1.9 tdi 66kw lastutus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vwpassat66kw
uusi tulokas

1.9 tdi 66kw lastutus

ViestiKirjoittaja vwpassat66kw » 27.9.2010 12:13

Käsiini sattui tällainen paljon ajettu karvalakki mallin passatti (ahu/ahh?) moottorilla.Tehoa autolle luvataan 66kw/210nm ja lisää pitäisi saada. Teho tavaoite olisi noin 110-130hp ja järkevästi lisää vääntöjä. Turbo on kai tässä moottorissa ali mitoitettu, mutta riittääkö se vielä noille tehoille vai onko järkevämpää vaihtaa isompi turbo? Entäs suuttimet, eikös niitä ole juuri 110 hevovoimaiselle mitoitettuja? Varmaan jonkinlaínen custom softa (karala?) olisi tarkoitus asentaa. Autolla on ajettu 400tkm, mutta aion ajaa nykyisen koneen ihan loppuun ja olen varautunut esim kykin remonttiin ja muihin ongelmiin.

Olen uusi käyttäjä tällä foorumilla ja en tiedä asiasta paljokaan ja toivon asiallisia neuvoja enkä löytänyt vastaavaa topiikkia.

Liyno
-

ViestiKirjoittaja Liyno » 27.9.2010 14:09

Aloita vaikka evrystä. N. 110hv eurolla. Hakusanaksi evry mod.
Jos ja kun lisää mielii, saat varata sen 2-3K€ ja sulla on kevytkulkuinen auto. Onhan tästä juttua ja nuita 200hv reseptejä jokapaikassa.

disutus
-

ViestiKirjoittaja disutus » 27.9.2010 19:00

Mulla on kans AHU passatti johon tein evry modin ja otin putkistosta turhat roinat pois(katin sisälle suora putki ja pari vaimentajaa pois :) ) Nyt tuntuu aika pirteältä 90 heppaseks. Autoon on kylläkin tehty noin 60tkm sitten tehty täydellinen koneremppa ja samalla vaihdettu uus turbo. Samassa operaatiossa on vissiinkin puhdistettu imusarja ja egr poistettu käytöstä.

Jos koneellasi on ajettu 400tkm aukaisematta niin uskoisin, että saat heppoja takas perus huolloilla/nikseilla, joita löytyy varmasti hakukoneella.

Hyviä hakusanoja on EGR:ää ja evryä koskevat lirpakkeet. Myös passatin vakioputkisto ahdistaa melkoisesti. Tuo karalan ohjelmointi kuulostaa hyvältä ja kannattaakin siihen sijoittaa ennemmin, kuin johonkin powerboxeihin jne, jotka on käytännössä sama asia kuin itse juoteltu evry.

Rahaa alkaa palamaan lisää kun panostetaan turboon ja ostetaan kunnolliset suuttimet.

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”