1,6 CR TDI käy kylmänä ja kuluttaa paljon (?)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

1,6 CR TDI käy kylmänä ja kuluttaa paljon (?)

ViestiKirjoittaja kvaan » 26.10.2010 15:05

Tuo Volkkarin uusi pikkudiiseli ollu tammikuusta. Pätkäajossa kylillä pakkaskelillä kulutus 7 litraa sadalla, kun kone käy alilämpöisenä koko ajan. Ens kesänä takuu ummessa ja nyt olis aika miettiä, että millä konstilla sen moottorin sais lämpiämään. Onko kukkaan perehtyny aiheeseen?
Meillä on vanhaMersukin talossa ja se vie litran enemmän ainetta ja on lämmin. Selittääkö tuo "ylimääräinen" litra koko homman vai onko siellä jotakin muuta rakenneratkaisua, jota voisi kokeilla pohjolassa, esimerkiksi termostaatin siirtäminen ylävesiletkuun.
Juu ja 30 tuhatta takana ja keskikulutus 5,3 sadalla, että eipämene mainosmiesten puheiden mukaan "hajulla".

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.10.2010 15:16

Älä nyt ala mitään termostaateja siirtämään... Kone ei lämpeä sen takia että sieltä ei yksinkertaisesti tule riittävästi hukkalämpöä, lääke on webaston/eberin asennus.

Mannelavetista tulee sen verran enemmän hukkalämpöä, että kabiiniinkin riittää kaupunkiajossa lämpöä. Kulutuseroa ei hirveästi voi vertailla eri ikäkauden laitteissa, uusissa autoissa päästöjen vähentäminen on lisännyt polttoaineen kulutusta paljon.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 26.10.2010 17:44

Kyllä se on myyntimiesten puhetta, että hyötysuhde olis ratkaisevasti parantunut.
Miksi sitten kabiini ei lämperä, jos löpöä palaa 7 litraa satasella pakkaselissä?
Siellä se diiselin hyötysuhde opn 40%:n tietömissä ja nämä uudet vehkeet joitakin prosenttiyksikköjä päälle.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.10.2010 17:59

Mulla sama vehje kuluttaa 4.6-4.9 reippaassa maantieajossa. Ja tuntuu lämmintä hyvin riittävän, kaupungissa se ei kyllä lämpee.

Webaston asennuksella asettuu.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 26.10.2010 18:05

Juu maantiellä niitä nelosella alkavia lukemia kyllä saa, mutta kun on plajon taajamaa ja sitten tulee ajettua motarilla 140 lasissa. Ja sitten on se pirun talvi, johon nää koneet ei sovellu.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.10.2010 19:17

Miksi sitten kabiini ei lämperä, jos löpöä palaa 7 litraa satasella pakkaselissä?


Ei se paljon kabiinissa tunnu lämpönä, jos pakoputkeen syötetään tarkoituksella polttoainetta että katalysaattorit/suodattimet pysyy toimintalämpöisenä. Kuten sanoin, aina kun on päästömääräykset tiukentunut on myös kulutus lisääntynyt.

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

ViestiKirjoittaja Jore » 29.10.2010 15:09

ei mene mikään diesel pakkasella kaupungissa alle 7 litran. itellä samanlainen ja kaupunki kulutus on pakkasella huomattavasti korkeampi, kuin lämpimällä säällä/moottorilla. selitys: öljy kankeaa, sähkövastukset päällä, vaihteisto kankea jne.. kaikki nuo kuluttaa ylimääräistä palttoainetta. ja jos vielä webasto/eberi niin saat varautua litran lisäkulutukseen.
Itellä oli aiemmin passat 2.0tdi ja ihan samanlailla kulutus nousi pakkasella kylillä ajellessa


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa