pd suutin ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

maukka80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 16.9.2010 17:09

pd suutin ongelma

ViestiKirjoittaja maukka80 » 16.9.2010 17:57

Mulla on pasuunassa suutinongelma kone on AVB 74kw
Kone rytkyttää tyhjäkäynnillä ja vikakoodina 1 syl -N240 säätöraja ylitetty

Suuttimen kyljessä on numerosarja 03-06-17 R83 14387FR
Ja uus maksaa marmoritiskillä 580€ vaihto-osana

niin mulla olis tiedossa Golf ATD suutin romarilta nro:
03-12-12 13334 TR

ja toisesta paikasta suutin nro:
03-03-01 13069FR

Miten nää numerot menee tietääkö kukaan?
Jos vaihdan yhden uuden marmoritiskiltä mitä tapahtuu herjaako sen jälkeen rajoja, kun 3 on vanhaa ja kulunutta??

Jos jollain on koko sarja myynnissä käypäsiä, niin olis kiinnostusta

kiitos jo etukäteen

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 16.9.2010 21:22

Ei herjaa rajoja suuttimen uusimisen jälkeen, mikäli muut on kunnossa.
ECU:n ohjelma mittaa suuttimen solenoidiventtiilin sulkeutumis aikaa, jonka se havaitsee kelan virta kuvaajasta tai jostakin sen tapaisesta. Jos aika poikkeaa määritellystä, niin korjataan sylinterikohtaista ruiskutus ennakkoa. Poikkeaman ollessa liian suuri seuraa vikakoodi.

Kulunut/likaantunut suutin tai jopa ilma vuoto voi aiheuttaa.

maukka80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 16.9.2010 17:09

ViestiKirjoittaja maukka80 » 20.9.2010 22:13

Meinaatko ilmavuodolla, että kannattas testata puristuspaineet?

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 20.9.2010 22:40

Ei, vaan polttoaine järjestelmän ilmavuotoa esim pumppusuuttimen tiiviste renkaista tai jostakin muualta.

maukka80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 16.9.2010 17:09

ViestiKirjoittaja maukka80 » 22.9.2010 11:18

Kostealla ja viileällä toimii vielä huonommin!!
Rytkyttää vielä kovemmin! Suutinta en ole vielä käyttäny pois, kun en raaskis marmoritiskin uutta hommata.
Omituista on myös se, että on huono lähtemään kylmänä käyntiin ja sammui kotipihan risteykseen vaikka on automaatti... Hehkut mittasin ja kaikki näyttäs rokkaavan. Täytyypäs se johtosarja käydä ostamassa, niin ompahan joku vika suljettu pois.
Mites toi alipaine/tandempumppu oireilee jos ei rokkaa enää täysin??


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa