Lohkolämmitin autoon?
Valvoja: ffp jäsenet
Lohkolämmitin autoon?
Olisi aikomus laittaa lohkolämmitin autooni.Defan sivuilla selvis että saa vaan tuota säteilylämmitintä.Onkohan tuosta nyt mitään apua?Onko jollakin kokemusta putkilämmitin mallista?Hyvää ja huonoa? Autohan on Audi A6 2,5TDI 1999
Webasto löytyy kyllä autosta.On kaukosäädöllä ja kellolla, mutta kun ei ole kovin pitkää ajoa niin melkeen päätyisin vielä tuohon lisälämmittimen asentamiseen.
Vai mitä sanotte oisko järkevin laittaa esim. defan akkulaturi ja lämmittää sitten webastolla?Eikait tuo webasto paljoa edes syö jos sillä lämmittää.Silloin kestäs akku pitempään ja vois ajaa lyhempääkin ajoa?Onko tietoa että saako kyseiseen malliin letkulämmitintä?Webastohan kierrättää kuitenkin nesteen..ei tarvii erikseen laittaa kietopumppua..
Vai mitä sanotte oisko järkevin laittaa esim. defan akkulaturi ja lämmittää sitten webastolla?Eikait tuo webasto paljoa edes syö jos sillä lämmittää.Silloin kestäs akku pitempään ja vois ajaa lyhempääkin ajoa?Onko tietoa että saako kyseiseen malliin letkulämmitintä?Webastohan kierrättää kuitenkin nesteen..ei tarvii erikseen laittaa kietopumppua..
Itse laittaisin sen Defan akkulaturin.
Ja kylläpä noissa kunnossa olevissa akuissa (ei tarkoita 5 vuotta vanhaa ensiasennusakkua) virta riittää vaikka ajaisi lyhyempääkin matkaa.
Ja kylläpä noissa kunnossa olevissa akuissa (ei tarkoita 5 vuotta vanhaa ensiasennusakkua) virta riittää vaikka ajaisi lyhyempääkin matkaa.
calixiin saa myös akkulaturin. Ainakin oman auton kohdalla calix oli huomattavasti edullisempi. Defa on hieman rasistinen nelivetoja kohtaan. Defan sisälämmitin minulla kyllä on käytössä on niin siron kokoinen ja tehokas. Letkulämmittimissämuistaakseni defa hintaluokkaa 100€ ja calix 50€. Foorumeita kun lukee niin kummastakin on joskus palanut vastus joten en väittäisi defaa sen laadukkaammaksi.
Itse ajoin autolla pari päivää enen kuin laitoin letkulämmitintä päälle, jotta ilmat tulisivat Lämmittimestä/ kukkopillistä pois.
Ultimaten puolella hieman keskustelua tuohon omaan mosaan (BKD) liittyen:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?c ... 697&sivu=1
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?c ... l%E4mmitin
Itse ajoin autolla pari päivää enen kuin laitoin letkulämmitintä päälle, jotta ilmat tulisivat Lämmittimestä/ kukkopillistä pois.
Ultimaten puolella hieman keskustelua tuohon omaan mosaan (BKD) liittyen:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?c ... 697&sivu=1
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?c ... l%E4mmitin
Kyllä näyttää olevan calix halvempi kun hintoja katsoin.Eikö tuo luulisi että letkulämmitin käy lähes mikä vaan autooni? Calixin sivuilla tarjosi vaan säteilylämmitintä ja Defan sivulla löyty vaihtoehdoksi säteilylämitin ja letkulämmitin.Defalla näyttäs että ei tarvisi mitään ylimääräisiä pumppuja olla lisänä, mutta pitäisikö siltikin?Mitäs ootte mieltä?Senhän kuitenkin kun sijoittaa mahdollisimman alas niin lämmin vesi nuosee ylös.
Kyllähän tuo akku kun on lähes uusi kestäs varmasti lyhemmälläkin ajolla webaston käytön mutta kylläpä se taas kuluttaa nopeammin akun. Ei viittisi kuitenkaan tuota 92A akkua ostella muutaman vuoden välein.
Kyllähän tuo akku kun on lähes uusi kestäs varmasti lyhemmälläkin ajolla webaston käytön mutta kylläpä se taas kuluttaa nopeammin akun. Ei viittisi kuitenkaan tuota 92A akkua ostella muutaman vuoden välein.
http://www.defa.com/doc/700/760.pdf Kyllä ainakin defan sivujen kautta löysin että olisi mahdollista laittaa tuohon minun auton moottorityyppiin.
Lainataan tätä ketjua, kun on uusin.
Ongelma on siis letkulämmitin, tai sen puute. Autooni Seat Altea ei tarjota muuta kuin tuota säteilylämmitintä. Samalla moottorilla on myös mm. Golf V, siis BKD.
Kaikki vastaukset tuon osalta ovat olleet negatiivisia, ei kuulemma käy Golffin lämmitin Alteaan :(
Kertokaapa joku onko noissa oikeasti sellainen ero ettei sovi letkulämmitin ? Samalla moottorilla siis löytyy Calixilta ja Defalta Audiin ja Volkkariin, muttei Seattiin.
Kiitoksia.....
Ongelma on siis letkulämmitin, tai sen puute. Autooni Seat Altea ei tarjota muuta kuin tuota säteilylämmitintä. Samalla moottorilla on myös mm. Golf V, siis BKD.
Kaikki vastaukset tuon osalta ovat olleet negatiivisia, ei kuulemma käy Golffin lämmitin Alteaan :(
Kertokaapa joku onko noissa oikeasti sellainen ero ettei sovi letkulämmitin ? Samalla moottorilla siis löytyy Calixilta ja Defalta Audiin ja Volkkariin, muttei Seattiin.
Kiitoksia.....
Ongelma on varmaan siinä ettei sopivaa paikkaa tuolle letkulämmittimelle ole. Se kun pitää asentaa siten että lämmittimen ylemmästä vesiliitännästä tuleva letku, josta kuuma neste purkautuu ylös, menee suoraan sylinteriryhmään eikä esim lämppärin kennoon tms. Tosin luulisi että BKD:ssä esim öljynlauduttajalta lähtevä letku menisi ryhmään. Itse miettinyt duunissa samaa asiaa männävuosina. Esim osaan 1.9TDI Passat manuaaleja (BXE) Defa tarjosi vain säteilylämmitintä kun taas 6v-DSG tarjottiin vesielementtiä, siinä se asennettiin DSG:n öljyn lauhduttimelta tulevaan paluuletkuun ja ylempi liitäntä siis ryhmään.
Toisaalta lämmitin ei saa olla myöskään liian lähellä lämpötunnistimia, voi mennä kylmäkäynnistys vaikeaksi jos lämmitin on päällä vain 10min-> tunnistin 70ast, lohko -3, karrikoidusti.
Tuossa viitosGolfiin tarkoitettu asennusohje Defan elementille 761, BKD ja manuaali:
http://www.defa.com/doc/700/761.pdf
Tuosta jos todetaan että Altean letkujen reititys on täsmälleen samoin kuin Golfissa ja lämpötunnistimet samoissa paikoissa niin miksi sitä ei voisi asentaa. Sama elementti on muuten Altea Freetrackissa, eikös sekin ole samalla BKD:llä ja 6v manuaali askina?
Toisaalta lämmitin ei saa olla myöskään liian lähellä lämpötunnistimia, voi mennä kylmäkäynnistys vaikeaksi jos lämmitin on päällä vain 10min-> tunnistin 70ast, lohko -3, karrikoidusti.
Tuossa viitosGolfiin tarkoitettu asennusohje Defan elementille 761, BKD ja manuaali:
http://www.defa.com/doc/700/761.pdf
Tuosta jos todetaan että Altean letkujen reititys on täsmälleen samoin kuin Golfissa ja lämpötunnistimet samoissa paikoissa niin miksi sitä ei voisi asentaa. Sama elementti on muuten Altea Freetrackissa, eikös sekin ole samalla BKD:llä ja 6v manuaali askina?
Sori heti mutta en lukenut ihan kaikkea mitä kirjoitettu.
Letkuläppärissä on ollut semmoista murhetta että moottorin ecu saa väärää tietoa.Ts.kylmäkäynnistyksen anturiarvot sekoittaa starttitapahtuman.
Tod. näk. sen takia moni valmistaja antaa säteilylämppärin ainoaksi vaihtoehdoksi, öljypohjaan.Tietysti poisluetaan alumiinilohkot(ne on yleensä mikroja). Poikkeuksia toki on.Tämä tosiaan lukematta kaikkea mitä olette kirjoittaneet.Sorry.
Letkuläppärissä on ollut semmoista murhetta että moottorin ecu saa väärää tietoa.Ts.kylmäkäynnistyksen anturiarvot sekoittaa starttitapahtuman.
Tod. näk. sen takia moni valmistaja antaa säteilylämppärin ainoaksi vaihtoehdoksi, öljypohjaan.Tietysti poisluetaan alumiinilohkot(ne on yleensä mikroja). Poikkeuksia toki on.Tämä tosiaan lukematta kaikkea mitä olette kirjoittaneet.Sorry.
Viimeksi muokannut rane_69, 18.10.2010 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on ollut DEFA 778 letkulämmitin Octaviassa pari talvea ongelmitta. Koneena BKD ja laatikkona DSG.Silloin ei ollut tarjolla pakettia Skodaan ja valitsin tämän paketin koska Jetassa oli sama kone/laatikko paketti. Toimii paljon paremmin kuin säteilylämmitin.
http://www.defa.com/doc/700/778.pdf
http://www.defa.com/doc/700/778.pdf
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa