Millainen homma tuollainen olisi kotikonstien? mitä otettava huomioon. Auto 3BG 100hv ja manuaali.
Olisiko jollain tietoa miten kauan kaksoismassavp kestää, tällä hetkellä ei ainakaan tärytä yhtään, ajettu 360tkm
Kytkimen vaihto AVB
Valvoja: ffp jäsenet
Itse tuli vaihdettua kytkin pari vuotta sitten omaan passattiin jossa avb kone.
Saattaahan se pihallakin onnistua, mutta ei todellakaan ole häävistä hommaa. Itsellä oli käytössä autonosturi ja vaihdelaatikkonostin ym, kaikki mahdolliset remonttipajan tavarat ja kyllä siihen sai päivän katoamaan helposti.
Eihän siinä nyt muistaakseni mitään kovin erikoista silti ollut.
Auto ylös,
pohjapanssari irti
vetarit irti, oli jollain torx ruuveilla ja niin lujas että tuli hajotettu muutamat avaimet...
vaihdekepin vivuston irrotus laatikosta
nopeusmittarin johtojen irrotus laatikon päältä
kytkimensylinterin irrotus
startti irti
Ylhäältä päin sitten molemmat reunat purettava, paisuntasäiliö ja toiselta puolelta ilmanputsarin loota ja ilmaputket ym siitä moottorin takaa.
Sitten etsimään laatikon ruuveja joista muutamat todella v-mäisissä paikoissa, eikä meinannut päästä käsiksi ylhäältä eikä alhaalta.
Kunhan laatikon saa pois niin sittenhän on helppo vaihtaa kulutusosat sisälle ja tietenkin kytkimen keskitys siihen tarkoitetulla työkalulla.
Mutta summarum. Itse en kyllä lähtisi edes koitamaan kytkimenvaihtamista pihamalla ilman nosturia. Onnistuuhan se varmaan siinäkin, mutta on kyllä kaikkea muuta kuin mielekästä hommaa......
Saattaahan se pihallakin onnistua, mutta ei todellakaan ole häävistä hommaa. Itsellä oli käytössä autonosturi ja vaihdelaatikkonostin ym, kaikki mahdolliset remonttipajan tavarat ja kyllä siihen sai päivän katoamaan helposti.
Eihän siinä nyt muistaakseni mitään kovin erikoista silti ollut.
Auto ylös,
pohjapanssari irti
vetarit irti, oli jollain torx ruuveilla ja niin lujas että tuli hajotettu muutamat avaimet...
vaihdekepin vivuston irrotus laatikosta
nopeusmittarin johtojen irrotus laatikon päältä
kytkimensylinterin irrotus
startti irti
Ylhäältä päin sitten molemmat reunat purettava, paisuntasäiliö ja toiselta puolelta ilmanputsarin loota ja ilmaputket ym siitä moottorin takaa.
Sitten etsimään laatikon ruuveja joista muutamat todella v-mäisissä paikoissa, eikä meinannut päästä käsiksi ylhäältä eikä alhaalta.
Kunhan laatikon saa pois niin sittenhän on helppo vaihtaa kulutusosat sisälle ja tietenkin kytkimen keskitys siihen tarkoitetulla työkalulla.
Mutta summarum. Itse en kyllä lähtisi edes koitamaan kytkimenvaihtamista pihamalla ilman nosturia. Onnistuuhan se varmaan siinäkin, mutta on kyllä kaikkea muuta kuin mielekästä hommaa......
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa