Transporter 2,4D AAB Syöttöpumppuvikako?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

Transporter 2,4D AAB Syöttöpumppuvikako?

ViestiKirjoittaja mikalie » 18.5.2010 19:48

Autosta mennyt jako sekaisin, venttiiliä vääränä, nostajaa kappaleina ja silleen. Auto toiminut ennen sitä ok (kuulema) ei savuttanut, ei vienyt öljyä jne. Kansi laitettu, hilut paikalleen, pumppu merkkiin ja kone käyntiin, vaan lähtee käyntiin ainoastaan kaasu pohjassa ja sitten jää käymään tyhjäkäyntiä vaivalloisesti. Sinertävää savua tulee myös ihan riittävästi, kaasuvivunakselista vuotaa polttoainetta ihan horona, joten koe-ajoa ei edes yritetä. Kierroksia laitettaessa "pärähtää" jotenkin silleen terävästi?. Pumppun rattaaseen ja -runkoon joku laittanut joskus maalikynällä jotkut merkit jotka on n. 1/4 kierrosta tehtaanmerkkejä aikasemmassa. Jako tarkistettu ja väännetty pumppu varsin noihin toisiin merkkeihin ja kas kummaa kone lähtee edelleen käyntiin, tosin vaan kaasu pohjassa, mutta muuten käy ehkä jopa hieman paremmin, savua tulee edelleen ja koe-ajoa ei edelleenkään suoriteta, joten ei tietoa olisiko miten vetoja tai muuten toimisko. Onko tuossa pumpussa todellakin tuommonen vartin toleranssi vai onko siinä jotain vikaa ja mikä sen mahdollisesti on aiheuttanut jos se oikeasti on aikaisemmin toiminut? En syöttöpumpuista hirveästi ymmärrä, vaan eihän koneen pitäisi edes lähteä käymään jos pumppu on varttikierroksen pielessä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.5.2010 22:54

Laita tehtaan merkkeihin ja lopullinen hienosäätö tehtävä pumpun päästä mittaamalla, onnistuu parhaiten mittakellolla myös tarkalla työntömitalla tai korvakuulollakin säätämällä saa lähelle oikeaa vanhan pumpun säädöt.

http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.5.2010 23:28

Nokka-akselin rattaan saa laitettua ihan mihin asentoon vain. Nokka-akselin ratas pois, hahlo kannen tasalle ja syöttöpumpun akselin kiila osoittamaan ykkössylinterin suutinputkea. Hienosäätö sitten kellon kanssa.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 12.6.2010 18:53

En kysynyt ajoitus- tai jakomerkkejä, vaan pumpun anatomiaa ihmettelin. Pumppu oli viallinen, vaan kävi tuo auto ehjällä pumpullakin vaikka oli ajoitus (ei jako) vajaan vartin pielessä.

tapu87
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19.6.2010 9:02

ViestiKirjoittaja tapu87 » 19.6.2010 10:25

kannattas varmaan alottaa vaihtamalla pumpulle siihen kaasuvivun akselille stefa imee siitä ilmaa niin sekin vaikuttaa aika lailla, se alkaa herkästi vuotamaan, esim kaasuvaijerin vaihdossa. ja laitat pumpun ajoituksen tehtaan merkkiin niin pitäs kyllä käydä, jos jako on muuten kohdallaan. helpoin ku käyt jossain liikkeessä säädättämässä sen sitten kohdalleen, ne näkee siellä testerillä eikä siinä säädössä mene kauaa, ei tarvi ite mennä auton alle heittokellon kanssa.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 1.7.2010 17:29

Eihän tuo ihmehomma ole säätää kun olis kunnon adpteri tuohon kelloon, itse kiireessä muinoin väsätty. Kävin kerran korjaamolla säädättämässä tuon pumpun, lisäsivät koneeseen myös puoli litraa öljyä, vaikka moisesta ei ollut puhetta. Lasku 100 euroa, minusta aika kallis säätö työhön nähden.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa