VW golf iv 1.9tdi öljyvalo ongelmia

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mandariini_
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.11.2009 20:01

VW golf iv 1.9tdi öljyvalo ongelmia

ViestiKirjoittaja mandariini_ » 12.6.2010 11:30

No niin tuli ajettua öljypohja rikki ja kone kerkesi hieman käymään kuivana. Tästä syystä vaihdettiin alakerran laakerit ja öljypohja. Auto toimi hetken aikaa jonka jälkeen vaihdettiin turbo. Turbon vaihdon jälkeen meni muutama viikko jonka jälkeen öljyvalo syttyi kesken ajon palamaan. Sen seurauksena vaihdettiin öljynpaine anturit (2kpl) ja öljypumppu. Valo vilkkuu vielläkin n.1500-1900rpm/min. Piuhassa on käytetty ajossa ja ei ajossa. Ja mitään koodia ei anna. Valo ei syty kylmänä vaan kone pitää ajaa lämpimäksi. Valon saa sammumaan kun nostaa kierrokset 2000rpm/min. Yläpaine anturi kytkettynä maihin valo ei syty. Eikös yläpaine anturiin pitäisi toimia vasta 2000 kierroksen ylitettyä vai olenkos minä aivan väärässä.=? Ja yläpaine anturi on väriltään harmaa. Ja foorumia on selailtu ja ratkaisua ei oo löytynny. Apuja kaivattaisiin. Kiitoksia.

-Jakke

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 12.6.2010 11:45

Mittaa (mittauta) hyvä ihminen öljynpaineet. Ei tuommoista hommaa kannata arvailla.

mandariini_
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.11.2009 20:01

ViestiKirjoittaja mandariini_ » 12.6.2010 12:34

No niin onhan ne ölppäpaineet mitattu ja olihan ne ok. Mutta pitää laitella viellä uus painemittari paikoilleen...

-Jakke

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 12.6.2010 18:50

- Onhan uudet anturit alkuperäiset?

mandariini_
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.11.2009 20:01

ViestiKirjoittaja mandariini_ » 12.6.2010 20:43

Joo ne ei vissii oo alkuperäiset kun liikkeessä vaihtoivat. Mutta hankinta listalla on ne. Pitää koittaa saaha ens viikolla laitettua se painemittari ja se uus yläpaine anturi.

-Jakke

mandariini_
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.11.2009 20:01

ViestiKirjoittaja mandariini_ » 17.6.2010 16:49

No niin..
Ja vika taitaa olla nytten sitten korjattu. Eli edellinen yläpaine anturi oli väärä. Paine rajat oli 0,75-1,05 ja tuohon koneeseen oli nuo rajat 0,55-0,85.

-Jakke


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa