aaz öljypumppu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

aaz öljypumppu

ViestiKirjoittaja vwd » 9.9.2010 10:11

onko golffissa eri öljypumppu kun audi 80 1,9td?audiin vaihdettu golffin kone,kun kone käy kuuluu öljypohjan tienoilta naputtava ääni.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.9.2010 10:24

imuputki on erilainen

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 9.9.2010 11:53

voisko olla että imuputki taipunut ja ottaa kampuraan kiinni?en ole uskaltanut ajaa autolla tuon äänen takia,täytyypä ruveta purkamaan katsomaan mikä mättää,audissa veemäinen homma kun öljypohja menee apurungon päällä.

TiPe
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.11.2011 23:25

ViestiKirjoittaja TiPe » 3.3.2014 0:33

Lainataan vanhaa hyvin nimettyä aihetta.
Elikkäs auto on golf 3, reilut 440tkm ajetulla aazilla. Nykyään enää kesäauto. Kaikki lähti siitä, kun moottorissa on ollut viime kesästä asti mielestäni heikohkot öljynpaineet. Tokikaan valot eikä summerit ole vielä välkkyneet/huutaneet. Paineita on lämpöisellä koneella ja 2000 kierroksilla noin 1,6-1,7bar (pitäisi olla se 2bar) ja noin tonnin tyhjäkäynnillä 0,5-0,6bar.
Viime viikolla tein moottorille sisäpesun, koska ajattelin moottorissa olevan jo jonkun verran karstaan, kun öljy muuttuu välittömästi mustaksi. Purkasin öljypohjan pois vaihtaakseni lommoisen öljypohjan uuteen ja tarkistaakseni ö-pumpun sihdin. Muutenkin mielenkiinnosta halusin katsoa koneen sisään. Tuli siinä sitten purettua öljypumppukin pois ja tarkistettua liuskamitalla hammasvälykset. Oli vielä alfamerin oppaan mukaan rajojen sisällä! Pitäisiköhän tuo pumppu jo kuitenkin vaihtaa?
Mutta, tuli mieleen, kun jostain mielestäni olen lukenut, että virittelijät ovat itse nostaneet öljynpaineita. Onko se edes mahdollista? Esimerkiksi muokkaamalla ylipaineventtiiliä, joka on kai siinä ö-pumpun kannessa varmaan joku jousi hässäkkä? ja kotikonstein?

Uhu
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.2.2009 18:10

ViestiKirjoittaja Uhu » 3.3.2014 11:46

Eikäs näissä AAZ ja sen sukulaisissa koneissa ole tuo apuakselin laakerointi se klassinen paikka josta öljynpaineet karkaa?

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 3.3.2014 20:04

Haittaako, jos paineet ei nouse, kun kuitenkin öljynpaineen valo sammuu?

TiPe
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.11.2011 23:25

ViestiKirjoittaja TiPe » 5.3.2014 20:54

Vaihdoin eilen uuden pumpun varooksi ja paineet nousi lähes sinne mihin kuuluu. Vanhan pumpun akselin pää oli kulunut salmiakin muotoiseksi. Taitaisi kyllä olla parempi näin paljon ajettuista moottoreista nypätä kaikki ylimääräiset mittarit irti ja odottaa niin kauan, että auton alkuperäiset alkaa ilmoittelemaan. Tieto vain lisää tuskaa. No onpahan nyt kuskilla edes vähän luottavaisempi mieli.
Hyvä että tuli tuo apuakseli tietoon. Siitä en ollutkaan vielä aikaisemmin lukenut juttuja. Harmittaa vähän, kun viime keväänä tein jakopää rempan, enkä ymmärtänyt tarkistaa sitä kunnolla. Pitääpä seurata sitäkin.
Moottorin sisäpesukin onnistui hyvin. Ainakin puolen tunnin käynnin jälkeen öljyt oli vielä aiva kirkkaat :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 21 vierailijaa