passatin vetonivel lähti irti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

passatin vetonivel lähti irti

ViestiKirjoittaja arppa87 » 4.6.2010 14:37

kävi tuossa pari päivää sitten semmonen juttu, että pamahti passatista vetonivelen sisäpäästä ne 6kpl kuusiokolo pultteja poikki. Voiko olla mahdollista että se vetonivel on vain niillä pulteilla kiinni? Tuntus vähän että eihän se voi kestää pelkästään niiden varassa. Auto on passat tdi vm.96.

AKN
-
Viestit: 39
Liittynyt: 19.6.2005 22:09

ViestiKirjoittaja AKN » 4.6.2010 14:57

Nillähän se on kiinni. uudet oikean kovuusluokan pultit paikoilleen ja kovaa ajoa.. zxn-kannalla olevia pitäis olla ne pultit...

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 4.6.2010 15:59

Ei ne poikki mee muutakuin jos ne on olu löysällä, mutta niillä se pelkästään kiinni on jaa kitka auttaa..

Eli joko ne on löystyny tai jätetty löysälle..

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 4.6.2010 16:33

no jos joku sinne on vaihtanut tarvike mallisen nivelen suojakumin, jonka mukana on tullut uudet kuusiokolopultit, niin en yhtään ihmettele jos noin käynyt.
Itselllä aivan vastaavanlaisesta kokemusta ja jälkeen päin selvis että kumen mukana tulleet pultit oli kovuudeltaan 4.8 pultit, eli suoraan sanottuna täyttä p@skaa. Mulla meni samassa rytäkässä vaihdelaatikon kuorikin sen vetarin siihen kerran lyötyä.
Ne oli ensin venyneet ja viimesellä katkenneet, yksikin pultti venynyt >10mm ennen katkeemista.
Tilalle tuli ostettau pultti kaupasta 12.9 kovuudella olevaa rautaa ja siellä ne edelleen on.

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

ViestiKirjoittaja arppa87 » 4.6.2010 16:55

kiitos vastauksista! :) joo tosiaan edellinen omista oli vaihtanu parivuotta sitten sen sisemmän nivelen siihen.. veikkaampa että se ois sitten jättäny ne pultit vähä löyhälle.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.6.2010 1:52

Kannattaa harkita tavis kuusiokannalla olevia. Mukavampi aukoa lenkkiavaimella auton alla jos on tarvis...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 5.6.2010 9:34

Oletko koskaan vaihtanut sisempää vetoniveltä, meinaan aika hintsusti on tilaa kuusiokannalle, saatikka työkalulle sitten enää.

"Virallinen" sisemmän vetarin pulttien avaistyökalu on sopiva XZN/kuusiokolohylsy yhdistettynä todella pitkään jatkovarteen (pari-kolme normaalisti pisimpää yhdistettynä toimii myös tottakai) ja pulttipyssy/räikkä vielä siihen viimeiseksi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.6.2010 17:13

Vanhemmista laitteista on tullut laitettua. Monissa mahtuu lenkkiavaimella vääntämään.

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

ViestiKirjoittaja arppa87 » 6.6.2010 15:56

ei tuossa passatissa ainakaan oo tilaa tavalliselle kuusiokannalle.. tosiaan hyvä ku on tuo hylsy ja pitkä jatkovarsi siinä niin hyvi onnistuu :)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 6.6.2010 18:20

Älä käytä pulttipyssyä.Momentti häviää aukastaessa että kiinnittäessä.Laita pultit momentti-avaimella kiinni ristiin kiristäen.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 7.6.2010 18:53

Nyt en käsittänyt, tottakai on hyvä kiristää momenttiavaimella, mutta mihin se momentti häviää pulttipyssyä käyttämällä?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 7.6.2010 19:49

Sorry epäselvä selitys.Tarkoitan siinä kun jatkoja joudut käyttämään niin momentti muuttuu nivelien ollessa löysiä että kulmamuutoksiin.
No joo multa tyhmä kommentti.sorry.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 7.6.2010 21:05

Aah, toi selvensi. Itte vedän pyssyllä irti ja takaisin laitettaessa lähellle, viimeinen sivallus sitten luonnollisesti momenttiavaimella.

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

ViestiKirjoittaja arppa87 » 7.6.2010 21:15

nyt on uus tarvike nivel paikallaan.. näytti valmiiksi olevan 12,9 kovuudella ne pultit, mutta tiiäppä niistä sitten. vois varalta käyä iha kunnon pulttiliikkeestä hakkee pultit ja vaihella ne sinne :)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 7.6.2010 21:20

kyllä ne pultit kestää kun vertaa vaikka jonkun hipo v8 :n vetolevyn pultteja että määrää.
Ja voimaa voi olla tonni.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa