Ilmeisesti tästä kyseisestä AEF-moottorista ei voi tarkistaa muuten pumpun ajoitusta kuin hihnan merkeistä? Pumpussa ei oo heittokellolle reikää eikä tietokoneella nää kun on jakajapumppu. Vai pystyykö?
Polo 6n -99, ekodiesel 64hv ja AEF.
Polo 6n ekodiesel ja pumpun ajoitus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Eli onko näin vai pystyykö tuon pumpun säätämään?
Onkelmana meinaa olla raskas sekä seilaava tyhjäkäynti. Eli alle tonnisa käy todella raskaasti mutta yli tonnin kierroksilla käy nätisti mutta tyhjäkäynti saattaa lämpimällä koneella kiivetä jopa 3000 kierrokseen hetkellisesti. Yleensä lämpimänä heittelee 1000-1300 kierroksen välillä.
Vikakoodeja ei ole eikä tuosta paljon muutakaan saa selville VCDS:llä...
Onkelmana meinaa olla raskas sekä seilaava tyhjäkäynti. Eli alle tonnisa käy todella raskaasti mutta yli tonnin kierroksilla käy nätisti mutta tyhjäkäynti saattaa lämpimällä koneella kiivetä jopa 3000 kierrokseen hetkellisesti. Yleensä lämpimänä heittelee 1000-1300 kierroksen välillä.
Vikakoodeja ei ole eikä tuosta paljon muutakaan saa selville VCDS:llä...
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Ei äkkiseltään vuotoja ole ilmaantunut kun edelliset sain tilkittyä.
Se tuossa ihmetyttää kun hetkeksi sammuttaa lämpimällä koneella niin saattaa joksikin aikaa tuo tyhjäkäynti korjaantua. Ja yleensä tekee tuon 3000rpm ryntäämisen kun 12km ajon jälkeen tulee eka pysähdys ja siitä kiihdytyksesä lähtee kierrokset nouseen itsestään... Saattaa myös tyhjäkäynniltä rynnätä jos joutuu odottaan kyseisessä risteyksessä jonkin aikaa.
Huohotusöljylle oon suunnitellu astiaa että näkis johtuuko ryntääminen sen kertymisestä tuonne mielenkiintosen imusarjan sisään. Mutta tuo normaali tyhjäkäynnin vaeltaminen tuskin siitä johtuu.
Se tuossa ihmetyttää kun hetkeksi sammuttaa lämpimällä koneella niin saattaa joksikin aikaa tuo tyhjäkäynti korjaantua. Ja yleensä tekee tuon 3000rpm ryntäämisen kun 12km ajon jälkeen tulee eka pysähdys ja siitä kiihdytyksesä lähtee kierrokset nouseen itsestään... Saattaa myös tyhjäkäynniltä rynnätä jos joutuu odottaan kyseisessä risteyksessä jonkin aikaa.
Huohotusöljylle oon suunnitellu astiaa että näkis johtuuko ryntääminen sen kertymisestä tuonne mielenkiintosen imusarjan sisään. Mutta tuo normaali tyhjäkäynnin vaeltaminen tuskin siitä johtuu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa