Miten siirtyä longlifestä normaaliin huoltoväliin?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Baldie
-
Viestit: 8
Liittynyt: 17.2.2009 9:38

Miten siirtyä longlifestä normaaliin huoltoväliin?

ViestiKirjoittaja Baldie » 8.8.2010 9:18

Ostin 256tkm ajetun -04 TDI Touranin, joka on huollettu LL-periaatteen mukaisesti. Nähdäkseni olisi jopa järkevää siirtyä normaaliin öljynvaihtoväliin. Saatavilla vaikuttaisi olevan kovin ristiriitaista tietoa siitä, onko järkevää suorittaa ensin Forte-huuhtelu vai ei jne. Voisiko joku perustella typerälle "oikeaoppisen" toiminnan?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.8.2010 11:42

ei kunnon huuhtelusta ainakaan haittaa ole ;)

Baldie
-
Viestit: 8
Liittynyt: 17.2.2009 9:38

ViestiKirjoittaja Baldie » 8.8.2010 11:52

Mites nämä "tee vaan Forte-huuhtelu ja sen jälkeen uusit nostajat 700€:llä" kommentit?

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 8.8.2010 11:56

En kyllä usko että se forte niitä nostajia hajottaisi? En oo koskaan kyllä nähnyt tai kenelläkään ei oo ollut faktaa, että forte olis hajottanut mitään. Onhan se tavallaan mahdollista, mut en kuitenkaan usko. Liottaa sen paskan kuitenkin. Aina vaan "kaverilta" hajos kun kokeili fortea, yea right.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 8.8.2010 12:32

Skodan 1.9TDI motilla takana 318tkm longlife ajua, sen jälkeen Forte-huuhtelu ja Diamond Diesel sisään. Oli tuota tosin huuhdeltu aikaisemminkin.

Kohta 3000km ajettu, moottorin ääni pehmeämpi eikä ole syönyt öljyä. Ei siis toistaiseksi mitään ongelmia ole ollut, toisen kerran uudet öljyt tulee ennen talvea varmuuden vuoksi. Sen jäkeen mennään sitten se 10000km ainakin kerrallaan.

Baldie
-
Viestit: 8
Liittynyt: 17.2.2009 9:38

ViestiKirjoittaja Baldie » 8.8.2010 12:35

Ok. Ilmeisesti siis nuo ekat ölpät huuhtelun jälkeen kannattaa jättää "pesuöljyiksi", ts. vaihtaa suht ripeesti..

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 9.8.2010 10:22

Jos nyt vaan kärsivällisyys kestää niin huuhtele konetta vaikka diamond diiselillä pari kolme kertaa ennen tuota fortea. Kyllä niitä löytyy sekä tältä että muilta foorumeilta ihan todellisia tarinoita kun forten jälkeen on kampuran laakerit tai turbo leikanneet kiinni kauhean jökkiksen takia. Ja osa tapauksista ei ole ollut edes LL vaihtovälillä. Kyllä meinaan noilla kilsoilla LL vaihtovälillä tuo kone on niin täynnä lietettä ja shaissee et en ainakaan itse uskaltais heti fortea laittaa. Itse siis huuhtelisin kunnolla puhtailla öljyillä ja sitten forte, joka muuten kyllä tekee koneelle hyvää. Toki varmasti on myös lukuisia tapauksia ettei mitään ole käynyt, mut itse en ottais riskiä.

Baldie
-
Viestit: 8
Liittynyt: 17.2.2009 9:38

ViestiKirjoittaja Baldie » 9.8.2010 10:53

Vähän tuohon suuntaan aloin kallistua myös itse. Sinällään tuskin öljyn vaihtaminen LL: stä normi 505.01: n (juurikin Diamond Dieseliä meinasin) ei varmasti konetta hajota. Jos sillä ajelee vaikka pari kertaa 5000km: n vaihtovälillä ja sitten heittää Forten kehiin, niin voisi olla viksumpaa.

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 9.8.2010 22:14

Ja miksi tuo forte tuohon väliin pitäisi laittaa . Ei muuta kuin normi öljyt sisään ja kovaa ajoa . Vaihtaa vaikka eka kerralla vähän aikaisemmin öljyt . Itse siirryin 300tkm hujakoilla normi öljyyn (mitä nyt synteettistä sattuu mukaan tarttumaan) ja öljyt vaihtuu nykyään noin 15tkm välein ja suodatin 30tkm . 150tkm nyt menty eikä mitään ole tapahtunut ja mitäpä nyt olis pitänyt tapahtua ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa