Moottorivalintaa (Transporter T4)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TDK
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.1.2006 18:00

Moottorivalintaa (Transporter T4)

ViestiKirjoittaja TDK » 21.9.2010 21:23

Ostoslistalla portteri. Ja semmonen 5-9 paikkanen matkailuautoksi rekisteröity bussi. Mutta millä koneella? Kaikkia oon kuullu tasapuolisesti kehuttavan/haukuttavan. Dieseeli pitää olla. Onko tuo 1.9tdi aina tuommonen nuhapumppu, parilla tullu ajettua... Onko se 2.5tdi ainoa vaihtoehto(hintojen perusteella vois olettaa)?

Kertokaahan mielipiteitä, ajo sekalaista kylänpyöritystä ja satunnaisia pitempiä reissuja.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 21.9.2010 21:55

2.5TDI

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 21.9.2010 22:28

en kyllä kahta kertaa miettis ostanko 2.5TDI vai jonku muun :)

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 22.9.2010 11:11

2,5TDI

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.9.2010 11:59

Onko tuo 1.9tdi aina tuommonen nuhapumppu

Onkos T4 portteria muka tuommosella koneella?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 22.9.2010 12:50

^Ei ole ollut.

Mutta monen autokauppiaan suussahan TD:kin muuttuu TDI:ksi. Samoin muuntuu TDI:ksi D-ID:t, CDI:t, TID:t jne..

Onko tuo 1.9tdi aina tuommonen nuhapumppu


Onhan siinä 68 heppaa, kyllähän silläkin eteenpäin pääsee ;)

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 22.9.2010 21:26

Valintahan riippuu siitä, mitä ominaisuuksia arvostaa. 1,9 td on jonkin verran halvempi ja helpompi huoltaa ja rempata ihan itekin kuin 5-sylinteriset. 2,5 TDI ois kyllä omakin valintani, sillä välillä tekis mieli ohitellakin.

1,9 td vie vähän vajaa 8 litraa satasella kevyellä kuormalla seka-ajossa. TDI varmaan jonkin verran vähemmän ja 2,4 D enemmän.

2,4 D on mielestäni vähän semmonen, että sen ostamiseen ei oikein mitään järkiperusteita ole. Tietysti ne ovat halvempia kuin TDI:t. Vastaavasti huomattavasti epäluotettavampia

Niin, ja onhan Transporteriin saanut 1,9 D:täkin, jossa on 64 äkäistä hevosvoimaa. :D

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 22.9.2010 21:32

2.4D on rauhallisen miehen peli. Kulutus viimeisen reilun vuoden ajalta aika tasaseen 9 litran pintaan. Talvella hieman eberi ja nastakiekot nostaa kulutusta. Tuo kone lienee vielä tarkempi esilämmittelystä ja jälkikäytöstä kuin tdi padat, käytännössähän sillä ajetaan aina täysillä :) Omalla rullattu nyt 586tkm eikä se väsymisen merkkejä osoita.

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 23.9.2010 2:09

2,5TDI

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 23.9.2010 20:43

2.5 TDI ja 102 heppasena eli hopea I tai sitten jos löytää niin punaisella I:llä, ovat vain aika harvassa nuo 150 hp

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 23.9.2010 21:43

Itse en muuta harkitsisi kuin 111 kW TDI:tä. En itseasiassa harkinnutkaan, kun itselleni etsin teenelkkua. Kulutus on meidän pitkäakselivälisellä bussilla ollut seka-ajossa noin 8 litraa. Mikä on mun mielestä varsin kohtuullinen noin isolle tiiliskivelle. Niin ja automaattia älä osta missään tapauksessa!

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 24.9.2010 12:10

Itsellä toinen 2,5tdi menossa. 102 heppanen ... ihan hyvin teho riittää, tietysti eihän sitä tehoa liikaa ole. Kannattaa matkailuautona etsiä 1+ 1 etupenkeillä, on muuten huomattavasti mukavampi apumiehen istua. Kulutus on ollut 7,5 litran paikkeilla. Reissussa on riittävästi tilaa isommallakin porukalla. Tekniikka on kestänyt hyvin, muutamia nivelia, öljyjä sekä jakohihna vaihdettu. Kilometrejä löytyy yli 500tkm. Oma matkailuauto lähtee todennäköisesti myyntiin vielä tämän syksyn aikana, mikäli kaupat "uudemmasta" autosta toteutuvat..

TDK
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.1.2006 18:00

ViestiKirjoittaja TDK » 24.9.2010 20:18

Kiitokset näistä. Eli 2.5tdi katellaan. Mun pudjetilla vuosimalli tulee oleen 1995-2000, eli näihin ei veromuutokset vaikuta vai?

Tuota etupenkkiä aattelin itekki et siitähän mahtus kulkeen taaksekki välistä tarvittaessa jos on 1+1 penkit. Ainaki vähemmän persevä... Voi toki varmaan muuttaa jälkeenki, kivasti näyttäs olevan purettuna myytävänä.

Automaatti ei ole vaihtoehto, paitsi ex-itella autot kohtuu edukkaita. Joutus vaan ite rakenteleen...

Kaupata saa jos on tiedossa tämmösiä. Pitäs vaan saada eka toi farkku valmiiks pikku kolarin jäljiltä että vois tyrkyttää sitä vaihdosa tai myydä suoraan.

TDK
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.1.2006 18:00

ViestiKirjoittaja TDK » 29.9.2010 21:51

Eli huomenna lähetään kattoon yhtä lapin autoa. 2.5tdi, -97, manuaali, 9-paikkanen matkailuauto. Ilmastointi, lisälämmitin ym. Ajettu n.600tkm. Olis halpa ja kaiken lisäksi vanha kottero kelpaa vaihdossa. Mitä kannattaa seurata/tarkistaa koeajolla? Vaihteisto? Kori?

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 22.10.2010 14:09

Miten kävi, tarttuiko lapin auto mukaan? Sain hankittua uudemman auton, joten oma -02 transportteri joutaisi kiertoon. Hinta sopii varmasti hintahaarukkaasi, vaikka auto onkin hieman uudempi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa