Polo 6N asiantuntijalta tietoa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Polonen6N
-
Viestit: 3
Liittynyt: 29.10.2010 12:09

Polo 6N asiantuntijalta tietoa?

ViestiKirjoittaja Polonen6N » 29.10.2010 12:49

Käytin Polon Bernerillä jatkuvan tärinän (vapaalla/tyhjäkäynnillä) vuoksi, jota sanotaan myös "normaaliksi 1,9dsl:lle" (?). Haluan tästä kuitenkin eroon ennen kuin paikat putoaa kaikista hampaista. Joku varmasti osaa kertoa, onko vika "vauhtipyörässä" kuten Bernerillä epäiltiin, auto oli 2 päivää katsottavana. Ja käykö vauhtipyörän (ja uusi kytkin kans) tilalle tavallinen, ei tämä kaksoimassavauhtipyörä ?
Istuuko tähän malliin ja toimiiko sitten normaalisti? Tähän ei myyjä sanonut juuta ei jaata...On vaan tyyris remontti nuin. Kiittäisin neuvoista miten saan tärinän tästä ihqusta autosta pois :(

kiitti!

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 29.10.2010 14:34

Harvemmin olen kuullut että nämä kammiokoneet kytkimen takia hyppivät ulos konetilasta (eihän sekään tietysti poissuljettu ole)..
Syy tärinälle on melko todennäköisesti kuluneet suutinkärjet ja lopahtaneet moottorin kannaketyynyt.. Nämä yhdessä takaavat laadukkaan pershieronnan :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.10.2010 14:56

Tuossa jokin aika sitten vaihdoin samanlaiseen uuden kaksoismassan ja kytkin paketin.
Vanha oli aivan jumissa ja irtorojut vauhtipyörän sisällä kuluttaneet sen jo puhki.
Tuohon ei käyllä mahda käydä mikään kiinteä paketti kun vp/kytkin niin pirun pieniä :)

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 29.10.2010 20:08

Löytyy Valeon kiinteä paketti tuohon Poloon vaikka motonetista.
Omaani vaihdoin juurikin noiden tärinöiden ja käynnistysongelmien takia.Ei meinannu raukkaa saada käyntiin,kun sotki ajotuksen niin pahasti.
Nyt on kiinteällä paketilla ajettu 50tkm erittäin rankkaa lehden- ja mainostenjakoa.
Niin ja alkuperäinen laatikko vielä,ei äänetön,mutta STP auttaa kummasti.Autolla ajettu 250 tkm.
Suuttimiin tuskin tarvii noissa ennen puolta miljoonaa koskea.

Polonen6N
-
Viestit: 3
Liittynyt: 29.10.2010 12:09

vp-remontti

ViestiKirjoittaja Polonen6N » 30.10.2010 11:06

Kiitän.
Polosellani päästelty 250tkm, tyynyt vaihdettiin mutta eipä auttaneet tärinän poistoon. Kaverit tarjonneet "käytettjä" vp:iä, kunhan vain olis ajettu ns vähän ja kytintä kiusaamatta, voinee käytetty käydä kans. Pähkäilen vielä minkä osan kimppuun kävisin. Mitä muuta tällaisen remontin yhteydessä kantsisi vaihtaa?

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 4.11.2010 2:41

Kampuran- ja lootan pääakselin stefat, myös vetarin stefat vaihtuu kätevästi lootan ollessa lattialla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa