Vikakoodi listaan APUA!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jarzki88
-
Viestit: 24
Liittynyt: 17.6.2008 0:37

Vikakoodi listaan APUA!

ViestiKirjoittaja jarzki88 » 27.5.2010 0:23

eli luettiin autosta viat, -99 bora 1.9tdi 66kw AGR?

Kiihdyttäessä normaalilla kaasulla 2vaihteelta ylös päin, joka vaihteella ilmenee samanlainen vika. aluksi ahtaa normaalisti ja n.2100-3000rpm välissä auto kiihtyy nykimättä mutta ei tunnu ahtavan ollenkaan. jos kiihdyttää kaasu pohjassa ettei kierrokset laske alle 3000rpm vaihtaessa, niin kulkee todella hyvin.

edellinen omistaja ei tiennyt autoista mitään, mutta kertoi että olisi autoon vaihdettu isommat suuttimet ja jotain olisi säädetty... ahto mittarissa näkyy pientä ahtojen heittelyä
tuolla 2000-3000rpm kohdalla. yleensä ahdot pysyy 0,8-1.0bar tienoilla.


VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 038 906 018 BL
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G100SG 2128
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
5 Faults Found:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
01282 - Intake Manifold Flap change-over Valve (N239)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent
18025 - Glow Plug Pre-Heat Indicator (K29): Open or Short to Ground
P1617 - 35-00 - -
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-00 - -

Eli kaipaisin yllä oleviin vikoihin ratkaisuja, vinkkejä missä vika/ osa mahdollisesti sijaitsee yms.

kiitos kaikille etukäteen!

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 27.5.2010 8:30

Itse alkaisin vikaa ratkomaan seuraavasti.
- Vikamuistin tyhjennys
- Koeajo
- Vikakoodien luku
- Jos koodeja ilmestynyt edelleen maffista tai N75 niin loggaamaan ahtoja ja maf arvoja rosstechin sivujen ohjeiden mukaan
- Jos ahdot ja/tai maffiarvot eivät käyttäydy kuten olettaa sopii niin konehuoneessa olevien pienten alipaineletkujen tarkastus ja uusinta tarpeen mukaan ja lisää loggausta jos edelleen arvot persiillään niin sähköpostiohjelma auki ja slamitin pojille tilausta maffista ja/tai n75:sta (
- Osia odotellessa EGR:n disablointi ja imusarjan puhdistus.
- Uusien osien saapuessa lyödään ne kiinni ja testataan toimiiko auto
- Todetaan että ei, juodaan suruun kun tuli taas uskottua mutuilua ffp:llä :)

jarzki88
-
Viestit: 24
Liittynyt: 17.6.2008 0:37

ViestiKirjoittaja jarzki88 » 28.5.2010 9:53

Eilen luettiin uudestaan vikakoodit ja ilmoitti nämä uudestaan.

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
01282 - Intake Manifold Flap change-over Valve (N239)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

käytiin ajamassa nollauksen jälkeen vag.comi kiinni autossa ja ilmamassamittarin arvot kyllä nousivat mutta en tiedä olivatko arvot oikeita. ja ei ilmoittanut mitään vikoja ajon aikana.

sitten irroitin ahto putken EGR vierestä ja yllätykseski oli aivan öljyssä.
ja käynnistäessä tussahtaa pakokaasua jostakin putken alkupäästä ja katin jälkeen.

jmatonen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 26.5.2010 9:44

ViestiKirjoittaja jmatonen » 28.5.2010 10:05

Maffin pyyntiarvo (specified) pitäis olla 850 ja toteutunut (actual) yli tonnin täyskiihdytyksellä. Mutta toi vikakoodi kertoo, että kunnossa se ei ole. Tästä eteenpäin noilla Dr_ink:in ohjeilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa