Quattron tiptronickin tietoja?? (2.5TDi V6)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hertz_87
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2009 22:49

Quattron tiptronickin tietoja?? (2.5TDi V6)

ViestiKirjoittaja hertz_87 » 24.5.2010 19:24

Auto on tuollainen Audi A6 2.5TDi V6 Quattro vm.98


Elikkäs, automaattilaatikko vinoilee. tuntuu kuin kytkin luistaa, vaikkei sellaista olekkaan.
vaihteen päälle laittaessa kuuluu "Jymähdys" ja nykäisee, ja kierroksia vaatii todella paljon ennenkuin jaksaa liikkeelle lähteä.

onko kellään ollut samanlaisia ongelmia, tai vastauksia tällaiseen vikaan?

Auton keulan kun nostin pukeille, eli auto oli taka kenossa, niin toimii taas moitteettomasti n.50km matkan, mutta taas alkoi reistailla.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 24.5.2010 19:40

öljymäärä

hertz_87
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2009 22:49

ViestiKirjoittaja hertz_87 » 24.5.2010 19:51

öjlyt on vasta vaihdettu (15tkm) sitten, ja tänään tarkistettu määrä, mikä on OK.
Antureita ja muita sähkö hommmia vissii on pirusti kyseisessä laatikossa?
Voisko jostain sähköistä johtua?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 24.5.2010 21:26

Öljymäärää veikkaillaan täältä myös.
Mitä öljyä ja miten tarkistettu, suodatin?

Ei tosin olis ihan eka tippilaatikko mikä muuten vaan paskois ittensä:)

Kato vielä audifinnsiltä, käytä hakua..

hertz_87
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2009 22:49

ViestiKirjoittaja hertz_87 » 24.5.2010 22:35

öljyt ja suodattimen hain käyttöautolta, nostin auton nosturille, öljyt pois, suodatin pois, uusi tilalle, öljyä n.3litraa sisään tarkistus aukosta, sit auto käyntiin ja 2,5 litraa lisää, sit alkoi valua tarkastus aukosta ulos.
öljyn vaihdon jälkeen on se 10-15tkm ajettu ilman mitään moitetta.

ja nyt tosiaan töihin ajoin, niin toimii hienosti, päivän aikana varashälytin soi itsekseen varmaan 10 kertaa, sit ku lähin töistä, niin eipäs enää laatikko toiminut kunnolla. ja tätä jatkui niin kauan että ajoin auton keulan pukeille. sit toimi n.50km matkan ja sit taas alkoi temppuilla.

Öljyn merkkiä ja muuta tietoa en enää muista, mut samaa tavaraa ovat kuulemma käyttöautolla laittaneet.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 24.5.2010 22:41

Nollaa se piruuttas kun alkaa vittuileen.
Kaasupoljin pohjaan,virtapäälle, odota kaasupohjassa virtapäällä n.30s, jalka pois kaasulta ja avaimesta käymään.

Kuulostaa just niin siltä että olis vaan öljyt vähissä, ja on sitten tarkkoja ollu siitä öljymäärästä..
Paskassa tapauksessa rupee veteleen viimosia.

hertz_87
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2009 22:49

ViestiKirjoittaja hertz_87 » 25.5.2010 19:20

Kiitosta, täytyy testata tota nollausta ja kattoo mitä tapahtuu, kuhan vaan pääsee auton kimppuun. Kirjottelen lisää sit ku tiedän mikä vaivaa, ja millä selviää.
Toki tosiaan laatikko voi vedellä viimeisiään ku on jo 330tkm rullailtu. mutta onpa nuita enemmänki ajettuja.

miga
-
Viestit: 56
Liittynyt: 23.3.2010 20:43

ViestiKirjoittaja miga » 25.5.2010 20:48

Kannattaa tarkastaa miten paljon on vettä apukuskin jalkatilassa lattiamaton alla.. Noissa on ollu sitä vikaa että akun alta vedenpoistoreiän tulppa menee tukkoon ja sinne kertyy vettä, mikä tulee jostain (yleensä raitisilasuodattimen juuresta sisään) Ja sit menee se automaattilootan ohjainlaite rikki, kun se on just siellä lattiamaton alla. Ainakin kahdesta on kokemusta ja tekee just tuota että paukauttaa vaihteen päälle ja lähtee huonosti liikkumaan. Vaihtaako ajossa miten vaihteita vai meneekö koko ajan samalla vaihteella? En tiedä oisko sit tuo laatikko rikki =( ?

hertz_87
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2009 22:49

ViestiKirjoittaja hertz_87 » 27.5.2010 16:39

no niin, nollaaminen ei auttanut.
Vaihtaa vaihteet ihan hienosti, normaalisti, mutta ei vain tahdo liikkua. kyllä sitten kun vauhtiin saa nii liikkuu. Se vain et satasessa kierrokset on lähelle 3000, kun normaalisti 1500..

Taitaa olla likemmäs 4000 euron kuolema siinä vaiheessa jos laatikon joutuu laittaa?

Kyllä perkele alkaa syödä miestä. =)
ostakaa audi halavalla pois, taitaa olla paree ajella 200euron korollalla tai sunnyllä, nii ei vituta niin lujaa jos joku paikka resahtaa!! ;)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 27.5.2010 19:15

miten öljymäärän katsoit?Tuliko vika itsekseen vai onko jotain tehty.
Mites lodjun suodin?Oletko joutunut jäähdytinnestettä lisäämään?

Mikey?
-
Viestit: 263
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 28.5.2010 6:57

Vaikuttaa hieman siltä, että laatikon öljypumppu saattaisi olla finaalissa, eikä kehitä painetta ennen kuin suurilla kierroksilla. Pumppuhan pyörii samalla kierrosluvulla moottorin kanssa. Ja öljynpaine on se, millä automaattiloota toimii...

hertz_87
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2009 22:49

ViestiKirjoittaja hertz_87 » 28.5.2010 14:34

joo, öljypumppua työkaveritki veikkaili. Täytyy pistää tarkistukseen ku pääsee taas käsiksi autoon...

Mitään muuta ei oo joutunu lisäämään ku moottoriöljyä hyvin vähän.
öljyt tarkastin ohjeen mukaan, eli tarkastus proppu auki auton käydessä, ja sitten öljyn lisäilyä niin kauan että alakaa valua reiästä.. suodattimet yms vaihdettu. en tiiä, eikö se tästä selviä..

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 5.6.2010 7:56

Elikkäs, automaattilaatikko vinoilee


Pitää hieman vinoilla manuaali lootalla täältä=)

hertz_87
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2009 22:49

ViestiKirjoittaja hertz_87 » 5.6.2010 8:42

Myy mulle se manuaalilaatikkos ja ota tuo automaatti tilalle.!
ei meinaan ihan hetkeen tuu ton audin jälkeen automaattivaihteista autoa tälle tontille.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 5.6.2010 20:10

PS. Koko auto myynnissä=)

hertz_87
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2009 22:49

AUDI KUNNOSSA!!!

ViestiKirjoittaja hertz_87 » 2.7.2010 23:12

No niin, kauanpa siinä vian etsimisessä sitten kestikin, mutta nyt löytyi!
Vikakoodit herjasivat moottorin sekä vaihdelaatikon ohjausboxia ja kaikkia antureita yms. kaikenlaisia osia kokeiltiin vaihdella ennenku vika huomattiin, ja niin uskomattomalta ku se kuulostaa, niin ILMAMASSAMITTARI viallinen, joka herjasi kaikki mahdolliset vikakoodit yhtäaikaa päälle.
Siitä johtui se, että heitti vara-ohjelman päälle, jonka takia vaihteet tuntuivat pelleilevän.


Elikkäs tästä opimme sen verran, että ilmamassamittari voi vaikuttaa ihan mihin vaan!

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 2.7.2010 23:36

Joo, kiva etsiä vikaa, koodit ilmoittaa ettei ahtopaine ihan riitä, ja sitten 4kk tarpomisen jälkeen löydän viallisen alipainesolenoidin :) Nää on volkkareita nää...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa