Webastolla lämmittäminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

Webastolla lämmittäminen

ViestiKirjoittaja lucifer » 30.11.2010 21:46

3c (-07), tehdasasenteinen webasto jota täydennetty kellosarjalla ja T91 kaukosäätimellä.
Auto oli viime Pe huollossa kun weballa lämmittäessä ei puhaltanut ilmaa lasille.
Lämmitti kyllä moottorin, n -15C 15min lämmityksellä oli lämmöt nousseet lämpömittarissa.
Ohjelmoitava rele rikki.
Rele vaihdettu, puhaltaa ilmaa lasille.

KYSYMYS:
eikö lämmitttimen teho riitä eli jäähdyttääkö puhallin veden vai missä vika kun auto ei ole lämmin -15C 30min lämmityksellä eikä kyllä moottorin lämmötkään enään nouse..??
Tuntuisi niinkuin olisi kylmäkäynnistys moottorille..
Voiko noita ohjelmoida että alkaisi puhaltamaan vasta kun vesi lämminnyt tarpeeksi vai onko näin että puhallus alkaa aina kun poltto käynnistyy??

Vai onko joko vika (mikä lienee näissä vehkeissä harvinaista...)?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 30.11.2010 22:03

Puhti sieltä loppuu, jos oli tarkoitus saunoa, eli ei tehdasasenteinen webasto ole mitoitettu tekemään yksin työtä moottorin ja sisätilan lämmittämiseksi.

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 1.12.2010 10:41

Mulla on -06 passatti ja siinä alkuperäinen tehdaswebasto kakella ja mahdollisuus ajastaa ajotietokoneen näytön kautta. Kyllä toi ainakin saa auton/koneen lämpöiseksi -15 asteen kelissä puolen tunnin lämmityksellä. Pahus vaan kun rupesi juuri ennen pakkasia kiukuttelemaan niin tällä hetkellä ei auto lämpiä kun ei webasto pelaa.

Onko näissä passat 3c malleissa aina se Thermo Top V malli, itsellä kun ei konehuoneessa näy sitä webaston tarraa ollenkaan? Voisiko tarra olla jossain muussa paikassa? Näkisikö mallin kenties control modulin numeron perusteella, VCDS:n avulla? Mulla sanoo tällaista numeroa: 1K0 815 007 BC, Component and/or version: Standheizer 041 4303.

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 1.12.2010 17:11

No tota puhdin loppumista pelkäsinkin.
Pystyyköhän tota sittten ohjelmoimaan sillain ettei puhalla sitten sitä ilmaa ollenkaan lasille vaan lämmittäis moottorin ainoastaan (eli juuri sillain niinkuin oli ennen viallisen releen vaihtoa)?
Mieluummin lämmin moottori...

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 1.12.2010 18:23

Ota rele irti niin ei puhalla sisälle lämpöä.

Moottorin lämmöt ei tarvitsekaan nousta mittarissa - ei ne kesälläkään aamulla ole yli 50-60C joten ei haittaa vaikka olisi vain +20C lämpöinen ;)

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 2.12.2010 21:07

kattoisitko releen varaosanumeron ja hinnan ja laitat tänne? Omassa akku tyhjeni ja yrittäessä startata niin webaston kellossa sattui pientä resetointia (olin laittanut ajan 60 min ja nyt läämmitysaika on se alkuperäinen 30 min) ajattelin josko omastakin olisi rele pimahtanut kun ei enään lämmitä kabinettia, koneen kylläkin...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa