Moottorivalintaa (Transporter T4)
Valvoja: ffp jäsenet
Moottorivalintaa (Transporter T4)
Ostoslistalla portteri. Ja semmonen 5-9 paikkanen matkailuautoksi rekisteröity bussi. Mutta millä koneella? Kaikkia oon kuullu tasapuolisesti kehuttavan/haukuttavan. Dieseeli pitää olla. Onko tuo 1.9tdi aina tuommonen nuhapumppu, parilla tullu ajettua... Onko se 2.5tdi ainoa vaihtoehto(hintojen perusteella vois olettaa)?
Kertokaahan mielipiteitä, ajo sekalaista kylänpyöritystä ja satunnaisia pitempiä reissuja.
Kertokaahan mielipiteitä, ajo sekalaista kylänpyöritystä ja satunnaisia pitempiä reissuja.
Valintahan riippuu siitä, mitä ominaisuuksia arvostaa. 1,9 td on jonkin verran halvempi ja helpompi huoltaa ja rempata ihan itekin kuin 5-sylinteriset. 2,5 TDI ois kyllä omakin valintani, sillä välillä tekis mieli ohitellakin.
1,9 td vie vähän vajaa 8 litraa satasella kevyellä kuormalla seka-ajossa. TDI varmaan jonkin verran vähemmän ja 2,4 D enemmän.
2,4 D on mielestäni vähän semmonen, että sen ostamiseen ei oikein mitään järkiperusteita ole. Tietysti ne ovat halvempia kuin TDI:t. Vastaavasti huomattavasti epäluotettavampia
Niin, ja onhan Transporteriin saanut 1,9 D:täkin, jossa on 64 äkäistä hevosvoimaa. :D
1,9 td vie vähän vajaa 8 litraa satasella kevyellä kuormalla seka-ajossa. TDI varmaan jonkin verran vähemmän ja 2,4 D enemmän.
2,4 D on mielestäni vähän semmonen, että sen ostamiseen ei oikein mitään järkiperusteita ole. Tietysti ne ovat halvempia kuin TDI:t. Vastaavasti huomattavasti epäluotettavampia
Niin, ja onhan Transporteriin saanut 1,9 D:täkin, jossa on 64 äkäistä hevosvoimaa. :D
2.4D on rauhallisen miehen peli. Kulutus viimeisen reilun vuoden ajalta aika tasaseen 9 litran pintaan. Talvella hieman eberi ja nastakiekot nostaa kulutusta. Tuo kone lienee vielä tarkempi esilämmittelystä ja jälkikäytöstä kuin tdi padat, käytännössähän sillä ajetaan aina täysillä :) Omalla rullattu nyt 586tkm eikä se väsymisen merkkejä osoita.
Itse en muuta harkitsisi kuin 111 kW TDI:tä. En itseasiassa harkinnutkaan, kun itselleni etsin teenelkkua. Kulutus on meidän pitkäakselivälisellä bussilla ollut seka-ajossa noin 8 litraa. Mikä on mun mielestä varsin kohtuullinen noin isolle tiiliskivelle. Niin ja automaattia älä osta missään tapauksessa!
Itsellä toinen 2,5tdi menossa. 102 heppanen ... ihan hyvin teho riittää, tietysti eihän sitä tehoa liikaa ole. Kannattaa matkailuautona etsiä 1+ 1 etupenkeillä, on muuten huomattavasti mukavampi apumiehen istua. Kulutus on ollut 7,5 litran paikkeilla. Reissussa on riittävästi tilaa isommallakin porukalla. Tekniikka on kestänyt hyvin, muutamia nivelia, öljyjä sekä jakohihna vaihdettu. Kilometrejä löytyy yli 500tkm. Oma matkailuauto lähtee todennäköisesti myyntiin vielä tämän syksyn aikana, mikäli kaupat "uudemmasta" autosta toteutuvat..
Kiitokset näistä. Eli 2.5tdi katellaan. Mun pudjetilla vuosimalli tulee oleen 1995-2000, eli näihin ei veromuutokset vaikuta vai?
Tuota etupenkkiä aattelin itekki et siitähän mahtus kulkeen taaksekki välistä tarvittaessa jos on 1+1 penkit. Ainaki vähemmän persevä... Voi toki varmaan muuttaa jälkeenki, kivasti näyttäs olevan purettuna myytävänä.
Automaatti ei ole vaihtoehto, paitsi ex-itella autot kohtuu edukkaita. Joutus vaan ite rakenteleen...
Kaupata saa jos on tiedossa tämmösiä. Pitäs vaan saada eka toi farkku valmiiks pikku kolarin jäljiltä että vois tyrkyttää sitä vaihdosa tai myydä suoraan.
Tuota etupenkkiä aattelin itekki et siitähän mahtus kulkeen taaksekki välistä tarvittaessa jos on 1+1 penkit. Ainaki vähemmän persevä... Voi toki varmaan muuttaa jälkeenki, kivasti näyttäs olevan purettuna myytävänä.
Automaatti ei ole vaihtoehto, paitsi ex-itella autot kohtuu edukkaita. Joutus vaan ite rakenteleen...
Kaupata saa jos on tiedossa tämmösiä. Pitäs vaan saada eka toi farkku valmiiks pikku kolarin jäljiltä että vois tyrkyttää sitä vaihdosa tai myydä suoraan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa