Vento 1.9td laatikko ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Vento 1.9td laatikko ongelma
Eli ois tämmönen ongelma kun vaihdoin kytkimen ventoon mutta siltikään ei mene vaihteet kunnolla päälle. Kun kytkintä aloin vaihtamaan niin oli se pohjimmainen levy mihin se tappi akselista tulee niin painanut reiän siihen levyyn... syytä en saanut selville että miksi mutta uudet osat paikalleen ja siltikään vaihteet ei mene kunnolla päälle. Oisko viisaammilla tietoa että mistä vois mahollisesti johtua?
Se laatikosta tuleva tappi joka irroittaa kytkimen hiertää sen reiän siihen levyyn. Vakiovika kun sitä levyä ei vaihdeta kytkimenvaihdon yhteydessä.
Katso onko vivusto oikein ja laatikko kunnolla lohkossa kiinni. Itsellä oli jäänyt metallinen vesiletku lohkon ja laatikon väliin, silloin ei kytkin irroittanut kunnolla eikä vaihteet toiminut. :)
Tietenkin itse laatikossa voi olla jotain häikkää. Synkrot rikki tjs.
Katso onko vivusto oikein ja laatikko kunnolla lohkossa kiinni. Itsellä oli jäänyt metallinen vesiletku lohkon ja laatikon väliin, silloin ei kytkin irroittanut kunnolla eikä vaihteet toiminut. :)
Tietenkin itse laatikossa voi olla jotain häikkää. Synkrot rikki tjs.
joo taitaa mennä sinne synkropuolelle tai ainaki syvemmälle laatikkoon se ongelma ku ei ole mitään ylimäärästä välissä ja kytkintäki aloin vainhtaan sen takia ko luulin että oli loppu mutta eipäs sekään sitte lopussa ollu ees. Eli vahvistaa kovasti epäilystä että laatikko alkaa antamaan periksi jostain
No ettei ole vikaa painelaakerin päässä? Ei muutako laatikon pää auki ja kattomaan onko missä kunnossa haarukka ja laakeri.
Itellä oli farkkugolfista joku Reijo-Remonttimies katkonu pois sen muovisen lukituslenkin. Otin vaijerin vaan pois väkisin, ja laitoin väkisin takasin. Toimi hyvin sen mitä auto itsellä oli. Ei hävinny kytkintuntuma yhtään mihinkään entisestään. Irrotti keskivaiheilla niinkuin kaikissa nuissa on minulla aina irrottanut.
Itellä oli farkkugolfista joku Reijo-Remonttimies katkonu pois sen muovisen lukituslenkin. Otin vaijerin vaan pois väkisin, ja laitoin väkisin takasin. Toimi hyvin sen mitä auto itsellä oli. Ei hävinny kytkintuntuma yhtään mihinkään entisestään. Irrotti keskivaiheilla niinkuin kaikissa nuissa on minulla aina irrottanut.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”