VNT-ahtimen irroituksessa turbolle menevä öljyputki on kohtalaisen jumissa, joten putki ei taida ehjänä irrota. Onnistuuko öljyputki teettää jossain putkiliikkeessä oikeanlaisine liittimineen vai pitääkö turvautua marmoritiskin tavaraan?
Jääkö moottorin öljypinta ylemmäksi kuin tuo öljyn paluuputken pää, kun paluuputki otetaan tuosta laipasta irti? Ts. oletteko suorittaneet turbon irrotuksen yhteydessä öljynvaihdon?
Turbon öljyputket, Bora ALH
Valvoja: ffp jäsenet
Tuosta putken uusimisesta mainitaan myös tuossa pdf-ohjeessa: http://pics.tdiclub.com/data/500/Drivbiwire_VNT_repair_procedure_small.pdf
taitaa pitää putki vaihtaa sen takia että jos sielä on paskaa, lähtee liikkeelle niin ahdin rikki. itse vetäsin aikoinaan tuon putken poikki noin 30cm turbolta ja sitten lähti irti loppupätkä. sitten vaan hydrauliikka liikkeestä sopiva helmiliitin jolla nuo putket yhdistin. Ja sitten noin jos tekee niin putkiin ei saa jäädä metallihilua katkaisusta johtuen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa