Joo, elikkä lueskelin täältä juttuja pumppusuutindieseleiden nokkien ja paininkuppien kulumisesta, ja päätin sitten varulta omasta vaihtaa kepin uuteen, ja muutenkin tarvittavaa hilua sinne.
Mistä saisi uusia keppejä, löytyykö näille viritysakseli-valmistajaa, vai onko tuotanto koneistamoiden jälkeenhiottujen varassa? Mistä saisi joko valmiin hyvän kepin, tai edullisen kunnon aihion ja missä hiotuttaa?
Ja mitä muuta sinne kannattaisi varautua uusimaan samassa savotassa? Jakopää on muutaman kymmenentuhannen sisään laitettu.
ASZ viritys nokka-akseli
Valvoja: ffp jäsenet
Joo ei muuta kun teetät akselin R-koneistuksella, niin tulee ainakin ihan toimiva.
Aihioksi kannattaa ostaa uusi akseli (150e), kun kuluneesta pumpparin akselista eivät välttämättä pysty hiomaan enää kunnollista.
Samalla kannattaa uusia nokan laakerit (90e), paininkupit (180e), nokka-akselin stefa, tandempumpun tiiviste, keinuakselin ja nokkapukkien pultitkin taitaa olla suositeltavaa vaihtaa.
Aihioksi kannattaa ostaa uusi akseli (150e), kun kuluneesta pumpparin akselista eivät välttämättä pysty hiomaan enää kunnollista.
Samalla kannattaa uusia nokan laakerit (90e), paininkupit (180e), nokka-akselin stefa, tandempumpun tiiviste, keinuakselin ja nokkapukkien pultitkin taitaa olla suositeltavaa vaihtaa.
Viimeksi muokannut Ouwi, 10.12.2010 9:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koivusen maahantuoma AE:n / Federal Mogul:n nokka oli 140e tuossa paikallisella koneistamolla tuossa syyskuun puoli välissä.
Piti ottaa yksi ylimääräinen tuohon omaankin hyllyyn kun olivat niin edullisia ja R-koneistukselta suosittelivat käyttämään ennemmin tälläistä aihiona kun vanhaa kulunutta akselia.
Piti ottaa yksi ylimääräinen tuohon omaankin hyllyyn kun olivat niin edullisia ja R-koneistukselta suosittelivat käyttämään ennemmin tälläistä aihiona kun vanhaa kulunutta akselia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa