Tulipa omaanikin tämä kiusallinen vika:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 038 906 019 GT
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000AG 1523
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 05314
Additional Info: WVWZZZ3BZ2E397388 VWZ7Z0B4910650
1 Fault Found:
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
P1639 - 35-10 - - - Intermittent
Tuo vika tuli kyllä pahimpaan mahdolliseen saumaan kun vaimo oli kahden työkaverinsa kanssa menossa helsinkiin humputtelemaan. Matkaa olivat suunnitelleet 3 kuukautta ja luonnollisesti kaikki suunnitelmat olivat valmiina ja hotellihuone varattu. pääsivät Joensuusta n.140 kilometriä kunnes muutama kilsa ennen Juvan ABC asemaa matkanteko oli loppunut. Vakuutusyhtiön soiton jälkeen saatiin hinuri paikalle ja roudasivat naiset ja Passatin varkauteen Laakkosen pihalle. Kävin sitten heti kaverin kanssa hakemassa Passatin ja naiset Joensuuhun.
lauantai aamuna kokeilin toimiiko, lähti käyntiin ja vastasi kaasun painamiseen. Tänä aamuna teki tuon vian uudestaan, mutta vika hävisi kun käynnistin auton uudestaan.
Tilasin tänään Laakkoselta uuden kaasupolkimen ( 110 erskaa ) ja pääsen asentelemaan sitä keskiviikkona tai viimeistään viikonloppuna.
Kuinkas tuon kaasupolkimen vaihto? Tartteeko siinä ohjelmoida uutta pedaalia vai onko heittämällä valmista?
Luottamus autoon kärsi tietysti kolauksen, vaikka kaikkiinhan tuollainen vika voi tulla, elektroniikkaa on paljon.
Kävin jo kysymässä Laakkoselta tarjousta käyttöetupassattiin vaihdosta, mutta oli niin hurja tarjous tuosta omasta Passatista että en ihan heti ottanut käyttöetuautoa..
3000 - 3500 erskaa maksaisivat ja uusi olisi tätä nykyistä mallia, ei uutta koria.
Kaasupolkimen vaihto Passat 3BG
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Jahas, taitaapi omassakin vekottimessa olla tuon sorttinen "vika", pari kertaa 3kk sisään tehnyt tollasen juuri, välillä reagoi polkimeen ja välillä ei, eli esim kaasu pohjaan ja 4krpm kohdalla ylös ja taas takas pohjaan niin eipä enää reagoikkaan, saattaa sitten lähteä taas nostamaan kierroksia kun on mennyt pari sekuntia.
Nyt sitten 2kk sitten räpläsin tota poljinta ja yritin irroittaa sen, mutta en löytänyt viimestä pulttia, ei ole sen jälkeen enää temppuillut kertaakaan, liekkö sitten joku yhteys tuolla räpläämisellä.
Tosiaan ja sitten menee vähän aikaa ja hehkun valo alkaa vilkkua ja kierrokset rajoittuu 3000, ja vakionopeudensäätimen viiksestä "kaasu" toimii normaalisti vaikka vika oliskin päällä(ilman limpmodea)
Nyt sitten 2kk sitten räpläsin tota poljinta ja yritin irroittaa sen, mutta en löytänyt viimestä pulttia, ei ole sen jälkeen enää temppuillut kertaakaan, liekkö sitten joku yhteys tuolla räpläämisellä.
Tosiaan ja sitten menee vähän aikaa ja hehkun valo alkaa vilkkua ja kierrokset rajoittuu 3000, ja vakionopeudensäätimen viiksestä "kaasu" toimii normaalisti vaikka vika oliskin päällä(ilman limpmodea)
Tuo ilmeni siten että kaasuun vastaaminen loppui kokonaan. Kone kävi tyhjäkäyntiä normaalisti mutta mittaristossa paloi ylimääräisiä valoja ja näytössä luki Engine Workshop.
Kun sammutti ja käynnisti uudelleen, toimi ihan normaalisti. Heti kun kaasua painoi, syttyi taas ylenmääräisesti valoja palamaan.
Olisin itse kokeillut toimiiko kaasu vakkarista, olisi varmaan toiminutkin mutta kun oli kotosalla kattomassa töllöä. Naiset olivat reissun päällä enkä uskaltanut sitä kikkaa ehdottaa.
Se viimeinen pultti on siellä ylhäällä, aika hankalasti poistettavissa ja takaisin laitettavissa mutta siellä se on. Uusi pedaali ei todellakaan ole ( ihme kyllä ) hinnalla pilattu.
Tehtiin päätös että otetaan tuo käyttöetuauto ja valinta taitaa kohdistua Skoda Octavia Elegance 1.6 dieseliin. Olisi sitten tämä Passat myytävänä.
Kun sammutti ja käynnisti uudelleen, toimi ihan normaalisti. Heti kun kaasua painoi, syttyi taas ylenmääräisesti valoja palamaan.
Olisin itse kokeillut toimiiko kaasu vakkarista, olisi varmaan toiminutkin mutta kun oli kotosalla kattomassa töllöä. Naiset olivat reissun päällä enkä uskaltanut sitä kikkaa ehdottaa.
Se viimeinen pultti on siellä ylhäällä, aika hankalasti poistettavissa ja takaisin laitettavissa mutta siellä se on. Uusi pedaali ei todellakaan ole ( ihme kyllä ) hinnalla pilattu.
Tehtiin päätös että otetaan tuo käyttöetuauto ja valinta taitaa kohdistua Skoda Octavia Elegance 1.6 dieseliin. Olisi sitten tämä Passat myytävänä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa