Vaihteenvälinlyhennin IV Pwd

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Heko
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.8.2009 20:24

Vaihteenvälinlyhennin IV Pwd

ViestiKirjoittaja Heko » 2.11.2010 21:34

Slamitilla näyttäisi olevan kohtuuhintaista vaihteenvälinlyhennintä kaupan 6-vaihteisiin. Mahtaakohan tuo mennä dieseliinkin, ja onko kellään käyttökokemuksia moisesta, onko iloa? Ja asennuskin askarruttaa, jotta vaatiiko isosti purkamista paikalleen laittaessa?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 3.11.2010 10:14

helppoa, nopeaa ja toimivaa.
ja menee kaikkiin saman kormallin 6 vaihteisiin. ei väliä mikä moottori laatikkoa käskee. osan mallin näkeekin kun avaa pellin jotta onko saman näköinen.

toki lyhennyksen määrä ei mikään päätä huimaava ole mutta vaikuttaa kuitenkin. omaan laitoin melkein heti kun ostin auton ja ei oo kaduttanut ainakaan talvella ;D

kannattaa katsoa ennen tilaamista onko pallokiinnikkeellä (1J0711761A) vai semmoinen tanko klipsi (1J0711761B) yhdistelmä kiinnitys siinä vaijerinpää joustossa jotta osaa tarvittaessa tilata semmoisenkin samalla.
1J0711051M tuo on se R32 mallin osa joka tulee eli tanko kiinnitys ja tuosta sitten se vaijerinpää läpi ja klipsi päälle.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 3.11.2010 12:08

Tarviikos tuossa ulosvetäjän vai voiko käyttää voimaa alkuperäisen irroituksessa?
Kerran kokeilin irrottaa mutta aika tiukasti istuu, en uskaltanut kovempaa koittaa kun akseli mene laatikkoon.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 3.11.2010 13:52

omasta irroitin niin että mutteri irti ja pikku kopautus muistaakseni akselin pähän jotta vähän helpommin lähti. ja sit nitkuttelemalla. toki mitään älytöntä voimaa ei kannata käyttää mutten usko että kovin lujassa on, eikä käsitykseni mukana ihan heilautuksesta pitäisi hajota noidenkaan mutta toki vivusto ei nyt mitään 2kg pajavasaran täys heilautusta kestä. toki ulosvetimelllä onnistuu jos ei muuten uskalla repasta tai tuntuu ettei irtoa.

ja parhaiten varmaan kestää jos tuon vaihdettavan osan alle laittaa tuen jottei akseli liiku ellei löysää niin helpompi kopsia sitä irti.

Heko
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.8.2009 20:24

ViestiKirjoittaja Heko » 3.11.2010 22:35

Tapahtuuko se vaihtotyö siis ihan konehuoneen puolelta, ilman että edestä edes tarvitsisi purkaa osia tieltä?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 3.11.2010 22:55

juu omasta en ainakaan mitään purkanut edestä

Heko
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.8.2009 20:24

ViestiKirjoittaja Heko » 5.11.2010 1:50

Ok, kiitti. Semmonen tilanne tällähetkellä että emäntä vie auton mukanaan aamuisin ennen valoisaa ja palaa illalla hämärällä, niin eipä paljon sateisella parkkiksella kiinnosta kurkkia konetilaan... =/

Tomppadeus
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.2.2010 10:58

ViestiKirjoittaja Tomppadeus » 6.11.2010 11:47

Itse tein tuon lyhennyksen tuohon alkuperäiseen siirtimeen. Hioin vaan tapin alaosasta sen niittauksen pois, sitten vähän reijän "levennystä" ja hitsasin tapin alaosaan pultin pätkän missä kierrettä, niin voipi mutterilla kiristää tuohon. Tarvittaessa voi säätää vaikka takaisin alkuperäiseksi, taikka jotain siltä väliltä mutta maksimiasennossaan tuo on hyvä. Tuollein tulee about 30% lyhyemmät välit.

Kuva

Heko
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.8.2009 20:24

ViestiKirjoittaja Heko » 9.11.2010 0:09

Ihanko vain arvasit sopivan hahlon mitan, vai onko siihen olemassa jotain tarkempaa tietoa paljon tappia sopii siirtää?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 9.11.2010 12:30

1 cm säätö vara on jo kohtuu paljon. tuo R32 malli on about 5mm eroa vakioon,

Tomppadeus
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.2.2010 10:58

ViestiKirjoittaja Tomppadeus » 9.11.2010 19:00

Summassa tein tuon reijän levennyksen + pienellä vertailulla mitä kuvia valmiista nähnyt. Ja senverta mitä tuossa oli tuota tasaista aluetta niin sen reunalle asti tuo reijän levennyskin.

Eikä ole liian jäykkä käytellä, juuri hyvä ja vaihteet toimii niinkuin pitää, ilman mitään säätöjä.

Heko
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.8.2009 20:24

ViestiKirjoittaja Heko » 10.11.2010 13:59

Joo, tuonhan voisi sitten itsekin näperrellä kun vehkeet siihen löytyy. Kiitti vinkistä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa