AGR kone vikatilaan, apuja vikakoodien kanssa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

AGR kone vikatilaan, apuja vikakoodien kanssa?

ViestiKirjoittaja hattumies » 27.7.2010 14:37

Eli turbo vaihdettiin 17/20 malliseksi, sen jälkeen alkanut ajettaessa heittää autoa vikatilaan. EVRY on silloin tällöin käytössä, mutta myös muulloin pätkäisee vikatilaan.

Vikakoodit luin ja sain seuraavaa:

4 Faults Found:
17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached
P1562 - 35-10 - - - Intermittent
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent
17969 - Quantity Adjuster (N146): Control Deviation
P1561 - 35-10 - - - Intermittent
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
Readiness: N/A

Mitä nuo mahtanee tarkoittaa? Onko tuo Quantity Ajduster upper limit että ahdot nousee liian korkeaksi jolloin pätkäisee? N75? autossa on vielä vakio MAP. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 27.7.2010 16:21

Googlailin hieman ja sain tulokseksi että tuo 17970 ja 69 tarkoittaa joitakin pumpun koodeja, katselin sitten pumpun ennakkoa ja näytti olevan liki 80 arvo. Suositus ilmeisesti olis n. 50?

Johtuneeko tuosta että syöttö liikaa ennakolla?

Ilmeisesti itse onnistuu säätää mutta on tarkkaa hommaa...

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 27.7.2010 16:32

Evrystä johtuu nuo quantity adjuster koodit, ja tuo Charge Pressure: Control Deviation tulee siitä että ahdot joko ovat yli tai alle pyydetyn. Vakio-ohjelmalla ja isommalla turbolla ei ali-ahto ole mikään kovin yllättävä juttu. Jos taas yliahtaa niin N75 todennäköisesti sökö. Tai letkut kytketty väärin ;)

Tuo Generator koodi on lauturin signaalipiuhan häiriö. Luultavasti johto hiertynyt poikki johtosarjan sisällä. Seuraa laturilta lähteviä ohuita johtoja ja vika löytyy todennäköisesti helposti.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 27.7.2010 16:32

Ennakothan tuossa on ihan kohdallaan. Yläviivan nurkilla siinä kuvaajassa.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 27.7.2010 16:43

Juu no nollasin koodit ja kävin lenkin ajamssa, evryllä ja ilman ajelin, säädin IQ ennen ajoon lähtöä 2.5 -> 3.2 kun tuo evry muutenkin sitä laskee, sain savutuksen kuriin, tai siis paremmin säädettäviin evryllä. Muut vikakoodit eivät uusiutuneet muutakuin tuo 17970. Ilmeisesti siis evryn vuoksi.

Ennakko on jonkin verran sen ylärajan yli, ilmeisesti tuollainen 78 ei vielä haittaa. Vaikuttaako kulutukseen? itse laskenut nyt rauhallisellakin ajolla sellaisia 5 litran kulutuksia, eihän tuo kyllä hirveitä vielä ole.

Kiitos vastauksista!

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 27.7.2010 16:45

Niin ja tuo aliahto johtuu siis vakio-ohjelmasta kun on isompi ahdin? Ilmankos mittarikin näyttää karvan verran ali nollan, luulin aluksi sitä mittarin viaksi kun ei ole mikään kallis mittari.

Äkkiä siis suuttimien ja ohjelman vaihtoon..

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 27.7.2010 20:48

Siis näyttääkö se sinulla tyhjäkäynnillä alta nollaa? Jos näyttää samaa sammuksissa vika on mittarissa, jos taas näyttää enemmän on joku paikka imupuolella tukossa. Putsari tai mallista riippuen myös imusnorkkelissa oleva oravaverkko voi olla tukossa.

Tuo aliahtaminen tapahtuu vain kuormitettuna, silloin kun ohjelma pyytää tiettyä ahtopainetta muttei saavuta sitä tietyssä ajassa. Tai jos alitus on merkittävän suuruinen. Mikälaisia ahtoja tuolla mittarilla todennettuna tuo nyt ahtaa?

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 27.7.2010 21:14

Joo my bad, mittarissa se on kun näyttää sammuksissakin viisarin verran alle. Muutenkin alkanut temppuilemaan. Täytyy maajohto tarkistaa kun valot siinä välkkyy ku missä amerikkalaisessa joulukuusessa.

Ahdot käy maksimissaan siellä 1,4 mittarin mukaan ja jos ylittää ni heittää moottori vikatilaan kun on se pienempi map vielä..

Mittari siis toimii mutta näyttää väärin. Noh, uusi onneksi odottaa postissa, jos autogaugen mittari toimis vähän paremmin.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 27.7.2010 21:46

Eikös tuo jo kerro että siellä on ahtojen ohjauksessa nyt vika jos vakio-ohelmalla tulee puoli kiloa liikaa ahtoja? N75 ja letkut tarkistukseen että onko kaikki kunnossa.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 27.7.2010 22:12

Kuinka puoli kiloa liikaa?
Vakio ohjelmalla ilman evryä ahdot nousee maks. 0,3-0,4, Evry päällä nousee tuonne 1bar paremmalle puolelle, piikittää 1,4.

Samoja tuloksia vag-comilla Fin-Turbolla asennuksen jälkeisellä koeajolla, eikä sillon ollut tuollaisesta puhetta.

Eikö vakio-ohjelmalla pitäisi ahtojen sitten yli 1 bar nousta millään keinolla?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 27.7.2010 22:17

Nousee ne piikkinä lisäsyötöllä yli kiloon mutta kyllä niiden silti pitäisi tasaantua lähelle pyydettyä 0.9bar. Tuolla isommalla turbolla varsinkin pitäisi pysyä hyvin kontrollissa nuo yliahtamiset.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 27.7.2010 22:25

Joo ei ne pysykään yli 1bar, käväisee vain. Eli vissiin toimii melko normaalisti. Kokeillu säätää evryäkin niin aina vähän eri tavalla käyttäytyy, mutta pääpiirteissään noin. Ei tuossa minun mielestä mitään vikaa ahtojen kanssa ole.

Mutta kysynpä vielä sen, että nyt kun vaihtaa sen isomman map-anturin niin ilmeisesti sen ei pitäisi sitten vikatilaan konetta heittää vaikka ahdot piikittäisikin hieman korkeammalle?

Toki vakio-ohjelma ei sitten 3000rpm jälkeen anna enempää ahtoja mutta ei pitäisi enää vikatilaan mennä? ohjelma tulossa elokuussa kunhan saa muuton alta pois niin korjaantuu moiset ongelmat toivottavasti.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 28.7.2010 6:29

Tuo anturin vaihto ilman kalibraatiota nostaa ecun näkemään ahtopainetta kautta linjan. muistaakseni 1.3bar nurkille nousee pelkällä anturin vaihdolla. Vikatilat ei välttämättä poistu, ja joissain ecumalleissa tulee vikatila jo käynnistäessä välillä kun anturin näyttämä on niin paljon alle ilmakehän paineen.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 28.7.2010 13:29

Eikös kannattaisi se ohjelma nyt jo vaihtaa niin saat jotain hyötyäkin siitä ahtimen vaihdosta ja voit jättää evrynappulat rauhaan :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa