Hankin yleisön pyynnöistä välittämättä AEF-koneisen 6n Polon. Ajatus on pikkuisen piristää sitä, eli asentaa evry siihen, mutta kaikissa rakennusohjeissa esitettyä kahdeksanpinnistä liitintä ei pumpun kyljessä eikä edes lähistöllä näy.
Pumppuun menee kolme johtonippua, kaksi kahdelle solenoidille (otaksun) pumpun kylkiin ja yksi nippu kaasuläpän asennon tunnistimelle. Nämä johtoniput erkanevat siitä isosta ympyräliittimestä koneen oikealta etukulmalta.
Mistä löytyvät ne piuhat/pinnit joiden väliin evry asennetaan vai löytyykö eculta parempi kytkentäpaikka. Pinninumerot?
Vai onko sitten AEF-koneessa joku muu mahdollisuus lisätä syöttöjä ilman, että lähden vaihtamaan TDI:n suuttimia siihen.
Toinen ongelma on koneen ravistus. Laskin tyhjäkäynnin noin 800 kierrokseen. Värinä tulee koriin niin hyvin, ettei shiatsuistuimia tarvitse erikseen ostaa. Värinä häviää noin 1200 kierroksen kohdalla. Pahin piikki on noin tuhannessa kierroksessa. 800 kierroksen tärinä ei ole niin äänekäs kuin 1000 kierroksen vastaava. Tonnia ylemmäksi ei tyhjäkäyntiä viitsi laittaa, sillä ryömintänopeus tyhjäkäynnillä kasvaa turhan suureksi.
Käsin tunnustelemalla yläpuolella olevat tukityynyt eivät johda värinää koriin eikä koneen alla oleva, vaihteistoa tukeva puikkokaan. Vaihteensiirtimen lähellä oleva tukirauta taas tärisee tuntuvasti.
Kone käy kolinoitta ja räminöittä eikä tyhjäkäyntikään heilu. Kone itsessään vain värisee koriin asti turhan paljon. Starttiasetuksen poiskytkeytymisen huomaa selvästi, sillä se pudottaa kierroksia noin sadan verran.
Asensin autoon uudet suutinkärjet, mutta vika ei ollut niissäkään. Aiemman sepän jäljiltä kolmospytyn lämpölevy oli vinossa ja se oli tehnyt vahinkoa sen sylinterin suihkutukselle.
Tällä remontilla koneen käynti tasaantui hieman ja käyttöominaisuudet paranivat kun alakierroksille tuli hilkun enemmän vääntöä takapuolituntumalla arvioiden.
AEF ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Polttoainepuolesta sen verran, että pumppu on kuitenkin siis sen verran sähköinen, että syöttöjen määrään ei pysty vaikuttamaan ei sen paremmin elektroniikkaa härnäämällä kuin manuaalisesti ruuvaamallakaan?
Millä AEF:n pumppu sitten määrittelee syöttöjen suuruuden. Perussäädöissähän kone on täysin savuton, muttei hajuton.
Jos ainoa vaihtoehto on viripumppu, niin mistähän niitä kannattaa kysellä? Uuuttahan tuollaiseen rippikouluikäiseen ruostelaatikkoon ei kannata hankkia.
Millä AEF:n pumppu sitten määrittelee syöttöjen suuruuden. Perussäädöissähän kone on täysin savuton, muttei hajuton.
Jos ainoa vaihtoehto on viripumppu, niin mistähän niitä kannattaa kysellä? Uuuttahan tuollaiseen rippikouluikäiseen ruostelaatikkoon ei kannata hankkia.
pumpun kyljestä muovitulppa pois joka on kierteillä,4mm kuusiokolo käteen ja peilin kanssa sohimaan reikään jonka pohjalla on se syöttöruuvi..vaihde päällä joutuu autoa lykkimään että tulee se kuusiokolo ruuvi näkyviin
Tuollaiset syötönsäätöohjeet löytyi lucakseen, kuusiokoloa kannattanee kokeilla kiristää 0,25-0,5 kierrosta.
Jos pumpunvaihtoon päätyy, niin mikä vain 1,6 tai 1,9 kammiokoneen pumppu. Sopii moottoriin suoraan kiinni, mutta voi vaatia muita virityksiä vikavalojen? yms estämiseksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa