On ollut sellaista vikaa viime talvena, että Vento lähtee millä tahansa pakkasella käyntiin, mutta jos ensimmäisen 5 minuutin aikana painaa kaasua, saa kone ilmaa ja sammuu. Sitten pitää ilmata konetta niin kauan, että akku on aivan äärirajoilla.
Talvi taas lähestyy. On epäilty diisselipumpun tiivisteitä, niitä en ole vielä kuitenkaan osannut alkaa vaihtamaan.
Joku taas epäili paluuletkujen tiiviyttä. Se kuulostaa siltä, että jopa minä saattaisin osata vaihtaa, eikä kuulosta kalliilta. Mitä mieltä on yleisön edustajat, voisiko vika olla myös näissä paluuletkuissa? Ohjeita vaihtoon?
Edit: Mistä noita letkuja ja tiivisteitä saa, motonetin nettisivuilta en hoksannut?
1,9 TD paluuletkujen vaihto?
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllähän tuohon touhuun pystyy kuka tahansa jolla työkalu pysyy kädessä.
Harvemmin pumpun muut tiivisteet menee, mutta se kaasuakselin holkki lie kaikista kuluvin mekaanisissa pumpuissa. Tuonkin kyllä äkkiä erottaa märästä pumpun kannesta.
Mutta ne letkut.. Ensinnäkin kannattaa hommata mk2 suodatin missä ei ole kuin kaksi nippaa. Molemmat kuuluvat tulolinjaan. Korvaat myös konehuoneesta alkuperäiset jäykät nylonilinjat polttoaineletkulla, niin mahdollisia vuotokohtia on huomattavasti vähemmän. Jos vielä tuntuu että ilmoja vetää, niin tankin luona on myös n. 10cm liitospätkät polttoaineletkua. Harvoin näitä kukaan vaihtaa, joten voi ilmaa pian tuoltakin saada.
Kannattaa panostaa letkun laatuun. Motonetin muoviletkuja ei kannata edes miettiä, koska se on jo -20 asteessa niin kovaa että vääntämällä menee poikki.
Harvemmin pumpun muut tiivisteet menee, mutta se kaasuakselin holkki lie kaikista kuluvin mekaanisissa pumpuissa. Tuonkin kyllä äkkiä erottaa märästä pumpun kannesta.
Mutta ne letkut.. Ensinnäkin kannattaa hommata mk2 suodatin missä ei ole kuin kaksi nippaa. Molemmat kuuluvat tulolinjaan. Korvaat myös konehuoneesta alkuperäiset jäykät nylonilinjat polttoaineletkulla, niin mahdollisia vuotokohtia on huomattavasti vähemmän. Jos vielä tuntuu että ilmoja vetää, niin tankin luona on myös n. 10cm liitospätkät polttoaineletkua. Harvoin näitä kukaan vaihtaa, joten voi ilmaa pian tuoltakin saada.
Kannattaa panostaa letkun laatuun. Motonetin muoviletkuja ei kannata edes miettiä, koska se on jo -20 asteessa niin kovaa että vääntämällä menee poikki.
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa