Auto on Audi A4 2.0 TDI 170hp (vm.2007)
Kaasu pohjaan kiihdytyksessä tehot katoavat 2000 rpm kohdalla ja auto alkaa nykimään.
Kun kaasun käyttää ylhäällä ja painaa uudelleen n. 2500 rpm kohdalla, niin tehot palaavat ja meno jatkuu.
Pienellä kaasulla ajettaessa ongelmaa ei ole.
Auto on käynyt merkkihuollossa ja eivät löytäneet vikaa kun vikakoodia ei tule.
Onko vastaavia ongelmia ollut ja onko löytynyt ratkaisua?
Vika on luultavimmin polttoaineen syötössä, mutta missä siellä?
Audi A4 TDI 2.0 nykii ja tehot katoaa
Valvoja: ffp jäsenet
Liittynee tähän samalla sivulla olevaan keskusteluun:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=137963
Paljonko autossa on kilometrejä? Ja kannattaa jatkaa tuohon toiseen thrediin.
Tuo vika on ihan jatkuva? vai satunnainen?
Ja eihän tuo ihan helpolla selviä, ellei pääse ajamaan testeri autossa kiinni ja katsomaan mitä moottrissa tapahtuu.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=137963
Paljonko autossa on kilometrejä? Ja kannattaa jatkaa tuohon toiseen thrediin.
Tuo vika on ihan jatkuva? vai satunnainen?
Ja eihän tuo ihan helpolla selviä, ellei pääse ajamaan testeri autossa kiinni ja katsomaan mitä moottrissa tapahtuu.
Autolla on ajettu 170tkm.
Vika ilmenee kyllä aina kun kaasun painaa pohjaan 2000rpm tai alle.
Kun kierrokset on 3000rpm tai yli, niin vikaa ei ilmene.
Ja jos kaasun painaa pohjaan vaikka 1000rpm, niin vika alkaa vasta kun kierrokset on 2000:ssa. Ja vika jatkuu niin kauan että kaasun käyttää ylhäällä.
Aluksi veikkailin suutinvikaa, mutta edellinen omistaja on juuri uusinut yhden suuttimen.
Suutin oli vaihdettu koska auto ei ollut lähtenyt edes käyntiin.
Vika ilmenee kyllä aina kun kaasun painaa pohjaan 2000rpm tai alle.
Kun kierrokset on 3000rpm tai yli, niin vikaa ei ilmene.
Ja jos kaasun painaa pohjaan vaikka 1000rpm, niin vika alkaa vasta kun kierrokset on 2000:ssa. Ja vika jatkuu niin kauan että kaasun käyttää ylhäällä.
Aluksi veikkailin suutinvikaa, mutta edellinen omistaja on juuri uusinut yhden suuttimen.
Suutin oli vaihdettu koska auto ei ollut lähtenyt edes käyntiin.
Suutin ongelmat
Osaatteko muuten sanoa, mikä noi suuttimet rikkoo?
Nyt oon törmännyt kymmeniin tapauksiin, että melko uusista autoista on suuttimet mennyt.
Ja ei ole yksin VAG konsernin ongelma. Suuttimia on uusittu ainakin: VAG, Ford, Opel, Volvo, BMW ja PSA:n dieseleihin.
Kaverin Volvossa varsinainen vika oli ollut polttoainepumpussa ja se oli rikkonut sitten suuttimet.
Mutta mikä näissä VAG konsernin autoissa on syy suuttimien rikkoutumiseen?
Nyt oon törmännyt kymmeniin tapauksiin, että melko uusista autoista on suuttimet mennyt.
Ja ei ole yksin VAG konsernin ongelma. Suuttimia on uusittu ainakin: VAG, Ford, Opel, Volvo, BMW ja PSA:n dieseleihin.
Kaverin Volvossa varsinainen vika oli ollut polttoainepumpussa ja se oli rikkonut sitten suuttimet.
Mutta mikä näissä VAG konsernin autoissa on syy suuttimien rikkoutumiseen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa