Caddy ei käynnisty kuumana (1,6 D '86)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

Caddy ei käynnisty kuumana (1,6 D '86)

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 4.7.2010 22:55

Kylmänä käynnistyy hyvin, mutta kuumana ei lähde käyntiin.
Pyörittää starttiakin aika hitaasti, eikä lähtenyt kun työntämällä käyntiin.

Mistä lähteä ratkomaan? Oisko niin väljä kone ettei lähde käyntiin vai joku anturi menny?

Mittaristossakaan ei toimi lämpömittari, mutta tälle on luultavasti oma anturinsa?

Apuja ja vinkkejä kaivataan.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.7.2010 11:27

Vanhat dieselit lähtee käyntiin kun saavat POLTTOAINETTA, sammutin solenoidin tarkistat tai vaihdat, niin lisäksi startin pitää pyörittää konetta reippaasti.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 5.7.2010 12:08

Timmillä akulla uutta testiä, jännite voi tippua jo liikaa nykysellä ja ei aukaise sammutinsolenoidia.

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 5.7.2010 13:11

Pyörittää starttiakin aika hitaasti

Minä lähtisin näistä liikkeelle.
-Akun kunto
-Akun kaapelit ja moottorin maadoitus
-Startin kunto

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 5.7.2010 21:28

Tänään kun vika taas ilmeni, nappasin hallin lattialta toisen akun (kunnosta ei tietoa, mutta virtaa oli 12V) caddyn akun kaveriks ja sit lähti käyntiin. Mutta yksin ei lähtenyt tällä toisellakaan akulla, tosin ei ole uusi sekään.

Minkä kokoinen akku pitäis olla diiselissä, omassa on kiinni 60A ?

Paljonko pitäis olla jännite startatessa?

Kun auto oli jäähtynyt muutaman tunnin niin ihan hyvin pamahti käyntiin.

Missä muuten tuo sammutinsolenoidi sijaitsee?

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 5.7.2010 21:34

Jos siellä on joku 1.6sen bensakoneen startti eikä siksi jaksa pyörittää.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.7.2010 21:43

http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm

Vähintään 12.4V pitää olla ja ladatussa hyvässä akussa 12.8V niin lähtee tuo kesällä sillä 60A akullakin käyntiin.

Tuossa kuvassa nestepään päällä näkyy hyvin solenoidi.

HondaCb
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.6.2008 21:13

toimii!

ViestiKirjoittaja HondaCb » 6.7.2010 15:21

Siellä kannen päässä on koppa jossa on hehkun lämpöanturi. Tarpeeks kuumana se ei hehkuta ollenkaan ja siksi ei harva pata innostu? Kun ottaa anturilta piuhan irti saa sen ohitettua ja hehkuttaa aina ja kauan.

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 8.7.2010 15:50

Päivitetäämpä tätä hieman. Toimivan startin vaihdoin toisesta caddystä, eikä parannusta.
Kokeilin myös 100A akkua ja silti ahistaa. Startatessa akun 12,5V tippuu n. 9V.
Testasin myös buusterilla joka antoi "start" asennossa reilu 14V ja startatessa tippui 10V.

Ongelma ei ole niin suuri jos starttaa heti sammutuksen jälkeen uudestaan, mutta jos antaa olla sammuksissa n. 5min niin sen jälkeen joutuu sahaamaan jo pidempään.
Käyntiin se lähtee joskus siis vähemmällä starttaamisella ja joskus saa vääntää ihan hullun lailla.

Maadoitusta tuossa mietiskelin, mutta ei vaikuttanut asiaan jos laitto lohkosta suoraan akun napaan apuvirtakaapelin tai koneesta lukkopeltiin.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 8.7.2010 19:33

Laturin kunto? Ota irti laturille menevä +johto, jos sinne hukkaa jännitettä startatessa, helppo pois sulkea vikalistalta, ilmoittele, niin annetaan lisää hyviä neuvoja :))

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 8.7.2010 19:50

Mulla kans omas kokeiltiin kaikkia ylläolevia, samaan vikaan.
Kävi sitten ilmi että kone oli harva :(, porattiin sitten 0,5mm ylikokoon.
"Onneksi" oli jossain vaiheessa mennyt myös jako pahasti sekaisin niin sai senkin takia teettää konerempan jossa meni männät ja venttiilit uusiksi. Eli koneen pitäis nyt sitten olla niinkuin uusi...

Oletkos muuten tsekannut että sulla on jako sekä koneessa että pumpussa VARMASTI kohdallaan? Mulla oli tuossa yllä olevassa tapauksessa sitten kunnolla sekaisin kun olivat männät saaneet kipeää. Mutta tekiskö vaikka hampaan verran sivussa oleva jako tuota?

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 8.7.2010 20:48

Pitääpä tsekata nuo myös. Mites tuon jaon kanssa? Käy kuitenkin tyhjäkäyntiä tasaisesti ja muutenkin Caddy kulkee tosi hyvin (tai siis niin hyvin kun vapari caddy voi kulkea).
Jos jako on sekaisin niin eikös sen pitäis vaikuttaa myös koneen käyntiin?

Voisko viallinen virtalukon pohja aiheuttaa moista?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 8.7.2010 21:25

Virtalukonpohjasta yleensä aloitetaan vikaa etsimään, ei jako pudota jännitettä!

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 8.7.2010 21:25

vähän OT mutta samoilla ongelmilla... : Traktori siis kyseessä....
..Kaikki mitä on vaihdettu tässä vaiheessa: akut, siirtopumppu, sammutinsolenoidi, virtalukko, startti(tehostartti). Ei vaan lähde mieluisasti lämpimänä käyntiin. Mäkistartista lähtee ihan ongelmitta käyntiin. Onkos Caddyssä jakajapumppu? ...tuossa em. "mörkössä" nimittäin on.... pumppuhuoltoon?

RedDiesel
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2008 18:56

ViestiKirjoittaja RedDiesel » 13.7.2010 21:49

Väljä pumppu oireilee=kuumana ei käyntiin, jos ei jostainsyystä halua pumppua korjata suuttimien avautumispaineiden lasku voi auttaa, (Ei kyllä yleensä järkevää)

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 25.7.2010 13:20

Täytyypä sitten miettiä pumpun viemistä huoltoon. Onko arvon raatilaisilla kokemusta mitä noin suurinpiirtein ruiskutuspumppujen huollot/korjaukset maksaa, mikä olis kohtuullisen edullinen ja hyvä paikka Treen lähiympäristössä?
Suuttimien avautumispaineilla ei lienee merkitystä tuohon käynnistyvyyteen? Ts. alhaiset avautumispaineet ilmenisi muina käyntihäiriöinä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 15 vierailijaa