa, kun se on öljyn seassa? Eli ei putsaamisesta ainakaan haittaa ole...

Mistäs tollasen lämmittimen saisi hankittua, vai pitääkö viritellä itse?

Onko jollain neuvoa miten ton kuvan mukaisen huohotinputken venttiilikoppaan liittävän kiekon saa auki / putsattua? En alkanut vielä vääntelemään, jos jollakulla on vaikka tietoa...

Kuva

Kiitos!

Niin ja Pertille selvennykseksi...

Mun ongelma on uus, löysin vain sopivan ketjun...

Eli mulla jääty huohotinputki ja öljyt tuli ulos öljytikun reiästä...

Jälkihoito meneillään...
Viimeksi muokannut lukjaka, 11.12.2013 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa