6-vaihteinen laatikko halvaantumassa! Apuva tarvittas!!
Valvoja: ffp jäsenet
6-vaihteinen laatikko halvaantumassa! Apuva tarvittas!!
Eli Passatista ois näemmä laatikko menossa (aj.219tkm). Pitää vedättäessä ääntä kaikilla vaihteilla (kahisee/ujeltaa) sekä moottorijarrutuksessa. Vaihdekeppi heiluu edes takas riippuen onko veto päällä vai jarrutus. Oisko kellää vinkkiä mistä sais suht edullisen lootan tilalle? pari linkkiä tiedossa, mutta kaikki vinkit huomioidaan :)
Viimeksi muokannut M1k4, 30.7.2010 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
auto on -04 passatti (kone pitkittäin) ...ei kukaan vedä piuhoja sitä kautta ja siks toisekseen ite laitoin kyseisen piuhan. Luulen et pääakselin laakerit on kaput ja tätä menoo mänöö peräki..ei maha hirveesti tykätä irronneesta metallista.Kahisee aina paitsi ku kytkín on pohjassa. Onko joku laakeroinu mokoman askin ja mitä on tullu kustantamaan?
Nämä volkkarin lootat on tarkoitettu ajettavaksi ikuisesti tehtaan öljyillä. Jokainen voi itse päätellä, kuinka kannattavaa moinen toiminta on? Omista golffeista kun olen öljyt vaihtanut, niin melkoisesti on tullut messinkiä öljyn mukana.
e. Olet kuitenkin öljyt vaihtanut, niin neuvoisin myös katsomaan vaihdevivuston, onko siellä sanomista? (tarkasta nyt vielä että lootassa on öljyä riittävästi, saattaa joku stefa kusta sen pihalle.)
e. Olet kuitenkin öljyt vaihtanut, niin neuvoisin myös katsomaan vaihdevivuston, onko siellä sanomista? (tarkasta nyt vielä että lootassa on öljyä riittävästi, saattaa joku stefa kusta sen pihalle.)
Viimeksi muokannut mmak, 25.7.2010 4:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mulla on ujeltanu laatikko alh koneisessa seatissa tietyillä kierroksillä vedättäessä nelosella jo 155tkm eikä oo muuttunu mihinkään. jos joka vaihteella ääntää ja moottori jarrutuksessa niin loota vaihtoon, mulla aikoinaan meni japsista pää akselilta laakerit niin hakkas samalla kytkimen entiseksi.
Omassa 3BG Passatissa kuuluu vieno ujellus moottoritienopeuksilla ~130km/h olipa sitten vitonen tai kutonen silmässä. Vauhdin kasvaessa ääni kovenee ja 150km/h häviää...Ilmastoinnilla ei ole merkitystä ääneen.
Kone AVF+6v manuaali. Jakohihna vaihdettu 100tkm vaikka vaihtoväli 120tkm, mutta kun myyjän sain peloteltua niin vaihtoi kaupantekijäisiksi.
Muita hihnoja ei sitten yllättäen vaihdettukaan.
Kilsoja takana 119tkm eli 120tkm hoidatus edessä. Samalla ajattelin vaihdattaa askiin öljyt ja moniurahihnat+kiristimet. Vaihdekeppi heilahtelee vedon/moottorijarrutuksen mukaan, mutta syyttäisin tästä kuoleentuneita moottorin/vaihteiston tukikumeja.
Onko kokemuksia Ilmavirtojen tai huonojen hihnojen aiheuttamista vihellyksistä tms. kun ei millään haluttais murehtia laatikkoviasta näin kesäloman kynnyksellä...
Kone AVF+6v manuaali. Jakohihna vaihdettu 100tkm vaikka vaihtoväli 120tkm, mutta kun myyjän sain peloteltua niin vaihtoi kaupantekijäisiksi.
Muita hihnoja ei sitten yllättäen vaihdettukaan.
Kilsoja takana 119tkm eli 120tkm hoidatus edessä. Samalla ajattelin vaihdattaa askiin öljyt ja moniurahihnat+kiristimet. Vaihdekeppi heilahtelee vedon/moottorijarrutuksen mukaan, mutta syyttäisin tästä kuoleentuneita moottorin/vaihteiston tukikumeja.
Onko kokemuksia Ilmavirtojen tai huonojen hihnojen aiheuttamista vihellyksistä tms. kun ei millään haluttais murehtia laatikkoviasta näin kesäloman kynnyksellä...
mihin laatiikon tyyppi nro. on laitettu? Huoltokirjassa oli liuta numeroita ja kirjaimia..ei noista ota selkoo mikä tarkottaa mitä ja mihin se on merkattu laatikkoon. Onko 6-vaihteisia laatikoita pitkittäsiin montaki eri sorttia? ois yks laatikko tiedossa laatikon kylestä löytyy valettuna AEK-Z8 Getrag ja päältä lätkästä, 3510, 815.0.0007.03 ja 01E300047K mitähä nämä meinaa? nii ja näitähä saa pahimmillaan uusia 100:n tonnin välein :(
Kävin tänään lähimmällä marmoritiskillä (Laakkonen Lahti) hakemassa jarrusatulan pultit ja samalla kyselin vähän vaihteistoöljyistä. Huoltoneuvoja sanoi, että heillä ei ole mitään erityistä VW-luokiteltua öljyä manuaalilaatikoihin. Kovasti kehui Redlinen öljyjä, mutta sanoi että tulee vanhemmissa/paljon ajetuissa lootissa herkästi stefoista ulos.
Sanoi vaan että jos haluat vaihtaa, niin pistä API GL5 75w90 öljyjä. Heillä vaihdettuna öljy maksaa 33€/l ja menekki 6v laatikkoon on 2,4l. Joissakin laatikoissa tarvitaan joku VW luokitus kuulemma "liukkauden" vuoksi.
Teboilin GL5 75w90 täys synteettinen maksaa 9,90€/l, Mobilin 17,90€/l ja Redline 16,90€/0,94l
Täytyy kyllä kehua ko. liikkeen palvelua, sillä aina olen saanut asiallista neuvontaa, vaikka välillä olen pelkästään ollut kyselemässä tiskin takana.
Sanoi vaan että jos haluat vaihtaa, niin pistä API GL5 75w90 öljyjä. Heillä vaihdettuna öljy maksaa 33€/l ja menekki 6v laatikkoon on 2,4l. Joissakin laatikoissa tarvitaan joku VW luokitus kuulemma "liukkauden" vuoksi.
Teboilin GL5 75w90 täys synteettinen maksaa 9,90€/l, Mobilin 17,90€/l ja Redline 16,90€/0,94l
Täytyy kyllä kehua ko. liikkeen palvelua, sillä aina olen saanut asiallista neuvontaa, vaikka välillä olen pelkästään ollut kyselemässä tiskin takana.
Mä oon ajellu castrolin öljyillä en muista tarkalleen millä... :D On norjaa 30 asteen pakkasillakin mutta 20e litrahintaan saa ollakkin... Kyllä uskaltaa kunnon öljyillä päästellä sen 50tkm. 140tkm oli mittarissa ku ostin auton ja laskin laatikosta sen ikuisesti kestävän öljyn pois ni oli melkosta kuraa ja haiskin iha paskalta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”