vw golf 1,6td ic vm 85
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf 1,6td ic vm 85
joo tänään pysäytti poliisit ja sanovat et pelti auki,ja kahtovat rekisteriotetta ja konehuonetta samaanaikaan, "eihän tätä välijäähdytintä ole muutoskatsastettu" joo ei ole koska menen lauantaina sen kanssa penkkiin ottamaan paperit et saan muutoskatsastettua välärille! laittovat rek otteeseen merkinnän et turbo apulaitteineen muutoskatsastettava 2vko kuluessa. MUTTA MIKS TUO TURBO PITÄÄ MUUTOSKATSASTAA KOSKA SE SILMUKKA ON OLLU SIINÄ AINA JA KATASTUSMIEHET EI OLE SANONU MITÄÄN! muutoskatsastan vaan välärille sen 0.5 bar ahoilla? turbo on ollu uudesta asti autossa! mut rek.otteessa ei lue muutakun et cl diesel?
Välijäähdyttimen vaihto/asennus rinnastetaan moottorin vaihtoon, kuten myös turbon vaihto tai asennus. Eikö ole sama mitä siinä otteessa nyt lukee? Dynolappu ja laaja muutoskatsastus kuitenkin pitää suorittaa jos noudatetaan säädöksiä.
Tosin puhumalla tuon melko varmasti saa ja tehoksi 80hp. Varmaan silti ottavat hinnan laajasta muutoskatsastuksesta.
Tosin puhumalla tuon melko varmasti saa ja tehoksi 80hp. Varmaan silti ottavat hinnan laajasta muutoskatsastuksesta.
jos noudatetaan säädöksiä
Autoharrastushan stoppais seinään jos jokasen pilkun mukaan mentäis. Suomi on niin hieno maa näitten vanhojen autojen puuhailujen kanssa että takerrutaan joka pikku nippeliin. Tommosessa vanhassa diisselissä varmaan välijäähyn kanssa samat tehot kun uutena tehtaalta tullessaan. Säännösten mukaanhan jos mentäis niin esim iskarien vaihto pitäis ilmottaa ja ottaa siitä prosentti otteeseen ja kansihan on vaihdettu moneen autoon että siitäkin tulis prosentteja.
Näissä diisseleissä hauska juttu tosiaan otteessa kun ei lue että on turbo ja tietämätön tinanappi kun tulee auton penkomaan niin siitähän se saa hyvän syyn ottaa kilvet pois.
nall3 mites ku sehän näkyy siellä trafilla et turbo muutoskatastettava 2vko sisään? auttaako oikeesti et se häviää? ja sit laput ja konttorille? millä paineilla suosittelette että laput otetaan konttorille? eikös se 20% saa se teho nousta? onko se sillein et se otetaan siitä 1,6td tehokkaammasta malliversiosta se 20% AUTTAKAA lauantaina on jo penkki;D
Sehän nyt on ihan sama asia muutoskatsastaako sinne pelkän coolerin vai turbon ja coolerin.
Tehot pitää olla samat tai alle kuin vertailumoottorin, +20% tulee vasta mallisarjan tehokkaimmasta (G60). Tästä kyllä on monia tulkintoja konttorien välillä, mutta pykälien mukaan viilaten noin. Eli säädät penkissä syötöt niin että tulee paperille 80hv tai hitusen alle.
Tehot pitää olla samat tai alle kuin vertailumoottorin, +20% tulee vasta mallisarjan tehokkaimmasta (G60). Tästä kyllä on monia tulkintoja konttorien välillä, mutta pykälien mukaan viilaten noin. Eli säädät penkissä syötöt niin että tulee paperille 80hv tai hitusen alle.
mites ku sehän näkyy siellä trafilla et turbo muutoskatastettava 2vko sisään
Sun rekisteriotteeseenhan poliisit kirjottanu sen oman näkemyksensä. Otat vaan sen dynolapun vaikka 6barilla jos se menee vaan sen 80hepan alle niin ei pitäis olla mitään ongelmaa.
Jollain konttoreilla ne kattoo sen 20% välimallin moottoreihinkin eikä siihen mallisarjan suurimpaan. Käy konttorilla kysymässä että oot tällästä projektia tekemässä mihin tulis turbo ja välijäähdytin että mitä vaatii muutoskatsastukseen ja esitä asia että eikö se mene 20% sisään niin kyllä ne kertoo mitä tarvii jne...
Aika pienestä kyllä valittivat. Uudesta asti kun on ollut turbo, niin puhumalla tuon coolerin olisi saanut otteeseen monessa paikassa. Itsellä lukee otteessa tiedot turbon merkistä, valmistenumerosta, välijäähyn mitat millilleen ja ahtopaineet.
Dynolapussa luki ahtopaine 0.6bar, katsuri sanoi että piikittää 1.1bar ja otteeseen laittoi 0.8bar. Tiedä sitten millä kaavalla tuon tuloksen sai.
Itse olen yrittänyt saada kaikki muutokset otteeseen heti. Tuntuu tuo oma auto kiinnostavan tinanappeja suhteellisen paljon, vaikka ei edes ole mitään ihmeellistä.
Dynolapussa luki ahtopaine 0.6bar, katsuri sanoi että piikittää 1.1bar ja otteeseen laittoi 0.8bar. Tiedä sitten millä kaavalla tuon tuloksen sai.
Itse olen yrittänyt saada kaikki muutokset otteeseen heti. Tuntuu tuo oma auto kiinnostavan tinanappeja suhteellisen paljon, vaikka ei edes ole mitään ihmeellistä.
Tietääkseni dieselissä voi nostaa ahtopainetta "riittävälle" tasolle ja sitten säätää syötöllä tuon 80hv koneesta ulos,ja jos katsari saa mittarin viisarin nousemaan rekisteriotteen näyttämälle tasolle ei pitäis ongelmia tulla.olkoon paine sitten 0.6 tai 2.6 bar...
itse ajoin joskus 1.6 bar paineella 109hv laput,enempikin olis voinut olla painetta mutta sitä ei merkattu edes otteeseen..
itse ajoin joskus 1.6 bar paineella 109hv laput,enempikin olis voinut olla painetta mutta sitä ei merkattu edes otteeseen..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa