Transporter 2,4D AAB Syöttöpumppuvikako?
Valvoja: ffp jäsenet
Transporter 2,4D AAB Syöttöpumppuvikako?
Autosta mennyt jako sekaisin, venttiiliä vääränä, nostajaa kappaleina ja silleen. Auto toiminut ennen sitä ok (kuulema) ei savuttanut, ei vienyt öljyä jne. Kansi laitettu, hilut paikalleen, pumppu merkkiin ja kone käyntiin, vaan lähtee käyntiin ainoastaan kaasu pohjassa ja sitten jää käymään tyhjäkäyntiä vaivalloisesti. Sinertävää savua tulee myös ihan riittävästi, kaasuvivunakselista vuotaa polttoainetta ihan horona, joten koe-ajoa ei edes yritetä. Kierroksia laitettaessa "pärähtää" jotenkin silleen terävästi?. Pumppun rattaaseen ja -runkoon joku laittanut joskus maalikynällä jotkut merkit jotka on n. 1/4 kierrosta tehtaanmerkkejä aikasemmassa. Jako tarkistettu ja väännetty pumppu varsin noihin toisiin merkkeihin ja kas kummaa kone lähtee edelleen käyntiin, tosin vaan kaasu pohjassa, mutta muuten käy ehkä jopa hieman paremmin, savua tulee edelleen ja koe-ajoa ei edelleenkään suoriteta, joten ei tietoa olisiko miten vetoja tai muuten toimisko. Onko tuossa pumpussa todellakin tuommonen vartin toleranssi vai onko siinä jotain vikaa ja mikä sen mahdollisesti on aiheuttanut jos se oikeasti on aikaisemmin toiminut? En syöttöpumpuista hirveästi ymmärrä, vaan eihän koneen pitäisi edes lähteä käymään jos pumppu on varttikierroksen pielessä.
Laita tehtaan merkkeihin ja lopullinen hienosäätö tehtävä pumpun päästä mittaamalla, onnistuu parhaiten mittakellolla myös tarkalla työntömitalla tai korvakuulollakin säätämällä saa lähelle oikeaa vanhan pumpun säädöt.
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
kannattas varmaan alottaa vaihtamalla pumpulle siihen kaasuvivun akselille stefa imee siitä ilmaa niin sekin vaikuttaa aika lailla, se alkaa herkästi vuotamaan, esim kaasuvaijerin vaihdossa. ja laitat pumpun ajoituksen tehtaan merkkiin niin pitäs kyllä käydä, jos jako on muuten kohdallaan. helpoin ku käyt jossain liikkeessä säädättämässä sen sitten kohdalleen, ne näkee siellä testerillä eikä siinä säädössä mene kauaa, ei tarvi ite mennä auton alle heittokellon kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa