Tällaista ongelmaa pukkaa (ei niin järin kokeneelle dieselin raplaajalle)...
Kiessi on T4 vm -91, 2,0 bensa, johon joskus tehty koneenvaihto 1.9 TD koneeksi (ABL, 1997). Koneesta napsahti laturin/vesipumpun hihna, sähköt rakenneltu niin ihmeellisesti, ettei edes latauksen merkkivalo syttynyt... konehan tietty keitti kunnolla ja kansipahvi paloi. Teki siis mm. roimat paineet jäähdytysjärjestelmään. Vaihdoin itse kansipahvin, nokkahihnan ja kiristimen, ot:n hihnan sekä tietty katkennen laturin hihnan. Kansi on suora, eikä siinä ole muuta kuin "normaalit" pikku halkeamat venttiilin väleissä.
Kokosin koneen ja kiinnitin jakohihnan merkit kohdillaan (vauhtipyörän YKK-merkki, nokka-akselin päädyn lovi ja ruikutuspumpun merkki) . Nyt kuitenkin, kun saan koneen käyntiin, niin kone käy h*lvetin huonosti ja puskee heti valkoista savua. Käynnissä pysyy vaan kaasua polkemalla....
Mikä vialla? Onko pumpun ajoitukset totaalisesti poskellaan? Onhan ABL:n ruiskun hihnapyörän ajoituslovi se lovi pyörän sisäkehällä ja vastaava reikä pumpun rungossa?
Ideoita mistä päästä lähteä selvittelemään? Kiitos etukäteen...
1,9 TD ABL ongelmia kansipahvin vaihdon jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
Eikös siinä pitäisi pumpun ajoituksia katsoo mittakellon kanssa kohdalleen.
Se kun ei dieseleissä riitä, että merkit on kohdallaan.
Tuolla juttua aiheesta niin pääsee jyvälle:
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/ja ... joitus.php
En tiedä onko tuo 1.9 kone/pumppu täsmälleen samanlainen, mutta periaate käsittääkseni samaa rataa...
Se kun ei dieseleissä riitä, että merkit on kohdallaan.
Tuolla juttua aiheesta niin pääsee jyvälle:
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/ja ... joitus.php
En tiedä onko tuo 1.9 kone/pumppu täsmälleen samanlainen, mutta periaate käsittääkseni samaa rataa...
Jep... Oletin, ettei olisi tarvinnut kun lykätä remmiltä merkit kohdalleen. Pumpulle kun ei tehty tuossa kannentiivisteen vaihdon yhteydessä mitään... Ihmetytti vaan, että miten poskelleen ne on voineet oikein mennä?
Pitänee siis tsekata mittakellon kanssa, et onko ne pumpun ajoitukset siellä päinkään...
Pitänee siis tsekata mittakellon kanssa, et onko ne pumpun ajoitukset siellä päinkään...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa